Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 15:24
W oponach o tym rozmiarze zalecane jest ciśnienie 2.2 wszędzie. Pozdrawiam
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 21:48
faecd napisał/a:
a nie powinno byc przypadkiem 0.1 bara wiecej na przodzie??
Nie powinno być. 2.2 bara to optymalne ciśnienie do większości aut nie zależnie od pojemności czy wagi samochody. Opony o niskim profilu a tu o takich mowa, charakteryzują się tym że są dość twarde (ale to nie reguła). Można pomyśleć że z przodu jest silnik więc teoretycznie mogłoby być większe ciśnienie jednak tak nie jest. Samochody z oponami w rozmiarach 195/50R15, 205/45R16, 215/40R16, 205-55R16 maja zalecane cisnienie 2.2 bara. Poydrawiam
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Witam,
Uważam, że lepiej jest mieć nieco wieksze ciśnienie niż za małe. Przy wiekszym ciśnieniu zużywa się bardziej środek opony, przy za niskim jej brzegi. Jeżdżąc z niskim ciśnieniem, po sezonie opony są "łyse" po brzegach i wyglądają staro, jakby do wymiany, choć środek prawie nietkniety - zależy jeszcze ile kto jeździ. Przy niskim ciśnieniu są również większe opory toczenia - efekt większe zużycie paliwa. Zależy też od konstrukcji/sztywności opony - producenta. Trochę celowo to przejaskrawiłem, dla naświetlenia problemu. Ja jeżdżę na nieco większym ciśnieniu - przód 2.5/2.4, tył 2.3/2.2 przy oponach 195/55R15 Kleber Pozdr.....
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Cze 11, 2009 11:41
Ja mam w swoim 2.2 wszędzie i jest super
[ Dodano: Czw Cze 11, 2009 12:42 ]
Stacho napisał/a:
Zależy też od konstrukcji/sztywności opony - producenta
zgadzam się z kolegą, dużo zależy od twardości gumy i jej konstrukcji.
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
jak to sie ma do komfortu jazdy (wybierania nierownosci) - im wyzsze cisnienie tym bardziej przenosi drgania i mniej komfortowa jazda...?
Teoretycznie tak. Ale ja wolę bardziej cierpieć trzęsawkę w samochodzie spowodowaną wysokim ciśnieniem powietrza w gumkach, niż np. dobić na krawężniku felgę, zwłaszcza, że jeżdżę na oponach zimowych, założonych jeszcze na jesieni 2007 (Nexia stała ponad rok pod blokiem, czekając na KS, ale jednak ją wyklepałem). Zimówki Dębica Frigo, czy coś w tym rodzaju, 175 70 albo 65 R 13.
Mego Poldorovera pompuję na 2,2 a czasami na 2,5. Opony 175 70 R 13, Dębica Passio 1.
W zimie pompuję go na 2.0, czasami na 1.8, jak jest nieciekawie na drogach.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Naładowalem do 2.2 i jakos czuje jak bym jezdzil na balonach
Jednak lepiej jezdzi mi sie na 2.1 - tylko nie wiem czy bardziej nie zdzieraja sie opony ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum