Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
Od trzech tygodni jestem posiadaczem Rovera 75 2.0 CDT. Od dlugiego czasu podziwialem to autko no i udalo sie
Samochod nie ma problemu z odpaleniem i silnik takze praxuje rowno. Jednak trzesie nim do tego stopnia ze cala maska drga a w samochodzie trzesie sie doslownie wszystko (najbardziej kierownica, deska rozdzielcza, skrzynia biegow, nawet siedzenia). Po dodaniu delikatnie gazu wszystko sie uspokaja. Drgania wystepuja jeszcze delikatni pray obrotach ok1600.
Na poczatku mechanik zdiagnozowal poduszke olejowa pod silnikiem. Wymienielm - to samo. Pozośtale podszki wydaja sie byc ok. Nastepny mechanik powiedzial ze to kwestia zbyt niskich obrotow silnika -komputer pokazuje ok. 760 natomiast wskaznik na desce rozdzielczej ok 400. Dwumas sprawdzona - ok.
Po kolejnym podlaczeniu do kompa wyskakuje blad przeplywomierza masy powietrza, okazuje sie ze jest walniety.. Czy moze miec to wplyw na obroty silnika? Autko pozatym mocno kopci..
Dodam ze nie znam sie za bardzo na mechanice i dopiero wchodze w ten swiat
Jaki moze byc problem drgan/gdzie szukac
P.S jest tu ktos z trojmiasta kto zna sie na tym silniku i moze pomoc ?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 13, 2014 23:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do sprawdzenia poducha silnik-skrzynia (ósemka), do sprawdzenia gruszka - poducha olejowa - być może jest rozerwana. Dodatkowo proponuje sprawdzić odmę oraz uszczelnienie intercoolera. Czy aby na pewno są orinigi i dobrze skręcone na kolanku. Filtr skrzyni korbowej należy wymienić. Przepływomierz na razie odpiąć i kupić oryginał sprawny (nowy/używany). Dodatkowa diagnoza komputerowa wtryskiwaczy.
Jak wszystko doprowadzisz do kultury możesz podnieść moc i będziesz miał w miarę dynamiczne i elastyczne auto
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jak mechanik stwierdził, że jest ok? Organoleptycznie?
Kilka osób na forum już tak miało( w tym i ja) że dwumas mechanik ocenił na idealny, nie dawał szarpania przy ruszaniu a drgania znikły dopiero po jego wymianie...
Najpierw sprawdź jak radzi ci kolega MaRek ósemkę pod skrzynią bo pewnie jest wywalona a często tego nie widać.
Polecam poliuretanowe wkłady - raz na miejmy nadzieje wieki.
Mam u siebie i są ok.
Link:
http://www.inter-rally.pl...-75-Diesel.html
Pozdro![/b]
MaRek - poduszke olejową wymieniłem kilka dni temu. Jeśli chodzi o dwumas to nie daje równiez żadnych sygnałów, że mógłby być padnięty - te drgania nie idą od sprzegła, nie drży ono, pracuje dobrze - nie słychać żadnych hałasów od niego i nic nie wskazywałoby na to, że moze byc walnieta. Sprawdze tą poduche pod skrzynia dokładnie jak mówisz.
Jak juz napisałem komputer pokazal blad przepływomierza. Czy walniety przepływomierz moze miec wpływ na te drgania ? obroty ?
[ Dodano: Pią Lut 14, 2014 14:00 ]
Zapomniałem powiedzieć, że test wstrysków wyszedł pozytywny.
Sprawdze rzeczy o których piszecie - wielkie dzięki. Jak przyjdzie przepływomierz i go zamontuje to dam znać czy cos sie zmieniło...
pozdrawiam
Przepływomierz, możesz odpiąć. Na pewno będzie auto żwawsze. Może wzrosnąć nieznacznie spalanie, ale i tak lepiej bez niego jak z nim uszkodzonym.
Myślałem, że auto było na podnośniku z dostępnym kołem dwumasowym na zewnątrz.
Sprawdzanie na słuch nie zawsze jest miarodajne. Oczywiście łatwiej sprawdzić poduchę i najpierw ją wymienić - tudzież wkłady - jak pisze kolega wyżej, na pouliretany.
Od razu możesz kupić tuleje wahaczy także z tego materiału
Jeśli silnik jest sprawny mechanicznie i pracuje poprawnie, to drgania albo wynikną z pracy sprzęgła, albo zawieszenia silnika. Skoro jesteś pewny tej poduchy olejowej i tego sprzęgła to został Ci jeszcze jeden element
Poduszka pod skrzynią nawet jak ma rysy na gumie, to jest podejrzana. Ja miałem mikropęknięcia, co w efekcie dawało przy pewnej partii obrotów takie odgłosy i wibracje, że się same śruby odkręcały Też wymieniłem wtedy dwumas... nikt nie obstawiał takiej diagnozy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzieki za odpowiedz, powoli zaczyna mi sie to rozjasniac. Sprawdze ta poduche pod skrzynia dokladnie.
Bardzo mozliwe, ze nie jest to kwestia zawieszenia silnika tylko zbyt niskich obrotow silnika.. Odglos na luzie jest taki jakby startowac z miejsca na 3 biegu na samym sprzegle bez dodawania gazu. W pewnym momencie zejda obroty tak nisko ze zacznie trzesc budą.. Jesli jest to kwestia obrotow to co moze byc za do odpowiedzialne? moze to byc wlasnie ten przeplywomierz ?
FAkt, silnik sie nie dusi i pracuje rowno, jednak mechanik wymieniajac poduche mowil ze obroty wydaja mu sie zbyt niskie i to moze miec wplyw na drgania.
Jeśli nie dlubal tam nikt w sterowniku silnika, to może przeplywomierz podaje takie wartosci. Testujac kiedys naprawiony przez Adi-Mistrzu przeplywomierz, myslalem, ze mi auto umarlo Potrafil zgasnac pracujac na wolnych obrotach. O jezdzie nie bylo nawet mowy. Sprobuj go odpiac... podwazajac odpowiednio srubokretem wtyczke, mozesz go odlaczyc bez sciagania obudowy silnika i filtra powietrza.
Sprawdz filterek skrzyni oraz uszczelnienie intercoolera, chociaz ten ostatni mialby wplyw jedynie na osiagi auta, a nie prace na wolnych Czym diagonozowano Ci auto pod katem usterek elektronicznych?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzieki wielkie ! Oto mi chodzilo.
Diagnozowali mi komputerem bosha.. Nie wiem co to za komp-nie bardzo sie na tym znam
[ Dodano: Sob Lut 22, 2014 12:29 ]
Witam ponownie,
Coraz bardziej przymierzam sie do wymiany dwumasy... Na allegro koła dwumasowe zaczynaja sie juz od 60zł Wiem wiem, jakość... Ale tak szczerze jaki dwumas mi polecicie? Nalezy zaznaczyc, że nie mam za dużo pieniędzy i chce zrobic to w miare mozliwosci najtaniej... Jesli regeneracja to gdzie ? moze używane z allegro ? Bylbym wdzieczny gdybyscie podeslali mi wasze typy.. dzieki z góry , pozdrawiam
mam jeszcze prośbę a raczej pytanie jak już wymienisz to ja bym chętnie odkupił o ile jest w dobrym stanie wieniec i o ile będziesz wymieniał a nie regenerował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum