Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2005
Mam dziwne problemy z elektryką w aucie ,krótko mówiąc głupieje. Wentylator chłodnicy włącza się na max przy 60 stopniach, samo zapala się światło stopu na wyświetlaczu jakiej poziome linie idt. Wyczyściłem i przemyłem co się dało -wtyczki bezpieczniki , połączenia modułów ,wszystkie masy idt. Błędów nie odczytuje z żadnego modułu. Jedyne co mi nie pasuje to napięcie w instalacji, TOAF pokazuje ok -14,4V multimetr przy alternatorze ok 14,4 ( plus i obudowa alternatora), a na zaciskach akumulatora 16-18v -kurna skąd ? Plus z alternatora i masa pojazdu też 16-18v . Żarzy się też b.lekko kontrolka ładowania. Jakieś pomysły ? Alternator do wymiany?
_________________ marek501
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 29, 2024 19:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sro Maj 01, 2024 18:07
Niestety wymiana alternatora nie pomogła co prawda napięcie jest stabilne ale to chyba zasługa porządnego poprawienia masy. Elektryka dalej wariuje doszło jeszcze EP na wyświetlaczy biegów i błąd 1840 w module skrzyni ,błędy 1646, 0340 w eku. Autem nie jeżdże bo błąd skrzyni unieruchomi mnie na drodze. Błędy i cuda pojawiają się dopiero po uruchomieniu silnika. Jakieś sugestie?
_________________ marek501
Ostatnio zmieniony przez marek501 Sro Maj 01, 2024 18:10, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Pią Maj 17, 2024 19:40
Sprawdzę jutro,chociaż wielkich nadziei nie mam.
Pozdr.
[ Dodano: Czw Maj 02, 2024 20:20 ]
Masy przy progach ogarnięte - żadnej poprawy. Jako że błędy pojawiają się dopiero po uruchomieniu silnika obstawiam wiązkę silnika lub sterownik silnika. Mam na zapas komputer silnika dam do przełożenia kości pamięci i zobaczymy jak nic to nie da zostaje wiązka.
[ Dodano: Pią Maj 17, 2024 20:40 ]
Jak ktoś jest ciekaw to wymiana ecu pomogła- błędy zniknęły, silnik i skrzynia działają ok. Został problem z palącymi się światłami stopu po uruchomieniu silnika -czyli do wymiany jeszcze moduł świateł. Niestabilne napięcie lub problemy z masą troszeczkę chyba nabałaganiły.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sob Maj 18, 2024 19:19
Niestety za wcześnie się cieszyłem, problemy wróciły-auto znowu sieje błędami -EP na wyświetlaczu biegów itp ,roverek powoli mnie wykańcza. Na zlot przyjedę raczej innym autem.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Nie Maj 19, 2024 16:32
Nie da rady, chyba że na lawecie. Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, palą się cały czas światła stopu, jechać normalnie się raczej nie da. Jest problem z komunikacją po can między modułami po uruchomieniu silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum