Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 65 Skąd: warszawa
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:15 [R620] Pytanko o przegub
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam,
Uzyskałem troche informacji dzieki szukajce ale potrzebuje konkretnych odp. Otóż od jakiś dwóch dni przy skrecie w lewo i dodaniu gazu słysze "terkot" w kole. Rozumiem ,ze to przegub. Moje pytania to:
1.Jeśli przy skrecie w lewo to przegub prawy-zewnetrzny czy wewnetrzny?
2.Rok autka 95,sdi z abs em- ile zębów pwinno być?
3.Jeśli objawy pokazały se niedawno to ile mogę pojezdzic na tym przegubie?
Z gory dzieki za pomoc jestem laikiem w spr. mechaniki i ma nadzieję,że mi wyjaśnicie czarno na białym.Pozdr
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 08, 2011 22:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli terkocze przy skręcie w lewo to najprawdopodobniej prawy zewnętrzny przegub,przegub ABS ma pierścień z 50 ząbkami jeśli objaw pojawił się niedawno to taki przegub należy niezwłocznie wymienić a jeśli jest pęknięta gumowa osłona przegubu to zdążył się już na tyle zabrudzić i zdewastować że należałoby zrobić jak najszybciej a najlepiej oba i problem z głowy
Ciężko jest znaleźć te z 45 zębami. Pamiętam że ktoś zakładał od R800 i było dobrze(tam mają 45 zębów ale są delikatnie krótsze). Można chyba też wybić pierścień i przełożyć na drugi ale to trochę ryzykowne
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 65 Skąd: warszawa
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:05
czyli45?.Jeszcze jedna sprawa,z racji,że swieta za pasem to brak czasu na wizyty u mechanika,ajeżdzic trzeba. Czy przy spokojnej jezdzie bez nagłego przyspieszania na skrecanych kołach itp przejezdze jakies 700km na tym starym przegubie?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:28
Przegub terkocze bo pewnie manszeta/gumowa osłona jest uszkodzona i się piachu dostało.
Lub ktoś wielokrotnie ostro ruszał na max.skręconych kołach.
Jak masz czas i warunki to możesz zdemontować przegub, wypłukać go w ropie i założyć nową osłonę oraz nałożyć smar ale i tak raczej nie zastąpi to koniecznej wymiany na nowy.
Zawsze można spróbować doraźnie...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 65 Skąd: warszawa
Wysłany: Czw Gru 24, 2009 09:26
Dziwne,minęły mrozy i przegubu nie słychać.Poza tym mam niestety 45 zębów. Cena takiego przegubu w intercars 587zł w FOTA- 280( oczywiscie od roverka 800). Jakby ktoś miał problem z brzegubem to znalazłem gościa w Wawie, ktory zajmuje sie przegubami i za 150 zł daje brzegub,zmienia koronke z 50 na 45 zębó ze starego przegubu. Twierdzi ze nie miał jeszcze reklamacjiABS dział bez problemowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum