kris-tofer ja na forum wyczytałem ze jak wrzucisz bieg i bedziesz trzymał sprzegło w podłodze, a po jakims czasie auto zacznie ruszać z miejsca to jest uszkodzony wysprzeglik.
ja mam podobny problemik w moim frelku `99 z silnikiem rovera (nie td4), słychać już od jakiegoś czasu łożysko, i teraz się zastanawiam czy kupić łożysko (niby 150zł) czy czekać aż klęknie i wymienić całe sprzęgło, strasznie nisko mi już bierze, a przy wymianie rozrządu mechanik powiedział że się już kończy --> po czym to poznać? jakie są objawy kończącego się sprzęgła?
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
W sobotę wymieniłem płyn w układzie sprzęgła, w pompce było sporo syfu, który prawdopodobnie przyblokował powrót płynu do pompki i dlatego pedał sprzęgła został przy podłodze. Na krótką metę wymiana płynu pomogła, to znaczy piski i szumy ustały ale na kilka kilometrów. Dziś znów słychać szum ale dużo cichszy, a pedał sprzęgła chodzi bardziej płynnie, lżej się go wciska, a biegi wchodzą jak malina. Cóż szum pochodzi od łożyska oporowgo i puki chodzi nie zamierzam do niego zaglądać, bo w moim przypadku będę musiał od razu i tarczę z dociskiem wymieniać...
Rowan, pompka i wysprzęglik ma pół roku. Pompka przy wejściu tłoczka delikatnie się poci ale nie przejmuję się tym bo jeszcze jedną pompkę mam w zapasie
Różne objawy dwumasy? tzn dla przykładu jakie? Bo u mnie jest tak, że po puszczeniu gazu jadąc na biegu są wyraźne szarpania, nieraz stuki przy ruszaniu, przy zmianie biegów na wyższy czuć szarpnięcie.
Hmm ja z tym wysprzęglikiem poczekam aż padnie do końca, a jeśli bierze od dołu to raczej jest zapowietrzony, przynajmniej u mnie tak było jak poprzedni wysprzęglik mi padł. efekt był taki, że zapowietrzał się i musiałem coraz dolewać płynu do pompki.
Jeśli kończy się tarcza to powinna się ślizgać. Moja rada jest taka, wymień płyn w pompce i dobrze odpowietrz - myślę, że pomoże to na to, że sprzęgło bierze od dołu.
Nie wiem jak to idzie w Land Roverze ale pompka musi być przy pedale sprzęgła, a odpowietrznik od wysprzęglika (tak jest w roverze) wychodzi na rurce ze skrzyni biegów patrząc od góry, w zasadzie montowane były te same wysprzęgliki w obu modelach zatem musi być tak samo Zasada odpowietrzania jest prosta - jedna osoba trzyma wciśnięty pedał sprzęgła a druga osoba odkręca odpowietrznik trzymając kluczem numer 13 za podstawę końcówki a kluczem nr 8 odręca się samą końcówkę. Gdy płyn i powietrze wypłyną wtedy zakręcasz końcówkę odpowietrznika a pedał sprzęgła trzeba ponieść ręką do góry i kilka krotnie naciskać pedał sprzęgła żeby nabrał odpowiedniej twardości. Operację można powtórzyć ale należy pamiętać żeby dolać płynu DOT4 do zbiorniczka, który znajduje się na pompce, płyn leje się pod gumową gruszkę znajdującą się w zbiorniczku pompki. Ja dolewam na logikę aż się przeleje. Gdy naciska się w dół gumową gruszkę i z pod niej wypływa płyn znaczy, że płynu jest już full. Pamiętaj aby dobrze zakręcić pompkę.
przy rozgrzanym silniku- wrzuć 2 bieg i puszczaj powoli pedał sprzęgła BEZ GAZU,powinien ruszać płynnie,jeżeli szarpie,lub zrywa i gaśnie to dwumasa
tak kiedyś wyczytałem na forum
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 15:39
kris-tofer, tak jak pisze szamanpl, U mnie objaw był podobny mało sprężyste odbicie po zmianie biegów, taki dziwny jakby luz. I jak już się tarcza kończyła, to drżał, wogóle jak się bardzo powoli sprzęgło puszczało to drżał. Objaw taki naprawde typowy jest taki, że jest piiiiiiisk przy ruszaniu.
Właśnie byłem sprawdzić i się przysłuchać, ale jak to często bywa brak szczęścia spowodował, że sprzęgło już prawie całkiem poszło się j...ć A żeby już nie kląć napiszę, że sprzęgło znów kilka razy wpadło no i brało już od dołu. Myślę sobie zapowietrzyło się - odpowietrzałem trzy razy, płynu dolałem ale bez zmian. Jeszcze wczoraj byłem pewny, że sprzęgło nie odbijało mi z powodu tego syfu zamiast płynu ale byłem w błędzie. Rowan, tak jak pisałeś wcześniej wymienię pompkę na inną, ale nie sądzę, żeby od razu zapowietrzała po kilku ruchach od odpowietrzenia tym bardziej, że wczoraj było całkiem OK z pompką.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum