Wysłany: Sro Sie 15, 2012 09:59 [416]Dziwny obiaw ginie prąd w moim Roverku POMÓŻCIE !!!!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam pomóżcie mi bo nie wiem co się dzieje wszystko było dobrze ostatnio jeździłem autem w poniedziałek i to dużo się jeździło i jak codzień postawiłem auto na podwórku a wczoraj wsiadam do samochodu a tu kontrolki ledwo się palą zmierzyłem aku no wyszło ze ma 7V nie za wiele wiec podładowałem zapaliłem go pojeździłem trochę jak wróciłem zmierzyłem 12,5V było po jakieś godzinie było już 12V czyli ze spada a dziś ma 9V. Wiec proszę o pomoc co to może być akumulator ma jakiś 2 lata a na tym ekranie świeci na zielono wiec chyba jest dobry dziś jeszcze jak go podładuje to zostawię go nie podłączonego i zobaczę czy ucieka mu prąd ale no proszę was o jakieś rady
Ostatnio zmieniony przez lxxx20 Sro Sie 15, 2012 10:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 15, 2012 09:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Multimetr do ręki, wpinasz się pomiędzy główny przewód do akumulatora i akumulator i odłączasz po kolei wszystkie bezpieczniki. Inaczej nie namierzysz złodzieja prądu
Multimetr do ręki, wpinasz się pomiędzy główny przewód do akumulatora i akumulator i odłączasz po kolei wszystkie bezpieczniki. Inaczej nie namierzysz złodzieja prądu
ściągasz kabel z klemy akumulatora i pomiędzy wpinasz się multimetrem (pamiętaj, żeby PRZED połączeniem ustawić na nim właściwe parametry). Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić ile instalacja pobiera prądu - oczywiście wszystko robisz na wyłączonym silniku. Zakładając, że rzeczywiście gdzieś ucieka prąd (choćby przez zwarcie) wyciągając po kolei kolejne bezpieczniki będziesz w stanie dokładnie stwierdzić, który obwód pobiera prąd.
No okey sprawdzę to chociaż podejrzewam jednak aku ponieważ rano po naładowaniu go i odpaleniu pojechałem do sklepu 3km w jedna stronę nie gasiłem go stał na wolnych obrotach z 10min wróciłem zgasiłem go zmierzyłem prąd to wyszło 12,5 odłączyłem go zdjąłem klemy i teraz zmierzyłem minęło ok godzina to ma 12,3 wiec chyba to nie jest normalne
[ Dodano: Sro Sie 15, 2012 17:15 ]
Artu napisał/a:
ściągasz kabel z klemy akumulatora i pomiędzy wpinasz się multimetrem (pamiętaj, żeby PRZED połączeniem ustawić na nim właściwe parametry). Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić ile instalacja pobiera prądu - oczywiście wszystko robisz na wyłączonym silniku. Zakładając, że rzeczywiście gdzieś ucieka prąd (choćby przez zwarcie) wyciągając po kolei kolejne bezpieczniki będziesz w stanie dokładnie stwierdzić, który obwód pobiera prąd.
No wiec tak poszedłem zrobić jak pisałeś i podłączyłem aku normalnie i przypadkiem zauważyłem oprócz tego że załączył sie przez chwile silniczek krokowy to skwierczenie jak by sie paliło i biały dymek z wtyczki pompy ABS kiedy odpiąłem tą wtyczkę od pompy dwa styki były spalone wiec chyba to było przyczyną chociaz tego to sie dowiem jutro a to chyba była moja winna bo ostatnio mam problem z ABS myślałem ze własnie tam zaśniedziały styki i przeczysciłem płynem hamulcowym i chyba za sprawą tego płynu zrobiło sie zwarcie jakies i sie wypalało tam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum