Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Dziwny dźwięk z silnika...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:57
[R400] Dziwny dźwięk z silnika...

Pojawia się od strony rozrządu po rozgrzaniu silnika...
Autor Wiadomość
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 21:17   [R400] Dziwny dźwięk z silnika...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam. Prawdę mówiąc zaczynam mieć dość... Ostatnio wymieniłem rozrząd. Mechaniory spartaczyli sprawę ale poprawili. Wszystko było ok doputy silnik się dobrze nie rozgrzał. Pojawiło się dziwne brzęczenie (lub jak kolwiek to nazwać) od strony paska rozrządu i z tych okolic. Dźwięk ten jednak pojawia się jedynie gdy silnik pracuje na jałowych obrotach. Po wciśnięciu gazu odgłos ustaje. Przetestowałem przy okazji czy to nie wina pompy wspomagania albo klimy, ale wychodzi na to że to nie to. Normalnie pomyślałbym, że to znowu coś z rozrządem, ale dziś poczytałem sobie posta o dziwnych odgłosach i natknąłem się na awarie silnika poprzez zatarcie panewek... Powiedźcie tylko że to nie to.... PLEASE!!!!!! Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 01, 2007 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 01, 2007 21:27   

Wyluzuj :) Mam to samo od hmmm 20kkm ?? :) przegladałem wszystko w okolicy tego dźwięku i nic niepokojącego nie zauważyłem :| Podejrzewam, że jakbyś popatrzył na pasek wieloklinowy podczas pracy, to ten dźwięk byłby powiązany z ruchami paska. Niestety nie mam pojęcia co jest przyczyną, ani jak się tego pozbyć :| Metoda podgoszenia radia jest prosta i skuteczna :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 00:03   

A ja bym radził sciagnac pasek wielorowkowy i wtedy sprawdzic czy to napewno te dzwieki sa od niego.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 09:18   

Zdejmowałem i wtedy nie było tego dźwięku. Sprawdzana były też łożyska w "osprzęcie". NA poprzednim pasku też ten dźwiek był. :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Pią Cze 15, 2007 23:20   

JUŻ WIEM!!! Dawno nie było mnie na tym forum. PRRRAAACCCAAAA!!!!
Sam sie za to wziąłem i stwierdzam, że powodem tego odgłosu jest zużyty pasek wielorowkowy. Dzieje się tak dlatego, ponieważ na niskich obroach silnik emituje większe drgania niższej częstotliwości, a napinacz nie jest w stanie odpowiednio naciągnąć rozciągniętego, starego paska. Pisk powstaje gdy rolka uderza o pasek. Sądzę że przy większych prędkościach obrotowych siła odśrodkowa i większa częstość drgań eliminuje dźwięk ponieważ pasek jest napięty a napinacz może to spokojnie wykonać swoją pracę. Tak po krótce wygląda moja teoria na ten temat. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana paska (może z napinaczem). Pozdrawiam.
 
 
Arthurro 




Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 80
Skąd: Gołdap



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 08:41   

Ja miałem coś podonego, na nizkich obrotach jak silnik się lekko rozgrzał to słychać było jakby dzwoneczki. Auto zaprowadziłem ASO Bialmot Białystok,. Powiedzieli żę to rolka napinacza paska (coś tam coś tam, bo się nie znam), wiem tylko że sama część kosztowała mnie ok 690zł plus pasek klinowy, robocizna 83zł. Tak było u mnie.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 16, 2007 08:54   

No niestety konstruktorzy się nie popisali w tym miejscu. Podejrzewam, że gdyby było zastosowane koło pasowe z tłumikiem drgań (dwumasowe), to oodpadły by problemy z uszkodzeniami i wyrabianiem sięnapinacza, oraz piszczeniem paska wieloklinowego na wolnych obrotach. Widziałem takie rozwiazanie w dieslu fiatowskim i sprawdza się pierwszorzędnie. Oczywiście koło pasowe wymaga wymiany co 150 - 200kkm, ale i tak taniej wychodzi niż wymiana napinacza i szybsze zużywanie się paska wieloklinowego. Ja sprawdzałem na obu swoich napinaczach i na obu zachowanie i wydawane dźwięki są zblizone. Moze jak ten drugi napinacz do końca zregeneruję, to z ciekawości podmienię i sprawdzę, czy jest poprawa.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Dziwny dźwięk z silnika
ck1346 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lis 24, 2007 16:18
giewu
Brak nowych postów [R45] Dziwny dźwięk z silnika
skoczk00 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 09, 2008 06:44
oprawca_1978
Brak nowych postów [R400] Dziwny dźwięk i ubywający płyn chłodniczy
ToMaSs1986 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 24, 2009 22:47
ToMaSs1986
Brak nowych postów [R400 1.6 111KM] - Problem z rozrusznikiem, dziwny dzwięk
adicjusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Gru 19, 2009 16:37
Gość
Brak nowych postów [R400]Dziwny dzwiek z lewej strony (tak jakby w drzwiach)
group1320 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Mar 14, 2011 16:58
pawlo88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink