Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 118 Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 09:12 [R214] Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: wszystkie
Witam
Mam takie pytanie na szybko. Co może być przyczyną tego że w układzie chłodzenia zrobiło się takie ciśnienie że aż pękł wąż od chłodnicy? Stało się to rodzicom na trasie, zajechali do mechanika, wymienil wąż i pojechali dalej. Po 10 km stanęli zobaczyć czy ok ale ciśnienie znów spore i połowa chłodnicy zimna.
Czy to może być zapowietrzony układ? I skąd to się wzięło?
Samochód to Volvo V40.
_________________ Rover 214i Lublin
Ostatnio zmieniony przez walkie Pią Lis 19, 2010 22:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 21, 2009 09:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może być uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. A układ mógł się zapowietrzyć przy napełnianiu przez mechanika po wymianie węża.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Miałem coś takiego w CC zaraz po remoncie silnika.... a przyczyną była o ile pamietam uszczelka pod głowicą (cinquecentowe HGF ).
Sprężało powietrze w układzie chłodzenia, wywaliło mi wąż 2 razy zanim sie zorientowałem.
Skończyło sie przegrzaniem silnika i ponową robotą uszczelki - ale to ewidentnie była wina mechanika przy remoncie.
Witam!!!!
Mam podobny problem..wymieniałem chłodnicę wody bo mi przy tamtej popękały krócce i nienadawała sie do uzytku. Po napełnieniu układu nowym płynem- weszło ok 4-4,5 litra i po przejechaniu ok 30 km spostrzegłem ,że rosnie mi temperatura cieczy a zbiorniczek wyrównawczy był pełny .Jak zgasiłem auto to po chwili stan sie wyrównał. Nadmienię,ze miałem płynu wlanego dośc znacznie powyzej maxa. jak sprawdzić czy to czasami nie zepsuł sie czasami termopstat a nie uszczelka pod głowicą???
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 101 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sie 22, 2009 10:33
MiL999 napisał/a:
Co może być przyczyną tego że w układzie chłodzenia zrobiło się takie ciśnienie że aż pękł wąż od chłodnicy?
glownym powodem pekajacego weza jest uszkodzony koreczek od zbiorniczka wyrownawczego, to on jest odpowiedzialny za utrzymywanie prawidlowego cisnienia w obiegu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum