Wysłany: Pią Paź 12, 2007 13:09 Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...
Witam wszystkich.
Poszukuję jakichkolwiek informacji na temat silnika K16 1.4 (z poldolota) i komputera do niego. Oryginalna jednostka sterująca ma oznaczenie "mkc 101610".
Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań.
Jeśli napisałem coś głupiego to nie bijcie... tylko przetłumaczcie
Ostatnio zmieniony przez Qrekk Sro Lis 21, 2007 21:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 13:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 14:34
Qrekk napisał/a:
Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań.
Wystroić silnik można za pomocą SMTP 6 lub 7 ECUmaster itp
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak więc ostatecznie stroję przez SMT6, ale mam jeden problem:
Mianowicie wszystko jest pięknie podłączone ale problem jest z ustawieniem obrotów i zapłonu. Mianowicie w silniku K16 na kole zamachowym są 3 brakujące zęby (wszystkich jest 54) ustawione co 120 stopni, jak znaczek mercedesa...
Jeśli ktoś stroił SMT z takim wynalazkiem to proszę o podpowiedź jakie ustawienia wprowadzić w komputerze...
Nie jest dla mnie jasne jeszcze jedno... skoro są 3 brakujące zęby ustawione w jednakowych odstępach to skąd sterownik wie w którym momencie dać zapłon na pierwszym cylindrze przy rozruchu... Mam pewne podejrzenia, ale żeby nic nie sugerować chciałbym posłuchać waszych opinii.
Małe sprostowanie... nie wiem jak liczyliśmy dotychczas... ale sa tylko 2 dziury ustawione co 180 stopni. Nie zmienia to jednak faktu ze SMT głupieje przy jakimkolwiek trybie sterowania zapłonem...
No wlasnie popelnilem blad we wczesniejszym poscie bo zapomnialem ze masz silnik z poloneza. Oczywiscie musisz miec dwie dziury. Sa one umiejscowione 90 stopni przed najwyzszym martwym punktem z tego co pamietam. Cztery dziury maja kola w roverkach zakodowanych
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
ja mam 1.8 K16 w swoim Polonezie + pare zmodzonych rzeczy, np. uklad wydechowy, kol. ssacy, i przede wszystkim glowica odpowiednio zrobiona i licze na jakies 5 6 Koni wiecej i jakies 15Nm wiecej dzieki SMT6
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Lip 23, 2010 12:59
Właśnie. Nie mogę się w końcu doczekać aż ktoś załozy świnkę do roverka albo poldoroverka... Ciekaw jestem jaki będzie zysk mocy do ceny w porównaniu z moim zestawem.
Ostatnie pomiary wykazały 122km i 182Nm ale mam zrypany wydech bo zamiast poprawić to pogorszyłem.
Jak na 1,8 N/A z niedłubanym silnikiem to chyba i tak nieźle.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pią Lip 23, 2010 22:41
Panowie jesteście w Poldoroverkach widzę obcykani, ja mam na etapie prac pewien pojazd i jest dylemat, 2.0 DOHC ze ścierki i ścierowski dyfer z polosiami, czy poldorowerowski sztywny tylny most.
Sztywny most jest latwy w zamontowaniu i w jezdzie dwardszy.
Jednak mam trzy pytania:
1. Te mosty w polonezach wyją po 100tys. KM podobno wiec czy jest sens na nim cokolwiek stawiać.
2. Jaki najmocniejszy silnik idzie spasować ze skrzynką poldomierza?
3. W którym poldku jest najszerszy sztywny most?
Bardzo przepraszam za offtop ale to w sumie polaczone bo co nie wsadze i tak bedzie stalo na świni:-) a wtedy jak wsadze polonezowskie serce bedzie pierwszy zeświiony poldek.
1. mozesz stawiac jezeli zespawasz most.
2. jak narazie najmocniejszy silnik jaki widzialem to 1.8 16V z rovera i chyba DOHC Fiata.
3. szerokie mosty byly wkladane od 94r. sztywnych fabryka chyba nie robila.
a może mi któryś z kolegów powiedzieć gdzie w WLKP mógłbym wystroić swojego RRR tym SMT6 i za jakie pieniążki ? Bo parę modów jest zrobionych a wystrojenie na pewno przyniosłoby jeszcze lepszy rezultat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum