Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
takie pytanie, poniewaz posiadam 420 od ponad roku i jeszcze nigdy nie słyszałem turbiny. jest troszkę spocona olejem, ale mechanik powiedział, że r-ki nigdy nie nalezały do najczystszych a zwłaszcza turbiny. mam 192 tys i jeżdzę na pełnym syntetyku. Pytanie, czy mam uszkodzoną turbinkę?? na niższych biegach 1-3 czuć jak w okolicach 2,5 tys obrotów zbiera się lepiej, ale wyaje mi się, że na te 86 kobyłek to mimo wszystko powinien chodzić trochę lepiej. druga sprawa, jak obserwowałem przewód od turbiny (lejek) to puchł aż miło jak mu podgazowałem. czy ktoś mi pomoże??
[ Dodano: Wto Gru 11, 2007 18:41 ]
jeszcze jedno, od wymiamy do wymiany oleju nic nie dolewam, bo nie ma takiej potrzeby. prawie wogóle nie bierze.
[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Gru 11, 2007 18:52 ] Wydzieliłem Twój post z innego tematu.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 21:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 11, 2007 18:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
takie pytanie, poniewaz posiadam 420 od ponad roku i jeszcze nigdy nie słyszałem turbiny. jest troszkę spocona olejem, ale mechanik powiedział, że r-ki nigdy nie nalezały do najczystszych a zwłaszcza turbiny. mam 192 tys i jeżdzę na pełnym syntetyku. Pytanie, czy mam uszkodzoną turbinkę?? na niższych biegach 1-3 czuć jak w okolicach 2,5 tys obrotów zbiera się lepiej, ale wyaje mi się, że na te 105 kobyłek to mimo wszystko powinien chodzić trochę lepiej. druga sprawa, jak obserwowałem przewód od turbiny (lejek) to puchł aż miło jak mu podgazowałem. czy ktoś mi pomoże??
[ Dodano: Wto Gru 11, 2007 18:41 ]
jeszcze jedno, od wymiamy do wymiany oleju nic nie dolewam, bo nie ma takiej potrzeby. prawie wogóle nie bierze.
[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Gru 11, 2007 18:52 ] Wydzieliłem Twój post z innego tematu.
Skoro "puchnie" jak to napisałeś ,to jest wszystko OK Sprawna turbosprężarka wydaje dzwięki wysokiej częstotliwości (leciutki świst) przy wkręcaniu się na obroty, których prawie nie słychać-nie każde ucho wychwyci taki detal a gdybyś zaczął wyraźnie słyszeć-zbieraj kaskę na remont
Jeśli chodzi o długie życie turbosprężarki to 3 żelazne zasady.
1.Po uruchomieniu zimnego silnika,jedź powoli i pozwól aby olej się rozgrzał i nie dawaj od razu POWERA do dechy!
2.Po dłuższej jeździe na wysokich obrotach-poczekaj na wolnych obrotach (biegu jałowym)aż olej wystudzi nieco turbinę i dopiero po kilkudziesięcu sekundach wyłącz silnik.
3.Olej-im częściej wymieniany tym lepiej (oczywiście z filtrem) to medium odpowiedzialne jest za wszystko w turbinie(smarowanie,chłodzenie)
a jeśli masz wątpliwości, co do dynamiki, to najlepiej zmierz przyspieszenie na którymś biegu i porównaj z wynikiem innej R400 SDi To najskuteczniejsza metoda.
Z doświadczenia wiem, że wymienia się olej, filtr oleju, filtr powietrza ale rzadko filtr paliwa, który ma wpływ na dynamikę (czy był wymieniony?). Często na forum wymienia się kończący się przepływomierz jako przyczyna spadku dynamiki.
filtry wymieniam sukcesywnie wzystkie, łącznie z filtrem paliwa. Jak poznać czy przepływomierz jest dobry?? to jest to, za filtrem, taka rurka z jakąś blaszką w środku, tak?? pozdrawiam
Wpisz w opcji szukaj "przepływomierz" a wyskoczy ci kilka postów na ten temat - warto to poczytać niż tutaj jednym zdaniem skwitować prze ze mnie ten temat.
jeszcze jedno pytanie, sprawdzałem jak w opisie raportowanie błędów na str http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 i nawet nie mignął ani raz, a powinien przynajmniej liczbę 12, druga sprawa, przy turbinie jest taki tłoczek, i czy on powinien jakiś ruch wykonać?? u mnie prawie wogóle się nie rusza. jeszcze jedno, po odłączeniu przepływomierza turbina działa tak samo, czyli lejek puchnie jak puchł, nic więcej ani mniej. Czy turbina bez przepływomierza tez działa??
Oczywiście, że działa a przepływomierz sprawdzałeś podczas jazdy? Czy jesteś pewny, że dokładnie wykonałeś wszystkie czynności przy raportowaniu błędów?
jestem.
znalazłem gniazdo diagnostyczne, przy wyłączonym zapłonie zwarłem pin 4 z pin 15, załączyłem zapłon i cisza.nic się nie działo.
kontrolki zaświeciły się jak zawsze, przy załanczaniu zapłonu, po czym silnik i żarowe zgasły. nic więcej się nie działo.
pin 4 czarny troszkę grupszy od pozostałych przewód a 15 (jak dobrze pamiętam) zielony. wygląda dobrze, nic tam nie wiać by ktoś coś robił przy nim.
[ Dodano: Czw Gru 13, 2007 17:15 ]
odłączyłem przepływonierz i jechałem kawałek, ale bardzo dziwnie się zachowywał, jakby nie palił na jeden cylinder, potem ruszył, za chwilę, jakby mu paliwa brakło, potym zaskoczył i za mną powstała taka wielka chmura dymu... nie wiem, już sam.
pasek nie powinien być naciągnięty, ponieważ zminiałem go jakieś 20 tys temu.
gdzie szukać i jak mogę sprawdzić zawór EGR?? chętnie podjechałbym do Nowego Miasteczka, ale ja mieszkam kawał drogi, koło mielca, podkarpacie:( może jakoś sobie poradzę?? a co z autodiagnostyką?? czemu nic nie pokazuje?? czy z uszkodzonym zaworek ERG mogę jeździć?? coś się może stać??
dokładnie kolego, a tu nic. powiedz mi, jakim testerem mi to zdiagnozują?? czy musi być jakiś specjalny tester?? czy na zwykłej stacji kontroli pojazdów mi to sprawdzą??
kolego gaśnie sama, świece nie długo po niej (zależy od temperatury). a powinno coś się jeszcze świecić??
[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 21:38 ]
jeszcze jedno pytanie odnośnie turbiny. Z turbo wychodzi gruby przewód zasilający i cienki ta cylinderek od przepustnicy spalin. Gruby jest nabity podczas pracy, a cylinderek ma ruchu ok 2-3 mm. wymontowałem i sprawdziłem sprężarką, pod 2 atmosfery wychodzi ok 2 cm. Pytanie, jakie powinno być ciśnienie na cylinderku?? pytanie 2, jakie zadanie spełnia górna "nasadka" na pompie wtryskowej?? wydaje mi się, że przyspiesza zapłon lub coś takiego. Podałem na nią ok 1.5 atmiswery na biegu jałowym i żadnej reakcji. Zasilana jest s w.w. cylinderka obok turbiny. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.:)
hmmmm a Ty masz na 100% wersję 105km Na cylinderek przy turbinie normalnie przychodzi 1 - 1,2 bar max. A o nasadce na pompie to pierwsze słyszę. Tym bardziej że jest podłączona do turbiny. W SDi z pompą elektroniczną nic takiego nie ma. Czy masz intercooler u siebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum