Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:06 [Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam,
ostatnio dotknęła naszego rodzinnego Rovera jakaś przypadłość. Od mniej-więcej września obserwuję podwyższone spalanie. O ile wcześniej - obliczając na podstawie dystansu oraz zużytego od tankowania do tankowania paliwa - wynosiło ok. 6-7 l/100 km, o tyle ostatnio było to już ok. 13.5-14 l/100 km. Ponadto podczas czyszczenia świec (swoją drogą - podobno bardzo "uwalonych czymś czarnym") zauważył wyciek spod górnej pokrywy silnika:
W związku z powyższymi problemami, czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś sugestie, co może być ich przyczyną? Ewentualnie byłby ktoś w stanie polecić jakiegoś znającego się na tych silnikach mechanika, z okolic Lubina/Wrocławia/Dolnego Śląska?
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Wto Lis 22, 2011 13:23
Witam,
Powiem tak hasłowo:
-jeśli chodzi o wzrost zużycia paliwa to może być wina sondy lambda bądź czujnika temperatury silnika (płynu chłodzącego), a może jeszcze co inne szwankuje,
- odnośnie wycieku oleju, to może sączyć z pod pokrywy zaworów, albo puszczają uszczelniacze na wałkach (u) rozrzadu lub też powstała nieszczelność na łączeniu połówek głowicy (w osi wałków rozrządu) - tu nie ma uszczelki, a połówki złożone są na specjalnym wysokotemperaturowym kleju np.Loctite 510.
Szczegółów szukaj na tymże forum poprzez "Szukaj", , pozdr......
Ostatnio zmieniony przez Stacho Wto Lis 22, 2011 14:12, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lis 22, 2011 13:26
W tym miejscu zazwyczaj cieknie olej, to nie ma nic wspólnego z HGF.
Poza tym, mokre zaczyna się już pod pokrywą zaworów a to świadczy tylko o tym, że to olej.
Co do zwiększonego spalania aż tak gwałtownego to może masz jakiś wyciek paliwa?
Dwukrotnie większe spalanie nie jest raczej spowodowane zapchanym filtrem.
Ja stawiam na wyciek.
Napisz jeszcze jak jeździ samochód, w sensie czy stracił na dynamice? Jest tak ja było?
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
@des - nigdzie nic nie zauważyłem, aby po dłuższym postoju pojawiała się jakaś plama pod autem. Generalnie w trakcie jazdy widać jak poziom paliwa "zmniejsza się w oczach".
Ogólnie auto wydaje się, że straciło na dynamice. Dodam jeszcze tylko, że mniej więcej z początkiem problemów wiązało się moje "odkrycie" podwójnego trybu ustawień rozrządu (czy jakkolwiek ten "tryb V-tec'opodobny" się nazywa), i tak, jak kiedyś auto z reguły było jeżdżone "po dziadkowemu" (wątpię, aby obroty przekraczały zbyt długo 4 tys./min.), tak gdzieś we wrześniu "przegoniłem" Roverka, osiągając na 4-tym biegu, na dłuższej prostej, 140 km/h (obroty wynosiły wówczas z 4.5-5 tys, czy jakoś tak). Ogólnie czuć było, jak wkręcając się na obroty "odchodził" do przodu - teraz czuję trochę tak, jakby gdzieś ta moc "uciekała w próżnię"...
Czy jest możliwe, aby od tak długiego nieużywania tego "dynamiczniejszego trybu" coś się - po jego "zaskoczeniu" - zablokowało, i np. auto jeździ teraz z kątami rozrządu w pozycji normalnie ustawianej przy wyższych obrotach?
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:00
Może Ci hamulce blokują? Zobacz czy po normalnej jeździe, bez mocniejszego hamowania masz gorące felgi (przód). Trochę ciepłe będą ale jak zobaczysz wyraźnie, że będzie parzyć bo znaczy, że trzymają.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
mam w tym samym miejscu wyciek a poza tym słaby jest gdy się nie rozgrzeje póżniej jest już bajka nie wiem może dlatego że na ssaniu ?silnik 1,4si,dużo mi pali gdzieś około 11 czy na desce rozdzielczej jest kontrolka czek cz jakoś tak bo u mnie nic takiego sie nie zapala
Kolego, ja bym sugerował sprawdzić Ci zawór podciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, a raczej sprawdzić to czy paliwo wraca do baku. Miałem taki problem, przez co musiałem wymienić całą listwę z wtryskami ( na allegro dałem za kompletną listwę z wtryskami 25 zł) Spalanie spadło gwałtownie z 12l do ok 7-8. A co do wycieku to wygląda ze z pod pokrywy zaworów. Pozdrawiam.
filtr paliwa wymieniłem i podłączyłem go pod kompa wykazało czujnik temperatury , a jeśli chodzi o wycieki to jest to prawdopodobnie na uszczelniaczu wałka przy wymianie rozrządu na wiosne bo krucho z kasą to zrobi się ten uszczelniacz.Wymienię ten czujnik i wtedy zobaczę spalanie
Fotkę ściągnąłem z tąd ...
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73879
Mam nadz. że autor się nie obrazi
Panowie podpowiedzcie proszę
zaznaczony element to już głowica czy jeszcze pokrywa rozrządu???
bo mam wycieki oleju spod pokrywy (tej czarnej) jak i spod tej zaznaczonej części (segmentu tuż nad kolektorem)
i nie wiem czy samemu to naprawiać czy jechać do mechanika (głowicy sam zdejmować nie zamierzam)
bo przez taki stan rzeczy miałem zalany alternator i problemy z ładowaniem
_________________ Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
To jest rozpołowienie głowicy. Łączy się ten element specjalistycznym klejem. Uszczelka głowicy jest niżej (pod kolektorem wydechowym), więc jej nie trzeba ruszać. Rozrząd będzie do zdjęcia przy naprawie tego wycieku, więc przy okazji uszczelniacze wałków też trzeba wymienić.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Paź 03, 2012 10:33, w całości zmieniany 1 raz
A te słynne szpilki tego elementu nie łapią?? Bo jak rozumiem to one skręcają głowicę z blokiem.
choć w sumie to nie istotne ( i tak sam tego nie zrobię)
_________________ Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum