Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820T] Wzmocnione sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820T] Wzmocnione sprzęgło

które wybrać ?
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:10   

wszystko do dostania na naszym kochanym allegro:

mbc properfect 76pln
walbro 255 GSS340 350pln
stożek aoma 70pln
złączki, cybanty rureczki musisz policzyć jak chcesz poprowadzić i ile ci trzeba ( chociaż takie pierdoły nie sa tanie) :/
wydech to kwestia dobrego spawacza plus zakup tłumików max 250pln sztuka tłumik ma być 2,5 cala przelotowy z dużą pucha brak innych warunków.

do tego wskaźnik boost do ustawienia doładowania może byc tez zwykły manometr z OBI za 30pln :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:15   

rozumiem ze do MBC potrzebny jest tuner ktory to wszystko zepnie i na koniec wyhamuje

- pompe wymieni kazdy nadworny majster
- pozostaje pytanie: jak to bedzie chodzilo na porzadnej instalacji LPG, ktora wlasnie w czwartek mi zaloza
- spawacza wydechowego mam, ktory za rozsadna kase robi co trzeba
- z rurami dolotu to temat do doczytania itp... ;-)

Jak myslisz, jaki zysk mozna uzyskac wzgledem serii (chyba to jest 200KM 220Nm) i jaka zmiane w spalaniu? Czy dobrze rozumiem ze po takiej modyfikacji mozna przywroci auto do seryjnego stanu?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:34   

nie wpinasz MBC miedzy przepustnice a acurator w turbinie ustawiasz za pomocą manometru lub wskaźnika boost zadane doładowanie i tyle reszta zajmie sie seryjny komputer.

pompę sam wymienisz masz do niej zestaw montażowy :)

odnośnie LPG się nie wypowiem bo nie wiem, sa mądrzejsi na tym forum w tym temacie, chociaż dla mnie połączenie sprezarki z LPG i to wątpliwej jakości jaka w Polsce tankujemy to słaby pomysł :(

jak to mówi mój kolega dwa tanie tłumiki z allegro plus jeden porządny znak z ulicy i mamy porządny wydech :)

tu masz jak ja zrobilem dolot http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39348

co do przyrostów to bardzo indywidualna sprawa zależna od wielu czynników na pewno odczujesz różnicę a wynik pokarze ci poprawnie przeprowadzone hamowanie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:35   

paff napisał/a:
rozumiem ze do MBC potrzebny jest tuner ktory to wszystko zepnie i na koniec wyhamuje


Do MBC nie jest potrzebny tuner. Zakładasz manometr i dajesz w palnik. Na początku ustawiasz jak najmniejsze doładowanie i po jeździe testowej powolutku zwiększasz, aż uzyskasz takie doładowanie jakie chcesz. Tuner jest potrzebny do EBC.

Co do mocy w 820 turbo były 2 wersje Vitesse 180KM/?NM i Vitesse sport 200KM/240NM. Od 96r wszystkie były w wersji 200KM.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:43   

Konix napisał/a:
Tuner jest potrzebny do EBC.


EBC takie najprostsze niczym się nie różni od zwykłego MBC wbijasz wartość i tyle. Takie bardzej zaawansowane jak u mnie wymagają dokładnego przeczytani instrukcji paru godzin w necie i następnych na ulicy i można samemu ogarnąć ECU lub SMT tu już trzeba zawodowca :)

Konix napisał/a:

Co do mocy w 820 turbo były 2 wersje Vitesse 180KM/?NM i Vitesse sport 200KM/240NM. Od 96r wszystkie były w wersji 200KM.


no właśnie to jest dla mnie zagadka bo wygląda ze w R220 bylo podobnie z mocą... zagadka polega na tym czy mocą była ograniczona jedynie softem w EBC czyli doładowaniem?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 15:53   

dobryziom, - rozwaze taka modyfikacje bo przyzna ze dodalbym mojemu 820ti pare niutonow. nie mam na to 10kpln ale nie chcialbym popełnic wersji 'biedronka'

biorac pod uwage to co piszesz trzeba bedzie wziac pod uwage:
- modyfikacje dolotu, niekoniecznie za 600pln, ale nie mam tez ochoty na szpanerskie stozki chinskie
- modyfikacje wydechu, mam spawacza ktory wszystko pospawa jak trzeba, ale zalezy mi na dyskretnym wydechu, nie ma rzucac sie w oczy a tym bardziej nie powinno byc go slychac,
podejzewam ze moje 14letnie turbo wypadaloby zregenrowac/wzmocnic
- wydajna pompka ktora nie zawiedzie, chociaz jesli auto smigaloby na LPG....

no i w tym momencie mamy sprawnie dzialajaca serie albo cosik wiecej,

- teraz tez trzeba rozwazyc MBC/blow off - jestem w tym temacie mega zielony. mysle o czesciach nie z najwyzszej polki, ale nie jestem desperatem i nie chce kupowac najtanszych rzeczy ;-)

zalezy mi na odzyskaniu tych uwiezionych niutonow, ktore ograniczyli projektanci, do codziennej dynamiczne przyjemnej jazdy ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 16:02   

kwestie blow off'a oraz MBC bez wodotrysków ale solidnie i tanio rozwiąże firma re5pect.pl
połowa SR jeździ na tych produktach i zero reklamacji :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 16:10   

Wersja 200KM miała wyższe doładowanie, torsena i inne zawieszenie. Niestety od 96 zaczęli wkładać badziewne tłoki i nie można za bardzo doładowania zwiększyć.W 220 nie wiem.
A tak przy okazji wie ktoś jak sprawdzić jakie uszczelki są przy półośkach(stary, czy nowy typ) bez rozbierania?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 17:22   

Sam ostatnio szukałem takich informacji:

 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 03, 2009 11:11   

Konix napisał/a:
Wersja 200KM miała wyższe doładowanie, torsena i inne zawieszenie. Niestety od 96 zaczęli wkładać badziewne tłoki i nie można za bardzo doładowania zwiększyć.W 220 nie wiem.


sprecyzujmy te 180km i 200km przy jakich doładowaniach?
odnośnie zawieszenia i torsena w R220 było tak samo. Co do tłoków słyszałem różne teorie niby korby i tłoki w niektórych seriach są kute ale co kiedy gdzie nikt nie wie... Wracając do tych tłoków które u ciebie wkładali po 96r. myślę ze i tak bez problemu do 1 bara wytrzymają o to nie ma sie co martwic na forch UK czytałem ze dół silnika jest pancerny do 500KM.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 12:05   

Jakie to były doładowania poszukam później. Jeśli chodzi o uszczelniacze półosi to mam nowy typ. Jeżeli się to komuś przyda znalazłem informację, że w PG1 W4DTUT od nr 4016 był nowy typ.
Co do ciśnienia doładowania:
one is 180bhp (early vittys) running about 8psi the other one (vitty sport) is 200bhp running 12psi(gdzie indziej podają 8,10 psi).
Inna wersja:
early vitesse ran 8.8 PSI the other Rover turbos were 11.7 PSI
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 03, 2009 19:58   

Konix napisał/a:

Co do ciśnienia doładowania:
one is 180bhp (early vittys) running about 8psi the other one (vitty sport) is 200bhp running 12psi(gdzie indziej podają 8,10 psi).
Inna wersja:
early vitesse ran 8.8 PSI the other Rover turbos were 11.7 PSI


Powiem ci ze ta wersja jest jest najbardziej prawdopodobna 8PSI i 12PSI czyli jakies 0,55 i 0,82 bara. Odpowiada to dokladnie moim obliczniom na tej sprezarce - mniejsze 180km i wieksze 200km. Mozna to porownac do nissana s13 1.8 T na T25 169km przy 0,7 bara oraz s14 2.0 T na T28 200km przy 0,55 bara
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214 Si] 98 Sprzęgło z 216
Zibski Tuning mechaniczny 22 Czw Sie 28, 2008 07:57
kamil_luczak
Brak nowych postów [R45 idt] sprzęgło spiekowe
lukasz17 Tuning mechaniczny 26 Sob Kwi 06, 2013 19:26
lukasz17
Brak nowych postów [K-series] Sprzęgło 200mm
sebeks Tuning mechaniczny 6 Sro Sty 28, 2015 12:52
sebeks
Brak nowych postów [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne
Remigiusz Tuning mechaniczny 15 Czw Kwi 25, 2013 20:01
piniuboss
Brak nowych postów [iDT SDi TI] jakie mocniejsze sprzęgło?? cywilno sportowe
borek88 Tuning mechaniczny 53 Sob Gru 29, 2012 00:12
gwidon1701



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink