Wysłany: Sro Maj 03, 2017 22:58 [R214Si] Charakterystyka czujnika temperatury na zegary
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Czy ktoś z was posiada w zapasach taki czujnik temperatury(YCB100420 albo YCB100370) i mógł zdjąć z niego charakterystykę? Jest już coś takiego na tej stronie, ale podane tylko kilka pomiarów, bardzo niedokładnie, no i same temperatury coś mi się nie zgadzają-125 stopni to dopiero czerwone pole? Sądziłem że czerwone to ok. 110 stopni.
Próbuję dobrać jakiś termistor i zamontować go do obudowy starego czujnika zamiast kupować nowy czujnik za 120zł.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 03, 2017 22:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
110 stopni to trochę powyżej połowy skali. Przy 112 włącza się drugi bieg wentylatora, więc to ~normalna praca silnika. Jak nie wyrzuciłem, to mam gdzieś swój fabryczny z połamaną wtyczką.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Słyszałem że ten silnik jest bardzo delikatny i wrażliwy na przegrzanie, a w innych samochodach (gdzie jest skala przy wskaźniku) czerwone pole zaczyna się przy ok 110 stopniach.
Jeśli znajdziesz dałbyś radę go pomierzyć, wysłać mi (na mój koszt oczywiście), albo zabrać na zlot jeśli się wybierasz?
Domyślam się że z tym "rave" nie chodzi o rave(całonocna impreza, podczas której DJ-e i inni artyści wykonują muzykę elektroniczną) tylko o jakieś schematy, manuale itd. Można to gdzieś znaleźć? Szukałem, znalazłem nawet tematy na tym forum, ale odnośniki są nieaktualne albo zablokowane.
Wracam z tematem, oczywiście dzięki za link do rave, chociaż nie znalazłem tam pełnej charakterystyki tylko kilka punktów, to pomógł mi w paru innych rzeczach
Zmieniłem trochę kierunek, po paru próbach postawiłem odżałować tę stówkę i kupić org. czujnik. Dostałem YCB100420, ale okazało się, że to ni do tego samochodu. Fizycznie pasuje, ale elektrycznie ma inny pinout-powinien mieć termistor między masą a pinami gniazda(oba piny zwarte), a ma między jednym a drugim pinem. W takim razie jaki jest PN oryginalnego czujnika montowanego w tym samochodzie?
MEK100061 brązowy.
Niebieski jest w młodszych rocznikach.
Zewrzyj jeden pin czujnika do masy i powinien działać (tylko nie sygnałowy)
Możesz też podmienić na ten z temp. oleju i powinien śmigać.
Charakterystyki nie poznasz póki sam jej nie wykreślisz, podobnie jak dostępu do programu ECU nikt nie ma.
Przecież na zegary jest ten czarny ze strony http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
wiem bo wymieniałem i nawet stary w domu leży, zle wskazywał.
Symbol YCB100370 lub niebieski YCB100420
Ten brązowy nie pasuje w gniazdo i wtyczka jest inna bo jest on na kompa.
Takie dodatkowe info: spotkałem się z czujnikami które przy 90°C wskazują połowę skali a sa tez takie które przy 90°C wskazują poniżej połowy. Wydaje mi się że zależy to od tego jak wyskalowany jest dany czujnik ale raczej te i te są dobre.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie miałem wcześniej czasu albo wypadało mi z głowy, ale dzisiaj byłem już zmuszony spojrzeć pod maskę. U mnie na komputer jest brązowy, a na zegary niebieski(powinien być czarny?). myślałem tez o podpięciu do masy jednego pinu, ale nie mam takich konektorów pod ręką, a czarne czujniki są tanie. Jeśli taki czarny za ok 40zł będzie działać dobrze to wolę kupić niż przerabiać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum