Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
Autor Wiadomość
Haamre 



Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Wrocław/Lubin



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:06   [Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam,

ostatnio dotknęła naszego rodzinnego Rovera jakaś przypadłość. Od mniej-więcej września obserwuję podwyższone spalanie. O ile wcześniej - obliczając na podstawie dystansu oraz zużytego od tankowania do tankowania paliwa - wynosiło ok. 6-7 l/100 km, o tyle ostatnio było to już ok. 13.5-14 l/100 km. Ponadto podczas czyszczenia świec (swoją drogą - podobno bardzo "uwalonych czymś czarnym") zauważył wyciek spod górnej pokrywy silnika:





W związku z powyższymi problemami, czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś sugestie, co może być ich przyczyną? Ewentualnie byłby ktoś w stanie polecić jakiegoś znającego się na tych silnikach mechanika, z okolic Lubina/Wrocławia/Dolnego Śląska?

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 13:19   Re: [Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania

Witaj
Wyciek jest spory mi to wygląda na początki HGF ale mogę się mylić więc niech mnie ktoś poprawi...

Odnośnie mechanika P.Gawin z Wrocławia Serwis Suzuki
Telefon znajdziesz w szukajce
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 13:23   

Witam,
Powiem tak hasłowo:
-jeśli chodzi o wzrost zużycia paliwa to może być wina sondy lambda bądź czujnika temperatury silnika (płynu chłodzącego), a może jeszcze co inne szwankuje,
- odnośnie wycieku oleju, to może sączyć z pod pokrywy zaworów, albo puszczają uszczelniacze na wałkach (u) rozrzadu lub też powstała nieszczelność na łączeniu połówek głowicy (w osi wałków rozrządu) - tu nie ma uszczelki, a połówki złożone są na specjalnym wysokotemperaturowym kleju np.Loctite 510.
Szczegółów szukaj na tymże forum poprzez "Szukaj", :wink: , pozdr......
Ostatnio zmieniony przez Stacho Wto Lis 22, 2011 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 13:26   

W tym miejscu zazwyczaj cieknie olej, to nie ma nic wspólnego z HGF.
Poza tym, mokre zaczyna się już pod pokrywą zaworów a to świadczy tylko o tym, że to olej.

Co do zwiększonego spalania aż tak gwałtownego to może masz jakiś wyciek paliwa?
Dwukrotnie większe spalanie nie jest raczej spowodowane zapchanym filtrem.
Ja stawiam na wyciek.

Napisz jeszcze jak jeździ samochód, w sensie czy stracił na dynamice? Jest tak ja było?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Haamre 



Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Wrocław/Lubin



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 18:40   

@des - nigdzie nic nie zauważyłem, aby po dłuższym postoju pojawiała się jakaś plama pod autem. Generalnie w trakcie jazdy widać jak poziom paliwa "zmniejsza się w oczach". :???:

Ogólnie auto wydaje się, że straciło na dynamice. Dodam jeszcze tylko, że mniej więcej z początkiem problemów wiązało się moje "odkrycie" podwójnego trybu ustawień rozrządu (czy jakkolwiek ten "tryb V-tec'opodobny" się nazywa), i tak, jak kiedyś auto z reguły było jeżdżone "po dziadkowemu" (wątpię, aby obroty przekraczały zbyt długo 4 tys./min.), tak gdzieś we wrześniu "przegoniłem" Roverka, osiągając na 4-tym biegu, na dłuższej prostej, 140 km/h (obroty wynosiły wówczas z 4.5-5 tys, czy jakoś tak). Ogólnie czuć było, jak wkręcając się na obroty "odchodził" do przodu - teraz czuję trochę tak, jakby gdzieś ta moc "uciekała w próżnię"...

Czy jest możliwe, aby od tak długiego nieużywania tego "dynamiczniejszego trybu" coś się - po jego "zaskoczeniu" - zablokowało, i np. auto jeździ teraz z kątami rozrządu w pozycji normalnie ustawianej przy wyższych obrotach?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 18:51   

Twój Roverek nie ma zmiennych faz wałków rozrządu. :wink: Te furki lubią wysokie obroty. :mrgreen:
Haamre napisał/a:
Ponadto podczas czyszczenia świec (swoją drogą - podobno bardzo "uwalonych czymś czarnym")

Może czas je wymienić, a nie czyścić? ;>
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:00   

Może Ci hamulce blokują? Zobacz czy po normalnej jeździe, bez mocniejszego hamowania masz gorące felgi (przód). Trochę ciepłe będą ale jak zobaczysz wyraźnie, że będzie parzyć bo znaczy, że trzymają.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
maksymw 



Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Prusice



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 22:01   

Ja również mam w tym samym miejscu wyciek oleju, idealnie w tym miejscu. Mój silnik 1.6 16v. Czy to jest wyciek z pod głowicy czy pokrywy zaworów?
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 17:26   

Mi też się leje z tego miejsca i to w dużo większym stopniu i jest to wyciek spod pokrywy zaworów.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
JEFF 



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 10:27   

mam w tym samym miejscu wyciek a poza tym słaby jest gdy się nie rozgrzeje póżniej jest już bajka nie wiem może dlatego że na ssaniu ?silnik 1,4si,dużo mi pali gdzieś około 11 czy na desce rozdzielczej jest kontrolka czek cz jakoś tak bo u mnie nic takiego sie nie zapala
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 02, 2012 12:25   

Kolego, ja bym sugerował sprawdzić Ci zawór podciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, a raczej sprawdzić to czy paliwo wraca do baku. Miałem taki problem, przez co musiałem wymienić całą listwę z wtryskami ( na allegro dałem za kompletną listwę z wtryskami 25 zł) Spalanie spadło gwałtownie z 12l do ok 7-8. A co do wycieku to wygląda ze z pod pokrywy zaworów. Pozdrawiam.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
JEFF 



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 21:44   

dzięki sprawdzę myślę też o wymianie filtra paliwa
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 03, 2012 21:38   

JEFF napisał/a:
słaby jest gdy się nie rozgrzeje póżniej jest już bajka

W takim razie jakiś problem z dawkowaniem paliwa prawdopodobnie jest. Może sonda lambda szwankuje?
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 20:50   

U mnie też cieknie w tym samym miejscu i to sporo mocniej. To tylko olej.
 
 
JEFF 



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn



Wysłany: Sob Sty 07, 2012 19:51   

filtr paliwa wymieniłem i podłączyłem go pod kompa wykazało czujnik temperatury , a jeśli chodzi o wycieki to jest to prawdopodobnie na uszczelniaczu wałka przy wymianie rozrządu na wiosne bo krucho z kasą to zrobi się ten uszczelniacz.Wymienię ten czujnik i wtedy zobaczę spalanie
 
 
Robsajson 




Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 35
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 07, 2012 22:07   

Mam to samo i zastanawiam się właśnie co to może być.Nie mam czasu zabardzo na diagnozy więc każda wskazówka będzie cena.
 
 
Tomahawk 




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 10:02   Odświeżam temat

Fotkę ściągnąłem z tąd ... :)
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73879
Mam nadz. że autor się nie obrazi :/
Panowie podpowiedzcie proszę
zaznaczony element to już głowica czy jeszcze pokrywa rozrządu???

bo mam wycieki oleju spod pokrywy (tej czarnej) jak i spod tej zaznaczonej części (segmentu tuż nad kolektorem)

i nie wiem czy samemu to naprawiać czy jechać do mechanika (głowicy sam zdejmować nie zamierzam)
bo przez taki stan rzeczy miałem zalany alternator i problemy z ładowaniem
_________________
Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 03, 2012 10:08   

To jest rozpołowienie głowicy. Łączy się ten element specjalistycznym klejem. Uszczelka głowicy jest niżej (pod kolektorem wydechowym), więc jej nie trzeba ruszać. Rozrząd będzie do zdjęcia przy naprawie tego wycieku, więc przy okazji uszczelniacze wałków też trzeba wymienić.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Paź 03, 2012 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomahawk 




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 10:33   

No to Kapota :mad:

A te słynne szpilki tego elementu nie łapią?? Bo jak rozumiem to one skręcają głowicę z blokiem.
choć w sumie to nie istotne ( i tak sam tego nie zrobię)
_________________
Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 11:41   

Żeby to uszczelnić trzeba zrzucić rozrząd, ale nie trzeba rozkręcać szpilek głowicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Wyciek spod uszczelki głowicy
Nuta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Paź 07, 2007 22:11
ADAM1
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Wyciek oleju z głowicy
Robertt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pon Mar 28, 2011 07:39
Gość
Brak nowych postów [R400 1.4 16V 98r] Pomiar spalania chwilowego oraz sredniego
Ksysio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lut 21, 2010 23:18
AndrewS
Brak nowych postów [416Si] Cieknący płyn spod głowicy
klaymen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Lis 15, 2011 22:46
shilus82



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink