Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:52 [620Ti] Wyciek z silnika
Typ: GSi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam Kolegów;
Mój Ti ma już zrobione ponad 230 tysięcy. Sporo w nim zrobiłem. Wsadzone masę czasu i pieniedzy. Sprzedawać nie warto, zlomować szkoda więc pozostaje kontynuować obraną drogę
Ostatnio pokazał mi się spory wyciek (zaznaczyłem strzałką). Podejrzewam, że to uszczelka pod głowicą puściła. Znawcą nie jestem, ale mam zapał.
A sam wyciek - spory i to bardzo. Widać po odpaleniu silnika jak zaczyna sie wylewać olej.
Czuję, że trzeba będzie rozebrać pokrywę, ściągnąc głowicę i wymienić uszczelkę.
Chcę to zrobić sam - tzn - to co dam radę zrobić samemu. Na tym samochodzie uczyłem sie wszystkiego i chcę spróbować dalej.
Czytałem kilka postów i rodzi się pytanie, czy głowice trzeba planować, czy nie? Bo podobno jej planowanie zwiększy kompresję a dla tego silnika nie jest to wskazane.
Czy ktoś z Was przeżył podobny temat? Może pomóc coś podpowiedzieć?
I zmierzając do sedna, czy przy okazji warto iść dalej i zobaczyć co w silniku piszczy, czy skupić się tylko na wymianie uszczelki i śmigać dalej.
Czy wymieniać od razu rozrząd?
Widzę, że cieknie teżz z uszczelniaczy wałków (to te plastikowe "dekielki"), które jak widzę są jeszcze przyklejone silikonem - więc nie wiem czy tak ma być, czy nie.
Czy należy kupić nowe szpilki wymieniając uszczelkę?
I co wogóle kupić by nie okazało się w połowie roboty, że czegoś brakuje.
Zbliża sie mozolnie wiosna - o ile wogóle nadejdzie i chciałbym coś pogrzebać.
Dziękuję z góry za pomoc.
Darek
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 10:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie znam się na Ti, ale tam chyba jest kanał olejowy z pompy olejowej na wałki rozrządu więc myślę, że uszczelka pod głowicą do wymiany. Jeśli chodzi o szpilki głowicy nie koniecznie musisz je wymieniać, aczkolwiek kiedyś w peugeocie 406 2szt się urwały przy dokręcaniu bo były przegrzane (dokręcane równo kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejności i siłą na 3razy). Głowice się planuje, aby ponownie nie wydmuchało uszczelki pod nią. Rozrząd bym radził wymienić bo to jedna robota, a będzie bezpieczniej jak dawno nie wymieniałeś. A jeśli tak to zaleca się za każdym razem nowy pasek rozrządu włożyć (nie zakładamy 2razy tego samego paska-teoria a praktyka pewnie inna)
szpilek nie wymieniaj bo w ti są krutkie śruby i są przewidziane na 3 wymiany uszczelki w swoim wymieniłem uszczelkie i nie planowałem głowicy jezdzę jusz 7 miesięcy i jest ok a nie oszczędzam swojego jezdzę nawet na 1 do 6 tys. uszczelka z przesyłką 150 zł orginał angielska co do rozrządu to masz tylko pasek wielokilinowy i napinacz ja wymieniłem tylko pasek pompę wody masz na osobnym pasku, firma rover wiedziała co robi w tym silniku pozbyła się pompy wody z rozrządu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum