Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kręci ale nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kręci ale nie odpala
Autor Wiadomość
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



  Wysłany: Pią Paź 26, 2012 14:14   [R75] Kręci ale nie odpala
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
Mam taki problem iż zaparkowałem swoim Roverkiem spokojnie w pracy, nic nie działo się podejrzanego - chodził jak zawsze... Po 15min chciałem jechać dalej - odpalił ale obroty mocno falowały z jakieś 5 sekund i zgasł, potem coraz gorzej - po 3 próbach już nie odpala wcale! Kontrolka silnika nie gaśnie (a chyba powinna) kręci jakby już chciał zapalić ale niestety bez efektu.
Czytałem na forum o pompkach paliwa ale nie wiem czy wtedy pojawia się problem z kontrolką silnika.... (choć nie pamiętam teraz czy słyszałem dziś pracę pompki przy aku.). co może być przyczyną gdzie mogę szukać usterki - dodam że zależy mi na czasie bo roverek nie stoi zbytnio w miejscu gdzie powinien...
Dodam że nigdy nie miałem problemu z odpalaniem.
Ostatnio zmieniony przez tetigon Pią Paź 26, 2012 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 26, 2012 14:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 14:45   

tetigon napisał/a:
Kontrolka silnika nie gaśnie
kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika.Posłuchaj czy włącza się pompa paliwa albo czy jest ciśnienie na listwie i czy przy startowaniu drga wskazówka obrotomierza (jeśli nie,to jest coś nie tak z sygnałem z czujnika położenia wału).Może jak będzie zimny to zapali.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Paź 26, 2012 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:15   

Słuszna uwaga ;) jeszcze dziś wieczorem podjadę i sprawdzę - może na spokojnie bez nerwa obczaję objawy...

Teraz tak myślę że czujnik wałka raczej jest ok ponieważ przy pierwszych próbach odpalenia gdy silnik "falował" wskazówka obrotomierza działała.

[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 21:15 ]
A więc sprawdziłem - po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję słychać jak zwykle szmery spod maski trwa to kilka sekund - coś się tam otwiera (chyba) a po przekręceniu na pozycje zero coś się tam zamyka - kręci...

Obrotomierz działa lekko się wychyla przy próbie odpalenia....

Czy komputer (T4?) to takie przenośne urządzenie? czy można np; go zabrać i podłączyć gdzieś w terenie? jeśli tak czy ktoś ma taką możliwość i sprawdził by mi co mu dolega? Oczywiście odpłatnie.
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:48   

Podobny problem występował jak miałem uwalony czujnik wałka , po wymianie jest ok.

Do sprawdzenia tego nie potrzebujesz T4 ,KTS wykryje bez problemu błąd a ten sprzęt każdy wmiarę lepszy warsztat posiada.
Ostatnio zmieniony przez szpynior Pią Paź 26, 2012 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:50   

A czy wtedy występowały jakieś ruchy obrotomierza? i jak to zbadać czy na pewno uwalił się czujnik ?
Tak tylko nie mogę już nigdzie podjechać.... a holowanie to ostateczność...
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:51   

A czy problem nasila się jak jest ciepły ? Jak przestygnie pali bez problemu ?
 
 
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:53   

Nie ma znaczenia czy ciepły czy nie taki sam efekt - wcześniej nigdy nie miałem problemu z odpalaniem nie zależnie od temp.
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:57   

U mnie też z dnia na dzień pojawił się problem . Ja bym obstawiał czujnik , na to wygląda że padł u Ciebie całkowicie.

Pisaliśmy o tym w Tym temacie. Najlepiej diagnoza na kompie bądź zmolestować kogoś z Poznania żeby podjechał na chwilę, wymiana czujnika 2 minuty.[/list]

No chyba że jeździłeś na rezerwie to mogła paść pompa w baku .
Ostatnio zmieniony przez szpynior Pią Paź 26, 2012 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 20:59   

Szpynior dzięki za podpowiedź nie pozostało mi nic innego jak sprawdzić i opisać czy pomogło :)

Często jeździłem na rezerwie ;)

Czy ktoś w Poznaniu mógłby mi pomóc i podłączyć komputer - te czujniki są dość drogie i nie chciałbym ryzykować... bo mam pewne wątpliwości czytając posty widzę że wszyscy mieli problem z ciepłym silnikiem a u mnie to bez różnicy...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 22:09   

tetigon napisał/a:
A więc sprawdziłem - po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję słychać jak zwykle szmery spod maski trwa to kilka sekund - coś się tam otwiera (chyba) a po przekręceniu na pozycje zero coś się tam zamyka - kręci...
to jest sterowanie klimy i krokowy.Pompa jest w zbiorniku paliwa i tu trzeba posłuchać czy włącza się po przekręceniu kluczyka (można słuchać przez wlew paliwa).Stawiałbym na brak dostawy paliwa Sprawdzić iskrę na świecy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 22:12   

...ale druga jest koło akumulatora tak? gdzieś czytałem że też ją można usłyszeć bez problemu... - czyli źle patrzyłem.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 22:14   

tetigon napisał/a:
..ale druga jest koło akumulatora tak?
to jest w dieslu a nie w benzynie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



Wysłany: Pią Paź 26, 2012 22:16   

:) aha to wszystko wyjaśnia dzięki bardzo....

Gdzieś wyczytałem w aukcji że jest pompa lewa i prawa w baku... czy to prawda są dwie pompy? czy może to drugie to pływak?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 18:20   

Cytat:
czy to prawda są dwie pompy? czy może to drugie to pływak?
w baku jest jedna pompa , a to drugie to filtr
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tetigon 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: poznań



Wysłany: Czw Lis 01, 2012 17:34   

Zamówiłem pompę paliwa tylko jak najsprawniej ją wymontować, gdzie jest możliwy do niej dostęp?
Mam nadzieję że dam radę sam ją wymienić bez potrzeby zaciągania roverka na jakiś kanał czy podnośnik.

Pytanie nie aktualne znalazłem na forum opis wymiany w zamian mam inne - czy może coś z taką awarią mieć wspólnego przepustnica?

[ Dodano: Czw Lis 01, 2012 17:34 ]
SeniorA dzięki za pomoc bardzo mi pomogłeś! wymieniłem dziś pompę - autko zapaliło bez problemu - szkoda że mam używaną i nie wiem ile pochodzi ale ważne że działa :)
Wielkie dzięki :
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Pią Wrz 18, 2015 20:30   

Witam co mogło być nie tak ze auto po trasie nie chciało odpalić i świeciła się kontrolka silnika .chodzi mi ze w nocy przyjechałem a rano nie chcial odpalić.. A co dziwi mnie ze po kilku godzinach odpalil normalnie..?myślicie ze to może pompka ..?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Wrz 19, 2015 10:01   

dokręć klemy na akumulatorze i sprawdź jego stan ewentualnie naładuj, w V6 to najczęstsza przyczyna.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] kręci a nie odpala.
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lut 14, 2019 08:08
dawidd
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala...
baczek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 09, 2013 23:27
baczek
Brak nowych postów [R75] Kręci ale nie odpala
Loo Rover serii 75, MG ZT 24 Pon Lip 03, 2017 20:50
longer86
Brak nowych postów [R75] Nie odpala, nie kręci
zaniewka Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Maj 18, 2011 11:38
dorotamax1
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala
JaCu Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Mar 14, 2017 22:22
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink