Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Hamulce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Hamulce
Autor Wiadomość
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



  Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:33   [R620] Hamulce
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam!!mam pytanie jaki jest graniczne zużycie tarcz hamulcowych z przodu?i jeszcze jedno co może być przyczyna tego ze star się jeden klocek z przodu lewy a prawy jest prawie w nowy dodam ze wymieniałem same klocki z przodu a z tyłu i klocki i tarcze na początku wakacji!!
_________________
Kamil 620 Si
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 22:11   

kamil_620_si napisał/a:
Witam!!mam pytanie jaki jest graniczne zużycie tarcz hamulcowych z przodu?
21mm. Zdjęcie w załączniku.
kamil_620_si napisał/a:
jeszcze jedno co może być przyczyna tego ze star się jeden klocek z przodu lewy a prawy jest prawie w nowy
Zapieczony tłoczek, słaba jakość klocków itp. trudno jednoznacznie określić.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 22:21   

Martinez dzięki za dane a co do tego klocka napisałeś ze słaba jakość.Ale klocki były wymieniane z tyłu i z przodu a star się tylko jeden przedni.
_________________
Kamil 620 Si
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 07:48   

nawet nie koniecznie tłoczek często blokuje się element trzymający klocki(nie wiem jak się fachowo nazywa) osadzony na 2 prowadnicach. Jego zablokowanie może to powodować.
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:07   

W zaciskach są blaszki które pełnią role prowadnic dla klocĸów.
Jeżeli ściera się tylko jeden to może się blokować w tej prowadnicy i nie odbija, druga opcja to samo jarzmo które może się blokować w swoich prowadnicach.
Rozbierz, wyczyść, przesmaruj smarem miedzianym lub grafitowym, złóż i zrób próbę.
Oczywiście nie smaruj klocków i tarcz hamulcowych ;) tylko prowadnice.
Często bywa tak, że bród, starty pył z klocków i tarcz odkłada się w szczelinach prowadnic i tworzy twardy osad który utrudnia ich pracę.
Warto opiłować klocek z tego osadu, spasować dokładnie te blaszki z klockiem i wszystko złożyć na smar.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 18:50   

Wymien płyn i odpowietrz układ

Jak nie pomoze to jak koledzy wyzej pisali
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 11:47   

Mam pytanie a jakiego rodzaju klocki powinny być w moim roverku (auto ma abs- bo są 2 rodzaje, jest jakaś różnica?)
_________________
Kamil 620 Si
 
 
claudii 




Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 30 Sie 2010
Posty: 86
Skąd: Olsztyn

Rover 600

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 11:56   

jeśli chodzi o przód to do automatucznej skrzyni 282mm a do manuala 260mm. jakos tak :)
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 16:13   [Rover 620 Si 95r] hamulce

Dzięki wszystkim za pomoc!!ale temat gorący nadal.wcisnąłem tłoczek żeby założyć klocki i już się nie wysuną??ale dzięki temu przynajmniej wiem co było zepsute on od połowy do końca idzie ładnie ale po max wciśnięciu już nie wysuwa się
_________________
Kamil 620 Si
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 16:58   

Jak wciskasz pedał to tłoczek nie wychodzi? Po kilkukrotnym naciśnięciu powinien się wysunąć. Zawsze jak wymieniałem klocki czy tarcze to zawsze po złożeniu wszystkiego hamulce były dopiero po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca.
Może układ jest zapowietrzony?
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 17:26   

Podpompuj troche pedałem hamulca i powinien wyjść
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 17:27   [Rover 620 Si 95r] hamulce

nie powinien być zapowietrzony.w innych autach jak wymieniałem klocki to tak jak piszesz empe ale tu żeby się tłoczek schował musiałem go ścisnąć ściskiem stolarskim bo tak ciężko się chował wcisnąłem pod osłonę tłoczka smar do tłoczków ścisnąłem i tak już zostało!!pompowanie nic nie dało!!
_________________
Kamil 620 Si
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 04, 2011 17:51   

To pewnie musisz zregenerowac zacisk. A auto do tej pory rowno hamowalo?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 18:11   

Objaw jak przy uszkodzonych przewodach hamulcowych [elastycznych], miałem tak w poprzednim aucie.
Pytanie czy hamulce odbijały podczas jazdy? Czy koło trzymało? Tylko pamiętam, że tłoczek chyba cały czas ciężko chodził a nie tak jak u Ciebie od połowy :/
 
 
-Marcin- 



Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:05   

jezeli tloczek ciezko sie wciska, to proponuje odkrecic odpowietrznik. jezeli po odkreceniu odpowietrznika tloczek wchodzi lekko, to znaczy ze przewod elastyczny do wymiany. na 70% ciezko chodzacych tloczkow (w przednich zaciskach, tylne to inna bajka ;) ) to wlasnie przewod hamulcowy jest winny. latwy sposob na ustalenie przyczyny.
 
 
kamil_620_si 



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: Jadowniki



Wysłany: Sob Mar 12, 2011 12:41   

Dzięki wszystkim za włączenie się do tematu dziś wybieram się do garażu i podejmę walkę z tymi hamulcami poinformuje was o wyniku!! :lol:

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 12:41 ]
Witam!!Dziękuje wszystkim za pomoc!!tłoczek nie wysuwał się bo z drugiej strony wyskoczył cały zapomniałem ze tam już wyciąłem klocki i on się cały czas zapowietrzał a ja za bardzo byłem skupiony na jednym kole i nie zauważyłem tego!!jeszcze raz wszystkim wielkie dzięki!!a czy jest różnica przy odpowietrzaniu auta z ABS??jeden mechanik mi powiedział ze auto z ABS powinno się odpowietrzać na zapłonie albo na zapalonym silniku?? :???:
_________________
Kamil 620 Si
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Hamulce tył
gucwiz Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Cze 25, 2010 22:14
gucwiz
Brak nowych postów [R620] Hamulce
bartek1686 Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Mar 24, 2009 20:56
Brt
Brak nowych postów [R620] Hamulce...
phoenix123 Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Paź 30, 2008 09:30
PTE
Brak nowych postów [R620] Hamulce wymiana
_papa_ Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Lis 25, 2009 06:52
_papa_
Brak nowych postów [R620] Hamulce a sprzęgło
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 9 Wto Kwi 13, 2010 01:02
Mazak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink