Wysłany: Pon Lip 23, 2007 07:53 [R620] Problem ze wskazówką prędkościomierza
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam w moim roverku niestety coś się stało ze wskazówką prędkościomierza, dodam że autko dopiero zostało uruchomione po wymianie silnika, a oto co się stało: po odpaleniu pojazdu wskazówka zrobiła obrót o 360 stopni i opiera się o wystający trzpień tylko z jego drugiej strony
czy ktoś może miał do czynienia z takim przypadkiem, czy to wina elektryki czy może uszkodzony prędkościomierz?
czy jest szansa założenia licznika od wersji angielskiej - ? czy to będzie funkcjonowało poprawnie - no i czy da radę przełożyć tarcze - chodzi oczywiście o to żeby były km/h a nie mile.
nie muszę dodawać że tym sposobem prędkościomierz nie działa !
--
pozdrawiam
Xytras 620 sdi (znowu ) Wronki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 21:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 23, 2007 07:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam w moim roverku niestety coś się stało ze wskazówką prędkościomierza, dodam że autko dopiero zostało uruchomione po wymianie silnika, a oto co się stało: po odpaleniu pojazdu wskazówka zrobiła obrót o 360 stopni i opiera się o wystający trzpień tylko z jego drugiej strony
Auto jeździ normalnie?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
witam w moim roverku niestety coś się stało ze wskazówką prędkościomierza, dodam że autko dopiero zostało uruchomione po wymianie silnika, a oto co się stało: po odpaleniu pojazdu wskazówka zrobiła obrót o 360 stopni i opiera się o wystający trzpień tylko z jego drugiej strony
Auto jeździ normalnie?
sugerujesz piter że powinno w związku z tym jeżdzić do tyłu ?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Pon Lip 23, 2007 13:06
a jak leca kilometry? Skoro nawala napiecie na maksa do wskazowki predkosci (co jeszcze wielkim dramatem nie jest) to moze i kilometrow ci nabija (co jest juz gorsze bo przy sprzedarzy....)
rozumiem być może macie rację ale nie przyglądałem się, ma ktoś pomysł co może być przyczyną ? lub jakąś radę na to ?
Jakbyś się wczytał w mojego posta poprzedniego, to byś się domyślił, że tropem może być czujnik prędkości pojazdu (wkręcany w skrzynię biegów).
przyjacielu to powiedz mi jeszcze, czy w 600 tkach licznik jest podłączony za pomocą linki czy elektronicznie? i gdzie dostanę taki czujnik ? są z nim kłopoty ?
przyjacielu to powiedz mi jeszcze, czy w 600 tkach licznik jest podłączony za pomocą linki czy elektronicznie? i gdzie dostanę taki czujnik ? są z nim kłopoty ?
Jednak jest nieco inaczej.
Gdybyś poczytał RAVE (a na pewno masz , to byś natrafił na takie zdanie:
"Instruments - Speedometer
The speedometer receives a 12 volt ignition supply from fuse 8 on the Y wire
and an earth path is provided on the B wire.
Pulses from the speed transducer are integrated and converted into an
analogue voltage which increases as the vehicle speed rises. The moving
pointer of the speedometer displays vehicle speed against a scale calibrated in
MPH and KPH."
Czyli jest takiego jak "speed transducer", ale jak się wczytasz głębiej w RAVE to się okaże, że jest to jednak "vehicle speed sensor" i jest tam nawet opis wymiany.
Nie mam pojęcia jak jest sterowany licznik kilometrów, ale wszystko wskazuje na to, że jednak linką, czyli nie powinny Ci gonić jak szalone te kilometry.
[ Dodano: Pon Lip 23, 2007 4:02 pm ]
xytras napisał/a:
i gdzie dostanę taki czujnik ? są z nim kłopoty ?
Tyle lat ROVERkami się bujasz i nie wiesz, gdzie części do nich szukać?
Na pewno znasz odpowiedź na postawione przez Ciebie pytanie.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Jednak jest nieco inaczej.
Gdybyś poczytał RAVE (a na pewno masz , to byś natrafił na takie zdanie:
"Instruments - Speedometer
The speedometer receives a 12 volt ignition supply from fuse 8 on the Y wire
and an earth path is provided on the B wire.
Pulses from the speed transducer are integrated and converted into an
analogue voltage which increases as the vehicle speed rises. The moving
pointer of the speedometer displays vehicle speed against a scale calibrated in
MPH and KPH."
Czyli jest takiego jak "speed transducer", ale jak się wczytasz głębiej w RAVE to się okaże, że jest to jednak "vehicle speed sensor" i jest tam nawet opis wymiany.
Nie mam pojęcia jak jest sterowany licznik kilometrów, ale wszystko wskazuje na to, że jednak linką, czyli nie powinny Ci gonić jak szalone te kilometry.
xytras napisał/a:
i gdzie dostanę taki czujnik ? są z nim kłopoty ?
piter34 napisał/a:
Tyle lat ROVERkami się bujasz i nie wiesz, gdzie części do nich szukać?
Na pewno znasz odpowiedź na postawione przez Ciebie pytanie.
niestety nie każdy posiada taka więdze jeśli chodzi o języki obce, więc nie pomyślałem nawet żeby tam sprawdzić, ale wiem że nie wiedziałbym jak szukać
co do tego, gdzie szukać używek to wiem natomiast myślałem że ktoś z forumowiczów miał podobny problem, to mi wygląda na taki objaw jakby linka była uszkodzona, nie wiem mechanik musi mi spojrzeć tam - może coś się dowie
piter34: poprawka cytatów...
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Lip 23, 2007 17:21, w całości zmieniany 1 raz
co do tego, gdzie szukać używek to wiem natomiast myślałem że ktoś z forumowiczów miał podobny problem, to mi wygląda na taki objaw jakby linka była uszkodzona
Wg RAVE (pisałem wyżej prędkościomierz jest "sterowany" z czujnika.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie mam pojęcia jak jest sterowany licznik kilometrów, ale wszystko wskazuje na to, że jednak linką, czyli nie powinny Ci gonić jak szalone te kilometry.
Nie wiem jak jest w klekotach, ale nie wydaje mi sie zeby one byly inaczej konstruowane(oprucz silnika oczywiscie) i jak ja u siebie zmienialem silnik to nie widzialem zadnej linki, czyli sterowanie kilometrami tez powinno sie odbywac elektrycznie. Bo jaki jest sens montowania impulsatora i przekladni slimakowej do predkosciomierza jednoczesnie
Xytras, wymontuj licznik i sprawdz czy ci sie jakies sciezki w konsoli nie stopily i nie ma zwarcia, moze terz brakowac gdzies masy.......wiec srobokret do reki, rozkrec i posprawdzaj wszystkie kostki, zloacza i sciezki cynowe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Impulsator od prędkościomierza służy też do obsługi licznika kilometrów i nie ma żadnej linki. przesył informacji pomiędzy skrzynią a zegarami odbywa się tylko na drodze elektrycznej. Nie znam niestety dokładnie konstrukcji zegarów, i nie wiem czy prędkościomierz i licznik km są napędzane tym samym silniczkiem.
Piszesz, że po wymianie silnika jest Twoje auto. A czy przed wymianą prędkościomierz działał normalnie?? To dość istotna informacja. Moze są gdzieś zamienione przewody przy impulsatorze przy skrzyni i jeśli zamiast impulsów zegar dostaje ciągły sygnał 12V to może włąśnie tak będzie reagował. Ja bym sprawdził, czy któryś z magików podczas wymiany silnika nie pomylił sie przy podpinaniu impulsatora.
A Rave nie jest trudne w obsłudze i wiele rzeczy można się domyślić przy zerowej lub minimalnej znajomości angielskiego, a same schematy są tak rozrysowane, że łatwo stounkowo łatwo się po nich można poruszać. Najgorszy jest pierwszy raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum