Forum Klubu ROVERki.pl :: [200 vi '98 seria] - porady eksploatacyjne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[200 vi '98 seria] - porady eksploatacyjne

proszę o kilka porad dot. ww. modelu
Autor Wiadomość
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Kwi 13, 2009 23:01   [200 vi '98 seria] - porady eksploatacyjne

- czy można lać 95 shella czy lepiej 98? (jakie standardowo jest zalecane?)
- czy seryjny układ hamulcowy daje jako tako radę czy od razu go skreślić i szukać czegoś innego?
- z jakimi olejami macie doświadczenie, który polecacie? (normalna, trochę ostrzejsza ekploatacja ale żadne kjsy, żadnych modów silnika póki co)
- czy ktoś z wwa kupował gdzieś rozpórkę przód - góra - od ręki?
czekam na odpowiedzi, będę wdzięczny
pozdro
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 13, 2009 23:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Kwi 13, 2009 23:45   

Roj, ja leje cały czas etyline 95 i jest ok, co jakiś czas na shellu zaleje go v-power racing.
Seryjny uklad daje sobie spokojnie radę, ale jeśli chcesz coś lepszego to zainwestuj w brembo wentylowane.
Apropo olejów, ja leję cały czas castrona 10w40 i mam spokoj (oczywiście odnośnie oleju powstanie zaraz zaciekla dyskusja jaki najlepszy itp, itd). Dodam że mam ciężką nogę, ale powoli też potrafię się poruszać.
co do rozporki, to nie pomogę bo nie jestem z wawy.

Pozdrawiam
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 05:46   

dzięki,
jak rozumiem 1,8 vvc też jest ustawiony na 95? (zalecana w instrukcji)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 08:56   

jest że 95, a tak jak naisałem wcześniej zalej sobie go raz na jakiś czas v-power racing
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:35   

Lej raczej 95 i dbaj o czesta wymiane oleju + stan plynu chlodniczego - dobry olej dla tego auta to valvoline durablend 10 w 40.

http://www.scribd.com/doc/2428355/Oil20Tests

Kontrolowanie oczywiscie na biezaco wyciekow itp jest standardem dla tego silnika

ja robie wymiany co 5-7 tysiecy - oczywiscie za kazdym razem leci filtr oleju oraz paliwa bo taka groszowa sprawa, ze szkoda o tym myslec i potem sobie pluc ze cos sie stalo - jakos paliwa rowniez ma kluczowa role na prace tego silnika

Pozdro
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 10:49   

dzięki za rady, będzie lane 95 shella a co oleju będę się starał wymieniać dość często tak jak zalecasz (choć nawet w evo przy normalnej eksploatacji bez upalań jest co 5 - 7 tys. :cool: ) ale lepiej inwestować niż remontować.
co do rozpórki znalazłem w blue city (RS tuning) podobno mają - czekam na odpowiedź email w tej sprawie
czy ktoś od nich kupował?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tommy 



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 11:01   

Pozwólcie że się podczepię pod ten temat. Mógłby mi ktoś napisać jaki powinien być prawidłowy poziom oleju w 1.4 16v? Na bagnecie są nawiercone dwa otworki. Podejrzewam że prawidłowy poziom to będzie pomiędzy nimi? Ja mam poniżej dolnego otworu i nie wiem czy mam dolać czy nie.

Pozdro!
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 13:53   

2/3 stanu lub full - mala ilosc oleju=duze klopoty=wieksza temp. silnika - za duzo oleju tez niedobrze
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 14:02   

ja tam mam olej zawsze full. Denerwuje sie za bardzo gdy mam poniżej max.
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 14:57   

Mam bardzo pilną prośbę dotycząca nie rozstrzygniętego jeszcze punktu:
czy ktoś ma/wie gdzie kupić rozpórkę przednią do kielichów amortyzatorów do R200 vi !?
będę bardzo wdzięczny za pomoc!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 14:58   

Miec ja mam. Kupi możesz na allegro np. :roll: Poza tym zależy jaką chcesz i ile masz kasy.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:03   

no właśnie na allegro jest chaos, znalazłem sklep w wwa, w którym mieli mieć (na stronie i na allegro wszystko ok) ale okazało się, że do 200 vi nie mają (różni się od 214, 216, 220?)
czy Szanowna Pani Zouza coś więcej mi podpowie jaka pasuje do 200vi z 98 r.? :cool:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:07   

Taka jak do serii 200 okrąglaków, r25 to samo. Ja mam OMP, ale kupiłam używkę. Powinna wejśc, bo u mnie niby też pasuje, ale jest ciasno i musiałam jedną rzecz puści trochę niżej, ale generalnie można powiedzie, że pasuje.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:11   

no właśnie tam jest napisane że 214, 216 mają inną niż 200 vi :roll:
ja nie mam pojęcia bo samochód pewnie będę miał dopiero dziś a już kompletuję części żeby na raz zrobić parę rzeczy.
tamta firma ma w katalogu oddzielny egz rozpórki do 214, 216, 220 (jeden) i inny do 214 16v, 216 16v, 200 Vi i napisali, że tych właśnie nie mają :evil:
proszę o oświecenie!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:13   

Te pierwsze to "kanciaki" były robione do 95r. po 95r. były okrąglaki i tam buda we wszystkich wersjach silnikowych jest ta sama. Moja rozpórka podobno jeździła w dieslu i pasuje.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:34   

:mrgreen:
mogę jakoś Ci kliknąć, że pomogłaś? (gdzie ta opcja a przy niej ten jacht..)
dzięki wielkie, w takim razie za 409 pln sparco mam do nabycia w wwa :cool:

EDIT: znalezione i kliknięte
EDIT2: czyli z oznaczeniem 95 -05 będzie ok?
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 18:01   

Będzie, można kupi taniej niż sparco, najtańsze bez śruby rzymskiej są od 299zł, śruba rzymska to troche pic na wodę bo u mnie jest tak zapieczona, że i tak się nie da ruszyć ;)
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 19:19   

Ja w zeszłym roku kupiłem nową OMP ze śrubą rzymską. Pasuje idealnie, mimo że miała się do ZR 160 nie zmieścić ;) Autko ładnie się usztywniło i na dziurach mam wrażenie że wstrząsy się ładniej przenoszą na całą bude.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 19:21   

marcinmarcin, wydaje mi się, że mam taką samą jak ty. Jak do okrąglaka to do wszystkich powinna pasowa od r200 do mg zr
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 20:16   

no i stało się
od godziny jestem posiadaczem lanosa :mrgreen:
czyli ciemno zielonego r200 vi na 14 teczkach calóweczkach i kołpakach :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [R 200 97'] płyny eksploatacyjne, filtry itp
jakich używacie?
Tommy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Mar 31, 2009 19:53
Tommy
Brak nowych postów [MG ZR 160 2003] płyny eksploatacyjne i rozrząd
GREG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 03, 2009 21:38
marcinmarcin
Brak nowych postów [R 200] wymiana silnika porady
adriangno Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Gru 07, 2011 21:01
tronsek
Brak nowych postów [R200] Porady i opinie
woreczek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Sro Kwi 20, 2011 17:26
Krzysi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink