Wysłany: Czw Lis 22, 2012 01:14 [Streetwise] Sprzęgło łapie od 3/4 po 30 000 tyś od wymiany
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam, mój problem jest następujący. Może w skrócie. W momencie zakupu, samochód miał 90 tyś przejechane. Cztery dni później padło sprzęgło które nie ślizgało się i łapało od podłogi bardzo pięknie. Okazało się że padło łożysko i spaliło tarcze. Wymiana, i po wymianie brał od połowy może nawet wyżej. Reklamacja u mechanika, zasugerowałem żeby pociągnąć linkę (jak wyczytałem na forum) i zaczął brać tak od 1/3. Czyli dobrze. Od tamtego czasu auto przez rok zrobiło 30tyś km głównie po mieście. Pół roku po wymianie czułem tak lekko że czasami bierze wyżej, czasami niżej. Myślałem że wydaje mi się. Dwa tygodnie temu wyjazd na urlop, auto zostawione na lotnisku na dwa tygodnie. Przez te dwa tygodnie jeździłem autem Mojej Dziewczyny Mamy. Po powrocie odczułem różnice, moje sprzęgło łapie od połowy a nawet ciut wyżej. Nie ślizga się, wszystkie biegi wchodzą lekko, czasem sporadycznie wsteczny nie chce wejść, muszę lekko popuścić sprzęgło i na pedale czuje w którym momencie mogę przestać puszczać sprzęgło. Albo na jedynkę i od razu wsteczny wchodzi lekko. Ale ta przypadłość zdarza się raz na sto razy. Tylko tyle że łapie wyżej i czasem zaliczę kangurka albo szarpnie lekko autem przy ruszaniu. Generalnie da się nad tym panować i jeździć płynnie. Ale czuć że tak nie powinno się dziać. Nie wiem czy po prostu używając auto nie wyczułem że bierze wyżej ze względu na długość czasu w jaki zaczynało brać, i dwa tygodnie jeżdżąc innym autem do którego się już przyzwyczaiłem, byłem w stanie zauważyć to od razu? Czy może od początku po zmianie bierze wyżej bo np. sprzedawca chciał zataić problem ze sprzęgłem może poregulował coś i po zmianie na nowe brało wyżej? Czy może coś zaczęło siadać w trakcie mojej eksploatacji? Co mogę samemu sprawdzić. Czytałem że nie da się regulować linki sprzęgła, gdzie indziej wyczytałem o śrubce przy pedale sprzęgła. A w jeszcze innym temacie że należy szarpnąć linką i że wtedy się ustawi. Dlatego zgłupiałem i postanowiłem otworzyć wątek. Kiedyś jak pociągnąłem za linkę sprzęgła (z pół roku temu) to zaczęło dużo wyżej brać. Tak że ciężko było operować sprzęgłem tak żeby bez szarpnięcia ruszyć. Wystraszyłem się że coś uszkodziłem ale ustawiło się samo po dwóch trzech ruszeniach ze sprzęgła. I nie jestem też pewien czy właśnie od tamtej pory kiedy pociągnąłem linką tak się nie dzieje, a było dobrze i ja po prostu po kilku startach się przyzwyczaiłem. Proszę o jakieś porady.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 22, 2012 01:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolego moje sprzeglo sie konczylo, wiec wymienilam komplet. Na troche bylo dobrze a potem znow zle bralo, wiec wymienilam linke (samoregulacja). Od tej pory miodzio polecam wymienic linke - koszt ok 100 zl, ja dalam za swoja 99, wiec sprobuj na poczatek.
A jak to jest z regulacją tej linki? Jak rozpoznać czy ma samoregulator lub czy można ją ręcznie regulować? Czytałem o jakichś sprężynach na lince. ale nic z tego nie rozumiem. U mnie na lince nie ma żadnej sprężynki,wchodzi w takie ucho na skrzyni, przechodzi przez taką jakby uszczelke plastykową i wychodzi czarna linka z tego ucha dalej do skrzyni. Chciałbym tego spróbować zanim ją wymienie. Jakieś porady?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum