dukat11, nie tylny to pikus ja nigdy nie jezdze wiecej jak 1 max 2 osoby:-) ale to co pisze na 1 stronie masz pomysl co to moz ebyc, przed przekladka bylo ok, jakc przekladka zrobiona, przyciski zamienione przednie(pasazera na prawa , centralka na lewa) ale przycisk pasazera pomimo ze byl juz zamontowany po prawej nadal sterowal lewa szyba to prawa sie podnosila tak skokowo, stwierdzilismy z moim przekladacze ze to przez to ze zamienione centralki(wlaczniki) a jeszcze kabel nie przepiety na sterowanie prawa szyba pojedynczego przycisku. Gdy to uczynil prawa dziala cacy a lewa zaczela skokowo. wiec watpie by to bylo jakies uszkodzenie instalacji.
Tak jak pisali moze trzeba zamienic wejscia czujnikow anti trap prawy z lewym skoro prelaczniki zamienione, ale nadal niewiem jak dostać się do BCU.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 08, 2010 22:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie, na schemacie jest za licznikiem, jakos w tym plastiku i slycze jak cyka jak naciskam przyciski wlasnie jakos za kratka nawiewu lewa, ale niewiem jak sie tam dostac , chyba nie trzeba calego kokpitu demontowac?? do kolej blachy?
Witam
Mam taki sam problem z szybą kierowcy ale nie mam tam czujnika ani w lewych ani w prawych drzwiach. Podejżewam że BCU było wymieniane. Czy muszę kupować całą ramkę z czujnikiem anti trap i czy kostka do podpięcia jest standardowo wypuszczona czy będę musiał też wymieniać wiązkę w drzwiach.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 19:26
sikor00, widziałem maila Twojego. Ja nadal nie podołałem, BCU jest w takim miejscu ze nie chce mi sie tego wszystkiego wyjmać. Jakby kto wiedział jak to załątwić proszę o radę. Coś mnie coraz bardziej przekonuje że w naszych nie było fabrycznie anti trapa i to przez to. U mnie BCU nie zmieniane takie jak było od nowości. A nie działa a wiązka cała z europejczyka w drzwi kierowcy poszły.
Dostęp do BCU jest banalnie prosty. Zamieniałem wczoraj miejsca złączy 20 i 21 (przewód różowo zielony) ale to nic nie dało. Dodam że u mnie jeszcze ten sam kolor przewodu jest w złączu nr 31. Muszę odnaleźć schemat podłączenia szyb do BCU i cosik pomieszam może chociaż przerzucę problem na prawą stronę.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Lip 10, 2012 22:29
sikor00, BCU masz za licznikiem nie?? tylko jak ty żeś już po złożeniu tablicy wyciągnął go na tyle by przełożyć piny??
3 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla prawych tylnych drzwi
4 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla lewych tylnych drzwi
20 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla drzwi kierowcy
21 pin - wejście sygnału z czujnika anti-trap dla drzwi pasażera
pasażer/kierowca ustala się w konfigruacji BCU w T4. Tak samo jak włączanie/wyłączanie opcji podnoszenia szyby jednoklikiem, bez trzymania. Jeśli fabrycznie nie ma czujników anti-trap, należy włączyć w BCU tę opcję i szyba będzie podnosić się normalnie.
31 pin - wejście sygnału z czujnika ultradźwiękowego
PS.
Moduł BCU zwany inaczej GM6 znajduje się nad schowkiem, nad nogami pasażera.
Aby się do niego dostać trzeba wyjąć schowek, poluzować dwie śrubki mocujące.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Po przekładce jest za licznikiem:-) myślałem że kolega ma problem jak i ja bo ma po przekładce:) Mi tylko w moim się noga powinęła i nie działa, w innych było ok:-( sam nie wiem czemu.
ja unikam cięcia kabli:) im mniej przeróbek tym lepiej:) dlatemu też BCU i wszystkie kabelki nie Cięte zostają sobie za licznikiem, bo chyba że kto chce mieć wszystko na miejscu to wówczas się kilka kabelków przedłuża:) u mnie zostało, bezpieczników też sobie nie przeniosłem:)
Po przekładce jest za licznikiem:-) myślałem że kolega ma problem jak i ja bo ma po przekładce:) Mi tylko w moim się noga powinęła i nie działa, w innych było ok:-( sam nie wiem czemu.
Nie zrozumieliśmy się ja mam wersję Europejską i BCU mam za schowkiem. U mnie BCU było wymienione i zaprogramowane jest z anti-trapem a w drzwiach nie mam tego czujnika i dlatego szyba podnosi mi się skokami. Do najbliższego T4 mam ok 300km i próbuję rozwiązać problem z kablami
[ Dodano: Sro Lip 11, 2012 11:14 ] MaReK, Witam Widzę że dajesz radę w tych instalacjach. Jeżeli możesz to podpowiedz jak podmienić w BCU kabelki tak aby to szyba pasażera otwierała się skokami a szyba kierowcy normalnie. Oczywiście trzeba będzie też zamienić sterowanie przyciskami w panelu kierowcy. Nie wiem czy dobrze kombinuję. Jeżeli nie to proszę wyprowadzenie mnie z błędu. Pozdrawiam
Nie daję rady Korzystam z dostępnych schematów w necie.
Niestety ja wciąż walczę z szybami z tyłu, ale może się uda zakończyć sukcesem
sikor00 wydaję mi się, że nie tędy droga.
Rozumiem, że szyby otwierają Ci się dobrze, zgodnie z życzeniem czyli lewy przycisk na panelu sterującym (od kierowcy) otwiera szybę kierowcy, prawy otwiera pasażera. Szyba kierowcy powraca jednak skokami, a szyba pasażera normalnie. W żadnych drzwiach nie masz jednak (pod osłoną górną) czujnika ANTI-TRAP?
Jeśli tak, niczego nie pozamieniasz. Twoje BCU jest zaprogramowane na użycie TRAP'a.
Jeśli go nie ma, okno świruje. Wychodzi na to, że opcja ta została wyłączona dla okna pasażera, a dla okna kierowcy pozostała włączona - może z innego auta. Bez komputera nie uda Ci się tego ogarnąć
Albo podłączysz trap'a albo opcję jednokliku zamykania musisz wyłączyć komputerem.
Do T4 300 km?
Masz do dyspozycji:
Gdańsk, Warszawa, Lublin (tutaj niedawno ktoś się ogłaszał, że był u takowego magika), Pilzno, Wrocław, Kraków, Poznań.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzięki już popytuję ludzi z Lublina może ktoś da namiary. Wtedy tylko 75km i od razu lecę bo mnie ta szyba mocno irytuje.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lip 11, 2012 18:01
MaReK, sikor00, przekładkę robi się tak jak życzy sobie klient, ja robiłem dla siebie ten wóz i uważam, że takie rozwiązanie jest najbardziej optymalne:-) a co do tego anti trapa, to ja zawsze zakładam wiązke kierowcy drzwi z eu całą i zawsze działało. A u mnie właśnie nie ma tego czujnika. albo ktoś go jeszcze w anglii wywalił ale jak jechałem z anglii szyba działała. Da się na t4 wyłączyć całkowicie to antitrap??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum