Wysłany: Wto Mar 17, 2009 20:20 [R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa
Witam wszystkich
Mam pytanie czy ktoś próbował zwiększyć dawkę paliwa w roverku z mechaniczną pompą wtryskową
Jakie są efekty podkręcenia i jakie osiągi
Jestem ciekawy czy warto chociaż trochę podkręcić po wcześniejszym podkręceniu turbinki na cięgnie
Oto pompa mechaniczna w R 400 2.0 D model Bosch VP21
Na zdjęciu poniżej widać śrubę regulującą dawkę paliwa .
Czy wąż z końcówką widniejący na zdjęciu służy do odpowietrzenia pompy
Jeśli nie to gdzie jest odpowietrzenie pompy
Więc jak z tym podkręceniem pompy - ktoś robił. Czekam na opinie.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Sie 15, 2012 10:05, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 17, 2009 20:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Mar 18, 2009 13:03 Re: [R 400 2.0 D 99r.]Zwiększenie dawki paliwa
michu1123 napisał/a:
Witam wszystkich
Mam pytanie czy ktoś próbował zwiększyć dawkę paliwa w roverku z mechaniczną pompą wtryskową
Jakie są efekty podkręcenia i jakie osiągi
Jestem ciekawy czy warto chociaż trochę podkręcić po wcześniejszym podkręceniu turbinki na cięgnie
a na jakiej podstawie będziesz wiedzial ze dawka jest prawidłowa? masz szerokopasmówke AFR? bez tego radze się za to nie brać...
dobryziom, po co komu sonde Lamda w dieslu to nie benzyniak
michu1123 napisał/a:
Na zdjęciu poniżej widać śrubę regulującą dawkę paliwa .
Dokładnie teraz juz jest dla mnie wszystko jasne jak się reguluje Trzeba ten czarny plastik co jest zdjąć i w tedy będzie lepsze dojście do nakrętki oraz tej śruby. To co wystaje jest śruba i ona jest na ta nakrętkę nakręcona. A całość jest do pompy jeszcze wkręcone.
Wiec zaczynamy zabieg
0. silnik powinien być na temp roboczej. Nam będzie potrzebna druga osoba oraz jakieś miejsce na jazdy testowe Druga osoba stoi za autem i patrzy czy nie leci czarny dym. Polega to na tym ze kierowca rusza na 1. biegu do ok 10km/h daje dwójkę oraz gaz do dechy. I niech sobie ta 2. osoba zapamięta jak się na pozycji wyjściowej dymi z rury. (można tez zrobić filmik)
1. Mozę być ta śruba cala zaślepiona plastikiem albo być taki okrągły plastik jak na zdjęciu. Trzeba to sciagnac.
2. Trzeba sobie zapisać pozycje całej śruby, liczymy wyzezbienia na śrubie. Mozna tez użyć markera. oraz ile
3. Zewnętrzna nakrętkę trzeba poluzować o pól obrotu (w przeciwnym kierunku zegara). Zacznie nam się to cale wykręcać razem z ta środkowa śruba.
4. Teraz trzymamy kluczem ta nakrętkę w pozycji i kręcimy środkowa śrubą płaskim śrubokrętem o 1/4 obrotu w kierunku zegara. (czyli wkręcamy śrubę w nakrętkę)
5. Znów przykręcamy nakrętkę do pompy i cale to razem z śrubą się znów wkręca do środka.
6. Wiec nasza zaznaczona pozycja powinna byc dalej z ruchem zegara niż na początku.
7. Druga osoba stoi za autem i patrzy czy nie leci czarny dym. Polega to na tym ze kierowca rusza na 1. biegu do ok 10km/h daje dwójkę oraz gaz do dechy. Jeżeli 2. osoba widzi strasznie dużo czarnego dymu trzeba śrubkę środkowa trochę cofnąć w przeciwnym kierunku zegara.
8. Jeżeli jest bez zmian kręcimy dalej środkową śrubką o jakieś 1/4 obrotu w kierunku zegara i patrzymy.
9. W przypadku gdzie jest za dużo dymu z wydechu kręcimy delikatnie śruba w przeciwnym kierunku zegara.
10. Kręcimy tak az uzyskamy przez nas oczekiwany wynik dymu z wydechu
I to by było tyle Rożnicę powinno być czuć
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja pomotałem bo wiem ze michu już podkręcał turbinę z tego co czytałem
Chodź z tego co pisali na angielskim forum to mówią żeby najpierw zwiększyć dawkę paliwa tak żeby nie kopciło za bardzo a potem dopiero podkręcić Turbo na 1.3 bar
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sob Paź 03, 2009 00:18
Cytat:
Chodź z tego co pisali na angielskim forum to mówią żeby najpierw zwiększyć dawkę paliwa tak żeby nie kopciło za bardzo a potem dopiero podkręcić Turbo na 1.3 bar
Tyle, że czy to się zrobi w tej kolejności czy na odwrót to efekt będzie taki sam bo z dwóch danych tylko jedna jest zmienną
Botanix, Wyjdzie na to samo Bo zwiększenie ciśnienia nie daje takiego kopa jak sie nic kolo pompy robiło
Problem polega na tym ze jak sie najpierw zwiększy dawkę bez dodania ciśnienia to będzie trochę kopa ale za mało bo A/R-Ratio nie będzie pasowało.
Ja uważam ze efekt będzie taki sam. Bo może sie zakres na więcej paliwa zmienił
[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 02:47 ]
Tak to wygląda jak za duzo paliw idzie i sie nie spala:
[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 03:47 ]
aha co jeszcze, jak się zwiększy dawkę paliwa to również obroty jajowe wzrastają i trzeba ta śrubka z tylu pompy wyregulować (na tej co jest taka sprężyna)
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Tak jak w temacie założonym przeze mnie - zwiększyłem dawkę paliwa na pompie o 1/2 obrotu (zgodnie ze wskazówkami zegara). Efekt jest taki, że od niższych obrotów lepiej ciągnie potem jest lekkie zachwianie i od 2,5 tys. obr. ciągnie już nieźle. Myślę, że turbinka za mało dmucha chodź i ona jest już podkręcona. Czy musi być stosunek dawki paliwa do powietrza?.
michu1123, Napisałem tobie pw żebyś mi odpisał na GG Ale widzę ze już uciekłeś z forum
Wiec tak, z tego co pisałem tobie na innym wątku mam nadzieje ze zmieniłeś ten wężyk niebieski co idzie do pompy przed Boost Controller a Turbo a nie jak jest teraz na Wastegate bo będziesz miał za małe ciśnienie na pompie.
Jak z dymem kopci strasznie bo jak nie kopci za dużo to możesz jeszcze dalej kręcić
[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 14:07 ]
Ok wiec tutaj dodaje zdjęcia jak ja mam skręcone linkę od Wastegate Juz wiem czemu nie nie dmucha więcej niz 1,1 bara na zegarze bo mi chyba waz wypadł bo słychać teraz w zegarze taki świst Musze to obadać.
Co do tych dziwnych odgłosów z pompy pryz zapalaniu lub gaszeniu auta to po przekręceniu na jeszcze większa dawkę trochę one ustały ale się czasem pojawiają niestety. Daje to taki odgłos jak by się metal pod ciśnieniem wyginał.
Kopcić autko nie kopci a ruszanie jest teraz miód cud i orzeszki
[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 16:29 ]
dziwne dziś ten odgłos zniknął bo go chciałem nagrać, próbowałem godzinę i nic.
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 15:51 ]
dodałem jeszcze zdjęcia tej śrubki w tym UFO
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Mar 07, 2012 19:54, w całości zmieniany 2 razy
karol556, Nie widać różnicy żadnej, chyba może 0.1-0.3l lub mniej. Ja roznicy nie widze w spalaniu a liczę każdy bak co na pełnie sobie i mam spalanie 5-6l
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 84 Skąd: Anglia southampton
Wysłany: Wto Sty 19, 2010 07:51
Witam.
Jak mierzy sie bary w turbo??
I co to jest szerokopasmówka AFR
[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 07:51 ]
Remi55 napisał/a:
Wykręć trochę nakrętkę a ta śrubę kręć o 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara I max można ta śrubę 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara kręcić.
Czylij jak?
wykrecamy nakretne a srube krecimy 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara? czy wykrecamy nakretke i mozna krecic sruba na maxa 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara?
wykrecamy nakretne a srube krecimy 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara
Dokładnie, bo bez odkręcenia tej security locknut śruba sie nie da kręcić. Krec najpierw tylko o pol obrotu, skrec wszystko do kupy i sie przejedz czy jest jaka roznica. A z tym kręceniem o pol obrotu chodzi tylko o to jak bardzo tobie poniżej 2000 O/min., w tym przypadku przy UFO, będzie kopciło z rury
Bo kopcenie na czarno jest nie spalone paliwo i nie chodzi o to żeby tracić ropę tylko ustawić jak najlepsze ustawienie
goliat napisał/a:
czy wykrecamy nakretke i mozna krecic sruba na maxa 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara
Po chyba 3 obrotach tobie śruba wypadnie całkiem Ale możesz tez w taki sposób zrobić, ze ja na max zanim wypadnie wykręcasz i potem jedzis testy i ja wkręcasz az przestanie tobie z rury czarne chmur walic
goliat napisał/a:
Jak mierzy sie bary w turbo
Wskaźnikiem doładowania, trzeba dokupic i zamontować sobie. Jest o tym watem tez, poszukaj.
Jak zwkieszycz doladowanie:
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 84 Skąd: Anglia southampton
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:34
Literature przejrzałem niestety nic nie jest napisane o nieprawidłowym zwiekszeniu emisji spalin.
silnik jest narazony na wysoki obroty przy badaniu spalin
Wiec jak kolega napisał
Remi55 napisał/a:
Regulacja przy ufo uwzględnia tylko dawkę paliwa poniżej 2.000 RPM czyli zanim Turbo zaczynasz odczuwać.
Moim zdaniem autko powinno przejsc przeglad
To jest tylko moje zdanie
niech sie inni wypowiedza...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 84 Skąd: Anglia southampton
Wysłany: Sro Sty 20, 2010 23:25
A w Polce nie badaja spalin "CO2" ? tu jest bardzo rygorystyczne podejscie do przegladów .
a juz zapomnij ze mozesz sie dogadac,gdzies na boku
miałem sytuacje ,ze na szybie była przyklejona ta stopka od GPS. napisali mi ze przegladu nie przejdzie przez to- a oni nie moga ruszac cudzych przedmiotów w aucie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum