Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 1.4 16V] Szarpie, dusi się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si 1.4 16V] Szarpie, dusi się
Autor Wiadomość
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



  Wysłany: Pon Wrz 08, 2014 11:47   [214Si 1.4 16V] Szarpie, dusi się
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam,
Mam problem z moim autem. Jak jest zimny to dusi się oraz szarpie. (benzyna)
Wystarczy poczekać po odpaleniu ok 3min i już się nie dusi.
Jednak na gazie i na benzynie nadal czuć jakby wypadały zapłony...

Wymieniłem już cały układ zapłonowy od cewki po świece - żadnej zmiany...
Podejrzewam jeszcze czujnik położenia wału.

Czy może ktoś opisać gdzie on dokładnie się znajduje i jak się do niego dostać?

Dziękuję i pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 08, 2014 11:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Pon Wrz 08, 2014 12:23   

A czy przy szarpaniu masz spadek obrotów ? bo jak tak to rzeczywiście czujnik położenia wału .Z odpalaniem nie masz problemów? Możesz sprawdzić też przewód podciśnienia który idzie od kolektora dolotowego do kompa , może spadł lub jest nie drożny. Może też to byc czujnik temperatury, albo krokowiec . Dużo potencjalnych usterek :P
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Wrz 08, 2014 16:05   

...zapomniałem dopisać, że to też już sprawdzałem - wężyk podciśnienia, czujnik temperatury cieczy (mierzyłem oporność), silniczek krokowy sprawdzony i wyczyszczony - pracuje normalnie, sonda działa.

Jak jest zimny i się dusi to spadają obroty - tym bardziej im mocniej wcisnę pedał gazu. Jak jest nagrzany i szarpie to ciężko przyspiesza - podobnie na benzynie i na gazie.

Gdzie dokładnie jest ten czujnik położenia wału? Muszę mieć kanał, żeby się do niego dostać?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 15:59   

gorgoroth80 napisał/a:
sprawdzałem - czujnik temperatury cieczy (mierzyłem oporność)

Który ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Wrz 11, 2014 19:55   

brązowy - czyli ten od komputera

Znalazłem ten czujnik położenia wału - jest na wysokości cewki - tylko bardziej po prawej (patrząc z przodu)
Tylko nie potrafię go wyciągnąć... on jest na gwincie czy na zatrzaskach? jak go wyjąć? nie chcę czegoś urwać, a do kanału nie mam dostępu.
Pytam bo jest w takom położeniu, że ręką go sięgam, ale nie widzę go dokładnie
 
 
simonJVC 



Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 3



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 11:37   

podłącze się do tematu.. udało się wymienić ten czujnik ?
bo mam bardzo podobne objawy w moim R200 1.4, jak zimny to poszarpuje sobie trochę (przy tym poszarpywaniu trochę obroty spadają) a ostatnio nawet ruszam, wbijam drugi bieg dodaje gazu a obroty na 1500 i nie chce przyśpieszać dopiero po chwili załapał..
wydaje mi się ogólnie trochę mułowaty ale pali ogólnie bardzo dobrze..
wymieniłem już świece, przewody, kopułkę, palec i dalej bez większej poprawy, może podpowiecie coś..
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 12:09   

Ja bym sprawdził sondę lambda i czujnik temperatury, który podaje dane do ECU samochodu.
 
 
 
simonJVC 



Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 3



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 12:23   

czyli bez podłączenia pod kompa się nie obejdzie ?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 07, 2014 12:39   

Wtyczkę od sondy możesz na kilka dni odłączyć. Zobaczysz wtedy, czy coś się poprawiło. ;) To tak na początek.
 
 
 
simonJVC 



Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 3



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 09:22   

Miałeś rację :) że to coś z sondą.. miałem ją jakby niedociśniętą.. hehe ale byłem jeszcze u mechanika i powiedział żebym katalizator wyrzucił.. bo jest już trochę zapchany.. wyrzucaliście kata ze swoich roverków ? jak to zrobić i czy nie ma po tym zabiegów jakiś problemów ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 200] dusi się i szarpie
Mia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Nie Lip 08, 2012 13:15
Drwal85
Brak nowych postów [Rover 214 Si] Problem z LPG szarpie/dusi się/
cinek776 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 45 Sob Wrz 08, 2012 22:37
robsson78
Brak nowych postów [R200 1.4 99]- szarpie i dusi silnik
grzela_st-ce Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Lis 24, 2008 11:02
nomen82
Brak nowych postów [R25] dusi się, dławi, szarpie i nierówno chodzi
pumbaa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Kwi 04, 2013 21:38
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200 1,4 8V '98] Auto szarpie, dusi się na niskich obrotach
Po zagięciu wężyka za listwą wtryskową problem ustępuje (?)
Furman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Lis 03, 2008 12:00
Grzybu_ck



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink