Forum Klubu ROVERki.pl :: [416Si] Cieknący płyn spod głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416Si] Cieknący płyn spod głowicy
Autor Wiadomość
klaymen 



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Dolny sląsk :D



  Wysłany: Pią Paź 14, 2011 13:38   [416Si] Cieknący płyn spod głowicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam.
To mój pierwszy post na forum więc poproszę o wyrozumiałość pod każdym względem :)

Czy jest szansa na uratowanie auta (rover 416Si 1.6 rok 98) które z nieznanych przyczyn zatrzymało się na drodze i nie chciało odpalić a następnie ktoś ( nie ja ) próbował je odpalić poprzez ciągnięcie innym autem (nie wiem jak długo ale raczej nie zbyt) i czy to ciągnięcie mogło wywołać przeciek płynu chłodzącego spod głowicy a także jak poważne może być uszkodzenie silnika traktowanego w ten sposób ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 14, 2011 13:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 18:27   

konsekwencje najgorsze: zgiety korbowod, pogiete/pourywane zawory

najlepsze: zupelnie nic sie nie stalo
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
klaymen 



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Dolny sląsk :D



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 18:53   

jeżeli zgięty korbowód to jeśli dobrze mówię było by słychać przy kręceniu że coś się dzieje ?
bo jeżeli chodzi o zawory to przy wycieku płynu leciałby prosto do miski olejowej czego jak na razie nie stwierdziłem a silnik kręci normalnie.
Mam się spodziewać że wystarczy wymiana uszczelki czy raczej od razu silnika ?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 21:33   

nie wiadomo, sprawdz kompresje, to na poczatek
jesli bedzie normalna i rowna to usterke mechaniczna mozesz wykluczyc

jesli na ktoryms tloku bedzie mniej o 2-3 bary to jest szansa na zagiety korbowod

nie musial od razu zagiac sie tak zeby cos pukalo
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
klaymen 



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Dolny sląsk :D



Wysłany: Pią Paź 21, 2011 22:53   

akurat kompresji nie sprawdzę "domowym sposobem" aczkolwiek, czy nawet przy niższym ciśnieniu w komorach auto nie powinno chociaż odpalić ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Paź 21, 2011 23:21   

przed zgięciem korbowodu pewnie mogły się zgiąć zawory ;)

kompresję idzie "sprawdzić" słuchając rozrusznika- czy nie kręci trochę bardziej ochoczo niż zazwyczaj, jeśli tak, to kompresja padła. Najlepiej wtedy podnieść głowicę i zobaczyć co jest nawywijane.

Skoro podejrzewasz, że samochód zgasł przez rozrząd, to sprawdź znaki do ustawiania paska rozrządu
Może się okazać, że po prostu padła pompka paliwa, albo cewka, czy inny element zapłonu, a rozbierzesz pół auta na darmo, a wyciek może nie mieć nic wspólnego z awarią...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
klaymen 



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Dolny sląsk :D



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 13:58   

Dziękuję za odpowiedzi.

W zasadzie nie wspomniałem o tym że auto nie odpala przez rozrząd bo po prostu stanęło i nie chciało odpalić, jedyny powód jaki mi przychodzi do głowy związany z rozrządem to zerwany pasek jednak ani pasek nie jest zerwany a i znaki są w porządku.
Do tej pory wymieniłem już świece, kable WN i podmieniłem cewkę zapłonową. Rozrusznik kręci moim zdaniem dobrze w sensie "normalnie". Auto dostaje iskrę czyli czujnik wału też można chyba wykluczyć. Gdzieś na forum wyczytałem że przy braku paliwa trzeba uzupełnić co najmniej pół baku żeby pompa spokojnie mogła naciągnąć, czy to prawda czy mam się tym nie sugerować ? Auto dostało paliwa ale zaledwie 5 l. przy czym faktem jest że zapala się rezerwa.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:02   

klaymen napisał/a:
przy czym faktem jest że zapala się rezerwa

To za mało. Pompka musi się odpowietrzyć. Dolej jeszcze z 15 litrów i próbuj.
 
 
 
klaymen 



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Dolny sląsk :D



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:39   

Witam.
W końcu udało mi się znaleźć chwilę czasu aby dolać paliwa, ku mojemu zdziwieniu i radości auto w końcu odpaliło po dolaniu 10 litrów, silnik pracuje równo chociaż pan diagnosta robiący przegląd stwierdził że auto dostaje zbyt bogatą mieszankę przez co pali jak smok, w zasadzie temat byłby do zamknięcia gdyż auto chodzi i jak na razie nie zauważyłem dalszego wycieku płynu o którym pisałem na samym początku. Jest jeszcze kilka problemów z którymi muszę sobie poradzić ale nie chcę tutaj robić offtopa, cieszy mnie że udało mi się go uruchomić w zasadzie małym kosztem (paliwo, nowe świece, przewody WN i kable od akumulatora) zwłaszcza iż auto dostałem właściwie w "spadku" chociaż z drugiej strony jestem przerażony postami na temat problemów z uszczelką pod głowicą która w każdej właściwie chwili może się wysypać. Korzystając jeszcze z okazji zapytam gdyż nie doczytałem na forum dokładnie jeżeli w roverach były montowane silniki hondy (oczywiście tylko w automatach) to czy byłaby możliwość dopasowania silnika hondy z manualną skrzynią biegów i jeździć z mniejszym strachem przed HGF ? No i druga część pytania czy bardzo trudna była by taka wymiana dla "mało doświadczonego mechanika" jakim jestem :)
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 22:46   

co do wymiany silnika to nie wiem, ale zabawa będzie. Natomiast wiem jedno, unikaj jak ognia zestawów do naprawy uszczelek z Allegro. Uszczelka,którą miałem poszła po tygodniu, a teraz po kolei wysypały się uszczelniacze wałków rozrządu. Jedynie szpilki i uszczelki kolektorów są ok,nie wiem jak z uszczelniaczami zaworów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wyciek spod uszczelki głowicy
Nuta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Paź 07, 2007 22:11
ADAM1
Brak nowych postów [Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
Haamre Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Pon Lut 09, 2015 22:35
AndrewS
Brak nowych postów [R 416Si] ubywa płyn hamulcowy
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lip 18, 2013 12:17
ArekL
Brak nowych postów [Rover 416Si] Uciekający płyn chłodniczy
kangur91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sie 13, 2013 08:21
Sirk
Brak nowych postów [416Si 16V 96r] płyn w oleju, głowica i uszczelka ok, więc ?
Flodam Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Lut 11, 2010 22:43
snake0908



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink