Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] rozgrzany silnik + klima = gaśnie. Cewka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] rozgrzany silnik + klima = gaśnie. Cewka?
Autor Wiadomość
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 25, 2012 19:35   [R200] rozgrzany silnik + klima = gaśnie. Cewka?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witajcie,
gaśnie mi silnik, jeśli występują jednocześnie 3 rzeczy:
-silnik się rozgrzeje lub jest zimny, ale jest upalny dzień (chodzi, więc o wysoką temp. w komorze silnika)
-jest na biegu jałowym (900/1100 rpm)
-włączę klimę

Silnik działa prawidłowo przed i po rozgrzaniu, zaś w momencie włączenia klimy na niskich obrotach (<1200 rpm) widać, że silnik się męczy, krokowiec coś tam tam walczy, ale to za mało, obroty spadają do końca i kaput - silnik gaśnie. Podczas jazdy na wyższych obrotach i klimie, nie gaśnie, ale im niższe obroty, tym silnik staje się bardziej mułowaty.

Dotychczas wyeliminowałem następujących podejrzanych; kopułkę, palec, przewody, świece, silniczek krokowy, aku, alternator, oczywiście wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Napięcie na aku przed i po uruchomieniu jest wręcz wzorowe :]
No więc, została cewka. Jakoś wcześniej na to nie wpadłem, bo bez klimy silnik działa całkiem sprawnie. Natchnął mnie znajomy, który mówił, że w kilku silnikach VW jest problem z gaśnięciem po rozgrzaniu i tam winna jest cewka zapłonowa.

Moje pytania do Was:
1. Czy oprócz cewki są jeszcze jakieś elementy elektryki wrażliwe na wysoką temp. w komorze silnika?
2. Jeśli będę wymieniać, gdzie najlepiej ją przenieść, żeby nie zamoczyć od kałuży? które miejsca uszczelnić silikonem?
3. Czy ta będzie dobra? Czy może lepiej zastosować jakąś z innych samochodów, tańszą lub np. lepiej zabezpieczoną przed wodą?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 25, 2012 19:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 26, 2012 10:40   

Według twego opisu wynika, że klima mocno przeciąża silnik. nie wiem czy to możliwe, ale może sprężarka klimy jest przyblokowana.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 26, 2012 23:20   

Sprężarka działa dobrze, ostatnio przez 2 godzinną trasę klima chłodziła aż miło.

Też mi to wyglądało na niesprawną sprężarkę (tym bardziej, że mam alternator tylko 65A), ale 2 dni temu mierzyliśmy napięcie na aku i po rozgrzaniu silnika i włączeniu wszystkiego co się da (długie światła, radio, męczenie silniczka elektrycznych szyb) + klimy na max, napięcie na biegu jałowym było między 13,6-14V. Silnik podczas tej próby nie zgasł, wydaje mi się, że dlatego że była otwarta maska i mniejsza temp. w komorze silnika.

To jest typowa sytuacja jak ta wyżej, kiedy podjeżdżam do mechanika czy elektryka, mówię mu objawy, po czym robimy próbę, rozgrzewamy silnik, obciążamy elektrykę, włączamy klimę i... wszystko działa, "panie, o co panu chodzi?" :P

Także tutaj tropem, jest element elektryki awaryjny przy wysokiej temp., stąd mój trop - cewka.

[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 00:20 ]
Aha, auto lubi czasami lekko poszarpać jeśli na 1 lub 2 biegu na zmianę dodaje się i odpuszcza gaz (taka jazda a la parking pod hipermarketem). Na 1 bardziej szarpie, na 2 mniej. Wcześniej zwalałem to na plastikową przespustnicę, bo kiedyś zawieszała obroty przy 3 tys., ale samo ustąpiło.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 11:28   

A może TPS szwankuje. Masz możliwość z kimś się podmienić ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 12:00   

Niestety nie. A czy mogę go sprawdzić tymi wartościami?
http://forum.roverki.eu/f...ustnicy_921.jpg

Zmierzyłbym wartości na zamkniętej przepustnicy, potem ciągnąc linkę gazu patrzyłbym czy dojdzie do max wartości ohm.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 12:17   

brkzzz napisał/a:
czy mogę go sprawdzić tymi wartościami?

Możesz.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 02, 2012 18:34   

TPS sprawdzony, podaje dobre wartości. Silnik gaśnie w ten sposób, że gdyby zachowywał się tak zawsze, byłbym pewny na 100% że to silniczek krokowy lub czujnik przepustnicy. Rzecz w tym, że dzieje się to tylko po włączeniu klimy, po wyłączeniu wszystko znów wraca do normy. Any ideas? :wink:

Przy okazji zapytam - czy ta przepustnica będzie pasować do mojego silnika? Nie widzę wypustki na odmę koło TPS.
http://img04.allegroimg.p...8/56/2559185600
Sprzedający nie odpisuje, w opisie jest tylko tyle, że jest do silnika 1.4 16V.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 11:23   

brkzzz napisał/a:
Przy okazji zapytam - czy ta przepustnica będzie pasować do mojego silnika? Nie widzę wypustki na odmę koło TPS.
http://img04.allegroimg.p...8/56/2559185600
Sprzedający nie odpisuje, w opisie jest tylko tyle, że jest do silnika 1.4 16V.

Pasować będzie. :wink:
brkzzz napisał/a:
TPS sprawdzony, podaje dobre wartości. Silnik gaśnie w ten sposób, że gdyby zachowywał się tak zawsze, byłbym pewny na 100% że to silniczek krokowy lub czujnik przepustnicy. Rzecz w tym, że dzieje się to tylko po włączeniu klimy, po wyłączeniu wszystko znów wraca do normy. Any ideas? :wink:

Nie wiem dokładnie, ale moim zdaniem krokowy może mieć duży wpływ na działanie silnika przy włączonej klimie, bo wtedy on tak się otwiera, aby dać więcej powietrza dla silnika, a jak wiadomo klima obciąża silnik dość wyraźnie. Może krokowy za mało się otwiera i silnik przy włączeniu klimy, gaśnie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 13:45   

No nic, trzeba będzie kontynuować metodę partyzancką :P

Wrzucam filmik. Dzień nieupalny, silnik co prawda rozgrzany, ale po kilku-dziesięciominutowym postoju. Gdy jest mocno nagrzany, silnik gaśnie od razu po włączeniu klimy, tutaj dzielnie się trzyma na jałowym :o
http://www.youtube.com/watch?v=7VrpE5TT_LQ
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 13:49   

brkzzz, wymieniaj krokowca. :wink: Albo z kimś się podmień.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 14:05   

Ostatnio go czyściłem i wydaje się, że dużo lepiej działa. Jak będzie okazja to podmienię z kimś krokowca i TPS, później ew. decyzja o zakupie :)
Cewka ciągle jest na mojej liście, bo jednak po włączeniu klimy (i obrotach, kiedy to s. krokowy nie ma nic do gadania) silnik jest wyraźniej mułowaty.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 14:11   

Czasami same czyszczenie nie pomaga i trzeba go wymienić. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 14:47   

Pewnie tak, ale ciężko bez podmianki stwierdzić czy to akurat ten egzemplarz silniczka jest zepsuty, czy to może TPS daje mu błędne wskazania, czy może przepustnica jest nie wyregulowana (a ja się za swojego plastika nie biorę, nie chcę przedobrzyć).

leszczu, czy podczas podmianki przepustnicy na metalową koniecznie brać w zestawie z TPS, czy mój TPS z plastikowej bez obaw podmienię?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
Ostatnio zmieniony przez brkzzz Pon Wrz 03, 2012 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 14:49   

Cytat:
leszczu, czy podczas podmianki przepustnicy koniecznie brać w zestawie z TPS, czy mój TPS z plastikowej bez obaw podmienię?

TPS podmienisz, ale bierz go od razu razem z przepustnica. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 19:11   

To nie była cewka na 95%. Przeniosłem ją koło filtra powietrza, gdzie wpływ temperatury jest znikomy, mimo to problem pozostał.
Metalowa przepustnica i krokowiec już zamówione :>
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 20:15   

silnik krokowy
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 14, 2012 10:54   

Wymieniłem silniczek krokowy i przepustnicę na metalową. Zresetowałem ustawienia pedałem, rozgrzałem silnik, obroty ustabilizowały się. Pomęczyłem go trochę na wszystkich biegach klimy - hurraaaa, działa...
Do czasu. Parę dni później, podczas dłuższego parkowania na osiedlu, znów zgasł na klimie. Na dzień dzisiejszy poddaję się :P
Jeśli miałbym wskazać następny trop, byłby to alternator, ale aby być stuprocentowo pewnym, musiałbym mieć woltomierz w kabinie.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200, 98r., 1.4, gaz] silnik gaśnie przy zmianie na gaz
na wolnych obrotach
longas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pon Sty 19, 2009 16:57
Tomek1212
Brak nowych postów [ r200 98r 2.0sdi ] Silnik sam gasnie.Pomocy
latinoo22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Maj 30, 2010 15:17
latinoo22
Brak nowych postów R200 - Silnik gaśnie podczas jazdy, problemy z uruchomieniem
nie słychać charakterystycznego szumu przy obrocie klucza stacyjki
AnD Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sie 16, 2007 11:01
Kysior
Brak nowych postów [R200 '97 1.4 16V] Cewka
Gdzie jest?
Homi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sty 24, 2009 12:02
Homi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink