Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Cze 04, 2014 16:35 [620 SDi] Klimatyzacja nieszczelna i zapchana proszę o pomoc
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam mam problem ze swoim Roverkiem iż zbliża się okres upałów i chciałbym by klimatyzacja była sprawna, szczególnie iż nie posiadam szyberdachu.
Otóż dzisiaj byłem drugi raz na sprawdzaniu szczelności i okazało się że chłodnica jest dziurawa (mechanik popsikał jakimś spray'em i wychodziła piana w trzech ogniskach blisko siebie) okazało się że chłodnica do wymiany, ale zmartwił mnie iż powiedział że klimatyzacja była dokładana i nie znajdę takiej chłodnicy czyli będę musiał kombinować z chłodnicą od innego samochodu.
Poradźcie mi czy jest jakaś firma która naprawi/zregeneruję tą chłodnicę w okolicach Warmińsko-Mazurskiego czy dostanę gdzieś taką chłodnicę w przystępnej cenie?
Poradźcie coś koledzy forumowicze.
Błagam, zdesperowany...
Info:
Rover 620 SDi 1995r , klimatyzacja Diavia.
Ostatnio zmieniony przez Mattheo Wto Cze 10, 2014 13:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 04, 2014 16:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Cze 07, 2014 00:15 Okolice
No miło że jest ktoś z okolic i że byłeś skłonny na odzew
Dziś przywiozłem chłodnicę z Górki, pan ze szrotu mówił że przy wyjmowaniu chłodnicy był w niej gaz, jak coś to mam ją zaznaczoną przez niego więc mogę bezproblemu ją zwrócić (koszt 50zł takiej chłodnicy). Była śmieszna sytuacja gdyż chłodnica była z wężem i ktoś wziął na sprawdzenie ten wąż lecz Pan ze szrotu dostał wiadomość że wąż jest dziurawy i najśmieszniejsze jest to że wąż ten nie wrócił
Jutro rano jadę do miasta na nabicie klimy i zobaczymy czy jest szczelna, wczoraj jeszcze przy okazji sprawdzali samą chłodnicę i mówili że "niby" szczelna ale sprawdzał zaspawując jeden ucięty wąż a do drugiego przyłożył wąż z azotem, ciśnienie było tak wysokie że nie mógł utrzymać lecz pryskajac ja z obu stron czymś co robi pianę w przypadku nieszczelności xd nic nie pokazało się.
Zobaczymy co z tego wyjdzie, mam jeszcze problem z wentylatorami iż żaden się nie załącza nawet przy ostrej jeździe w upał, ten od klimy też się nie załączył przy pierwszym nabiciu...
A co do chłodnicy to chyba oryginalne przy produkcji zakładane były z skośnymi wejściami a ja znalazłem taką samą chłodnicę jak moja na allegro pod nazwą "uniwersalna chłodnica klimatyzacji" lub "uniwersalny skraplacz klimatyzacji"...
Co dalej okaże się jutro, trzymaj kciuki
pozdrawiam i życzę bez awaryjnej jazdy Roverkiem
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Cze 07, 2014 20:33 :)
Hehe, chłodnice mamy szczelną dziś się wszystko okazało lecz wyszedł kolejny problem. Tym razem ze strony elektrycznej, czujnik ciśnienia klimatyzacji jest do wymiany (załącza się na chwilę razem z wentylatorami ale zaraz się wyłącza). Dziś tata trochę grzebał przy przekaźnikach i tak jakby załączył klimę "na krótko" i wszystko działało klima chłodziła ale moim zdaniem słabo. Ale wyszły takie jaja że nabiło takie ciśnienie wąż wchodzący do sprężarki wybiło. Siedząca na dole mama mówi że szła sama para z węża a samego czynnika którego powinno być 800g pod maską było tylko trochę na alternatorze :<
Powiem że wcześniej szczelność sprawdzali powietrzem lub azotem (z wysokiej butli).
Czujnik będę miał na dniach lecz nie wiem jak z przekaźnikiem od Diavii iż numer przekaźnika jest po prostu zdrapany jakby było to zrobione specjalnie...
Powiem że się trochę zawiodłem iż myślałem że będzie wszystko działało po uszczelnieniu i nabiciu ;x
Macie jakieś rady co mogę jeszcze zrobić by nie mieć już więcej wpadek z tą klimą?
Bo jak przysłowie mówi najlepiej zrobić to samemu
130zł za nabicie dziś poszło w powietrze...
Na dodatek nie widać nigdzie w moim Roverku czujnika temperatury oleju bo niby jest powiązany z klimatyzacją, nie wiem czy w moim modelu taki istnieje...
Pomocy!
Czujnik oleju powiązany z klimą? Nie wiem w jaki sposób. Skoro wysadziło wąż wychodzący ze sprężarki to chyba coś musiało być zapchane. Ty masz tą wersję ze sprężarką u góry silnika?
witam sprężarka u góry szukam przekaznika klimy i okazuje się żę taki sam przekaznik jest od oleju w audi czy się mylę ale piny są identyczne jaki jest numer przekaznika w orginale bo u mnie ktoś zmazał jakby specjalnie
[ Dodano: Nie Cze 08, 2014 11:30 ]
mój wiem jak wygląda a nie mogę znależdz bebechów od audi
[ Dodano: Nie Cze 08, 2014 11:36 ]
za godzinkę bedę wiedział bebechy w audi to porównam czujnik cisnienia zamówiłem wymienie przekaznik i ten wąż co wysadziło dam do zrobienia myslę że wrescie bedzie ta klima
[ Dodano: Nie Cze 08, 2014 12:18 ]
i dupa od audi ma inne bebechy
Ty szukałeś zdjęć tych przekaźników? Nie lepiej było po prostu zdjąć obudowy? Szukaj na allegro takiego przekaźnika jak trzeba albo tu na forum Jest kilka 600 na części
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Cze 10, 2014 12:59 wąż
Widzę ojciec przystąpił do dyskusji
Więc mówisz że jeśli wywaliło wąż to klima musi być zapchana?
Jak to sprawdzić i czy da się to jakoś udrożnić?
Pytałeś o sprężarkę, tak jest u góry silnika połączona paskiem z alternatorem nie tak jak widziałem u innych że wszystko jest na jednym pasku, trochę przeraziłem się swojego Roverka jak to zobaczyłem
Ja też tak mam klimatyzację Byłeś na nabiciu, nie wypłukali układu? Skoro wywaliło wąż to albo był już kiepski albo zapchany bo innej możliwości nie widzę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum