Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Czy to turbina kończy swój żywot?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Czy to turbina kończy swój żywot?
Autor Wiadomość
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:16   [R620] Czy to turbina kończy swój żywot?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,

W Roverku 620Ti przy przyspieszaniu silnik wydaje metaliczny dźwięk. Zaobserwowałem też kilkukrotnie szarpnięcie przy około 3000RPM. Podejrzewam, że czeka mnie regeneracja turbiny (która swoją drogą powinna być zregenerowana, tak twierdził poprzedni właściciel auta i "na oko" wyglądała na regenerowaną). Czy coś innego może mieć podobne objawy?

Dodatkowo - nie wiem czy jest to związane z turbiną, czy może 620Ti tak już ma. Po puszczeniu gazu na obrotach 3000RPM lub więcej, słychać jakby coś dociskało i "rzęziło".

Przy okazji, proszę o opinie, gdzie warto a gdzie nie warto regenerować turbin.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 00:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:36   

emthommas napisał,
Cytat:
"na oko" wyglądała na regenerowaną

po czym to poznałeś??
sprawdz cisnienie doładowania....
auto nie jest zamulone??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:42   

Wydaje mi się, że jak na Ti 200KM to nie jest aż tak mocne, jak powinno być (znajomy ma słabsze auto - np. VW 130KM diesel, a idzie wg mnie podobnie).

Sprzedawca twierdził, że turbinka regenerowana, ale nie ma faktury. "Na oko" jest regenerowana, po jest cała wyczyszcona na błysk. Ale oczywiście założyłem przy zakupie, że może z tym być różnie ;-)

Jak sprawdzić ciśnienie doładowania?
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:45   

kup wszkaźnik doładowania bądz najzwyklejszym manometrem podłącz się po turbo i sprawdz jakie ciśnienie pompuje nie wiem jak jest w turbo benzynie ale mozesz np sie podpiąć przez trójnik pod wężyk co idzie do gruszki która upuszcza nadmiar powietrza z turbo. Tzn przed ta gruszka na weżyku od turbo do owej gruszki :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:47   

Dzięki za pomoc. Spróbuję zmierzyć to ciśnienie, zobaczę co wyjdzie.
Pozdrawiam :-)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:53   

nie ma problema podrzuć potem na forum jakie masz to ciśnienie na biegu jałowym i pod obciążeniem jak dasz rade sprawdzić :)
pozdrawiam firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 13:00   

Nie wiem kiedy znajde czas żeby się tym zająć, jakoś wszystkie najbliższe weekendy mam zajęte a w tygodniu to nie ma szans na taką robotę... ;-) Ale na pewno wrzucę jak uda mi się sprawdzić.

Przy okazji - widziałem gdzieś na kokpicie zamontowany taki wskaźnik sprężania turbiny. Czy ktoś coś takiego montował? W sumie niby bajer, ale można na nim obserwować pracę turbinki, co może się przydać choćby w diagnostyce jej działania.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 13:06   

ja mam takie coś i fajnie to wygląda i faktycznie widać kiedy turbawka pracuje :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 04:33   

Firq napisał/a:
kup wszkaźnik doładowania bądz najzwyklejszym manometrem podłącz się po turbo i sprawdz jakie ciśnienie pompuje nie wiem jak jest w turbo benzynie ale mozesz np sie podpiąć przez trójnik pod wężyk co idzie do gruszki która upuszcza nadmiar powietrza z turbo. Tzn przed ta gruszka na weżyku od turbo do owej gruszki :)


Gdzieś czytałem o gruszcze paluszkach i wzmacnianiu, ale to napewno nie dotyczyło silnika ;)
Wskaźnik silnika najlepiej jest wpiąć w wężyk idący do zaworu regulującego ciśnienie doładowania. W rurze idącej z intercoolera do przepustnicy on wychodzi. Wpina się przed zaworem, a to jest taki malutki walec z 2 rurkami i wtyczką.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Czy w sdi jest turbina? czy z turbiną to już inny?
Arthurro Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 20, 2007 16:23
Arthurro
Brak nowych postów [R620] Turbina
Gość Rover serii 600, Honda Accord 21 Pon Kwi 02, 2007 17:17
kazik76
Brak nowych postów [R620] Problem z turbiną
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 14, 2007 21:52
seyfer
Brak nowych postów [R620] Problem z turbiną
Bartex19881 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Kwi 15, 2009 23:36
Pino
Brak nowych postów [R620] Turbina czy wiązka??
RoBBoD Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Cze 07, 2010 17:38
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink