Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 2,5 V6 2004] Nie działający VIS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 2,5 V6 2004] Nie działający VIS
Autor Wiadomość
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 13:09   [Freelander 2,5 V6 2004] Nie działający VIS
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004

Po wymianie rozrządu (czyli zdjęcie kolektora) przestał działać mi VIS.
Wiem że jednym parametrem sterującym są obroty. Samochod jedzie normalnie, ale brakuje my charakterystycznego kopa po przekroczeniu 4 tys/min.
Nie było nic grzebane w elektryce, komp nie wykazuje błędów.
Czy np. KTS (ma kolega) ma opcje testowania VIS?
Ostatnio zmieniony przez tronsek Pon Sty 16, 2012 06:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 15, 2012 13:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 08:39   

VIS jest uruchamiany od obrotów ale też od podciśnienia, jak nie będzie podciśnienia odpowiedniego w dolocie to VIS nie zadziała.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 13:42   

Czy może posiada ktos parametry czujnika podciśnienia potrzebne do jego zmierzenia?
Niestety Autodata nie idzie mi na win7 a narazie niemam dostepu do innego programu
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 22:08   

Piszesz że problem wystąpił po odkręceniu kolektora.
Może zatem to kwestia złego jego ponownego dokręcenia.
Odkręć go jeszcze raz, zobacz stan uszczelek bo może przy zdejmowaniu coś uszkodziłeś.
Jak dokręcałeś kolektor, na opór kluczem czy tak jak nakazuje instrukcja kluczem z odpowiednim momentem.
Nie na darmo w Rave są odpowiednie wartości.
Ja bym od tego zaczął.
Szukać przyczyny tam gdzie pojawiła się poi raz pierwszy lub po jakiej czynności się pojawiła.
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 09:09   

już tak zrobiłem, wszystko sprawdzone, wyczyszczone.
była tylko podwinięta rura doprowadzająca powietrze - ten wygięty trojnik za filtrem, zamocowalem go porzadnie i dalej to samo.
Wczoraj troche pojezdzilem i mialem wrazenie ze jednak silnik Balance dziala- czuc bylo przyrost mocy i dynamiki, ale w momencie kiedy powinien Power otwierac totalnie nic sie nie dzieje
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 09:34   

Kup sobie interfejs elm327 i nim odczytasz błędy koszt 50pln a masz diagnozę silnika za cenę jednego podłączenia u mechanika i będziesz wiedział czy VIS chodzi.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 11:28   

mam ten interfejs od dawna, nie pokazuje bledów zwiazanych z VIS (jedynie sondy lambda po wyrżnięciu katalizatora)
niestety tym interfejsem nie da sie zobaczyc parametrów bieżących i stestowac komponenty
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 11:34   

To ciekawe mój pokazuje i kolega dzieju tez przy jego pomocy diagnozował VIS i chyba mike-i też.
podłącz interfejs i odepnij wtyczki od VISów zobaczysz czy są błędy, jak będą to interfejs je diagnozuje i nie masz problemu, jak nie będzie to albo masz jakiś dziwny ELM albo zmienić soft trzeba i wtedy zacznie pokazywać.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 11:55   

sknerko napisał/a:
To ciekawe mój pokazuje i kolega dzieju tez przy jego pomocy diagnozował VIS i chyba mike-i też.

Dokładnie, interfejs ELM+PCMScan oraz jakieś inne oprogramowanie dla potwierdzenia (teraz nie pamiętam nazwy), wykrył np. wypadanie zapłonu (uszkodzone kable WN),niedziałający VIS, błąd P0 305 -uszkodzone wtryski, po naprawach wszystko dało się wykasować :)
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 08:12   

to teraz jeszcze dziwniej - juz jezdziłem z odpietymi wtyczkami i nic nie pokazało, trzeba chyba gonic na KTS-a

[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 08:12 ]
jestem po podpince interfejsem CDIF/5
niestety to nie wyjaśniło sprawy, ale troszkę sie wkur.... i przegoniłem maszyne kilkanascie kilometrow po pustej drodze z wyzszymi obrotami
i tu ZONK - silnik BALANCE działe 100% - czuc zmiane pracy silnika przy okolo 2700 obr/min
silnik POWER raz działa, raz nie, po prostu raz jak odpale samochod dziala, przy innym odpaleniu nic sie nie dzieje
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 22, 2012 21:42   

kojotedek napisał/a:
silnik POWER raz działa, raz nie, po prostu raz jak odpale samochod dziala, przy innym odpaleniu nic sie nie dzieje

Pewnie zaolejony i czasem zdarzy mu sie zadziałać. Rozebrać i wymyć w benzynie ekstrakcyjnej najlepiej oba VISy na moje pomogło ale przelutowałem jeszcze płytki.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 23, 2012 08:48   

Hmm z ta ekstrakcyjna to musisz uważać bo niektóre maja dziadowski dodatek który narusza plastik.
Ja czyściłem koledze takim oto preparatem.

Alkohol IPA

A co do przylutowania płytki to racja, luty są słabiutkie.
Tylko użyj do tego jakiejś lutownicy o niskiej mocy.
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Pon Sty 23, 2012 09:06   

są chyba zaolejone , nie rozbierałem ich, wezme sie za to w nastepnym tygodniu. Teraz maszyna musi mnie jeszcze powozic troche.
Dzieki za rady
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Sty 23, 2012 09:31   

SyntaX, Takich głupot to nie gadaj niską mocą narobi szkód tylko, ma być temperatura grotu ok 420st C. moc jakieś 60W najmniej. A najlepiej wywalić cynę i nową położyć, oczywiście taka z dodatkiem ołowiu bo bezołowiówka zdechnie za chwilę znowu.
Co do benzyny to sie nie wypowiadam , ja swoje wykąpałem w benzynie ekstrakcyjnej kupionej na stacji benzynowej Orlenu i działają. Nie wiem czy alkohol poradzi sobie z olejem równie dobrze.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [LR Freelander 2004 TD4] Nie wchodzi na obroty, szarpie.
pipec89 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 20 Wto Mar 29, 2016 15:58
Winu
Brak nowych postów [Land Rover Freelander 2.0 TD4 2004] Wycie napędu
Maciek24 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 9 Pon Lut 10, 2014 22:08
Maciek24



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink