Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 13:30   

Witam !
Dzisiaj rano odpalił bez problemu, chwilę pochodził, następnie zgasiłem go i zrobiłem przegląd - dolałem trochę oleju, plynu do chłodnicy ( trwało to jakieś 15 minut) i gdy chciałem go odpalić znowu to samo - rozrusznik kręci i nic. Zacząłem sprawdzać po kolei wszystko i tak - nie ma iskry na świecy, brak również na przewodzie od cewki, po włożeniu ręki i dostaniu się do cewki stwierdziłem, że śruba która ją mocuje do silnika jest obluzowana i cała cewka się przesuwa !
Muszę teraz znaleźć klucz fajkowy i spróbuję to dokręcić jak mi się uda bo podejrzewam, że jak to yak wygląda to mogą być kłopoty, ale do warsztatu nie mam jak dojechać bo nie pali !
Dzięki za zaiteresowanie i wskazówki, odezwę się jak to przymocuję !

[ Dodano: Pią Lut 08, 2013 18:47 ]
Witam !
W końcu zaprowadziłem go do warsztatu, kupiona cewka i dalej nic, kompletna cisza - zero palenia ! Okazało się, że w kopułce nie ma na dodatek jeszcze wogóle węglika, po wymianie kopułki nadal cisza - w końcu okazało się, że jest na dodatek rozprogramowany immo, po diagnostyce na komputerze i zaprogramowaniu wszystko gra !
Dzięki za pomoc i zainteresowanie !

[ Dodano: Sob Kwi 06, 2013 13:30 ]
Witam !
Niestety problem wrócił. dzisiaj w czasie jazdy zgasł i już nie chce odpalić, rozrusznik kręci i nic !
Czy jest jakaś możliwość wyłączenia immo bo nie stać mnie na zapłacenie kolejnych 300 zł za jego programowanie ( a tyle wzieli fachowcy ostatnim razem ) i po miesiącu problem wraca !
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 13:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 15:19   

Jeśli immo by się rozprogramowała, to byś nawet nie słyszał rozrusznika tylko pipczenie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:00   

Witam !
Tak samo dział się ostatnim razem, wymieniona została cewka, kopułka, przewody a on dalej nie chciał palić i mechanik stwierdził, że to immo było przyczyną - teraz przy odpalaniu wogóle nie ma pipczenia lub od czasu do czasu, bo nie za każdym włożeniem kluczyka do stacyjki a rozrusznik jak głupi kręci !
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:15   

Wygląda na to ze pilot już domaga się naprawy ewentualnie wymiany. Zanieś pilot do jakiegoś elektryka niech go sprawdzi.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:16   

Witam !
A co sprawdzić w pilocie ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:18   

Nie jestem elektrykiem ale wiem, że na forum przydarzały się takie przypadki, że pilot należało naprawić. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:21   

Zastanawiam się tylko co naprawiać, bateria wymieniona, otwieranie i zamykanie działa, w momencie kiedy immo pipka wyłącza go a m-c temu w serwisie programowali go z immo !
Naprawą elektroniki sam się zajmuję, ale na samochodach się nie znam !
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:40   

A może problem nie leży w immo i braku iskry tylko w układzie paliwowym ??
Pompę słychać po przekręceniu stacyjki ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:45   

Witam !
Dzięki za zainteresowanie, słychać !
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:50   

No to zostaje sprawdzić czy wtryski odgrywają swoją role. Musisz wyciągnąć listwę wtrysków z kolektora, skierować do góry, a druga osoba niech zakręci rozrusznikiem, jeśli benzynka zacznie tryskać w kolejności 1342 na ok 30 cm to znaczy, że układ paliwowy możemy wykluczyć.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 16:56   

Dzięki za wskazówki, jak go przyciągnę to sprawdzę, bo na razie został tam gdzie zgasł !
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 17:05   

Najpierw sprawdź iskrę. To łatwiejsze do ogarnięcia. ;) Usterka może być błaha (typu uszkodzony palce lub kopułka).
 
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 17:24   

Kopułka była wymieniona m-c temu, cewka również, przewody też są nowe !
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 18:40   

To nic. Ponowna awaria któregoś z elementów może się zdarzyć. ;)
 
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 17:49   

Witam !
Dzięki za zainteresowanie, jutro jak go ściągnę to posprawdzam wszystko, a co jeszcze mi się przypomniało - rano przy próbie odpalania najpierw jest cisza, a dopiero po którymś przekręceniu kluczyka załapuje - rozrusznik regenerowany ze 3 m-ce temu !

[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 17:49 ]
Witam !
Po czasie, ale wraca ten sam problem, zaprowadziłem go ostatnim razem do warsztatu, podobno znowu były błędy na komputerze, zostało wszystko usunięte, ale zaraz po wyjeździe od mechanika okazało się, że auto w czasie jazdy dławi się i gaśnie, obroty zaczynają mu skakać i gaśnie, najbardziej jest to odczuwalne gdy się zatrzymuję, bo w czasie jazdy wystarczy go tylko przygazować, ale jak zatrzymuję się to brakuje nóg, nie wiem już co robić z nim, kolejny mechanik i następne pieniądze, tylko gdzie z nim pojechać w Lublinie żeby to zrobił ktoś dobrze ?

Pozdrawiam
Robert
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:08   

Czyli na wciśniętym gazie jest ok a jak puścisz to problemy?

Do czyszczenia silnik krokowy (opis na stronie roverki.pl).
Jak nie pomoże to dla testu do podmiany cewka zapłonowa na inną, dowolnie jaka nawet z malucha będzie działać.
 
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 20:00   

Witam !
Silnik rozebrałem, wymyłem, wyczyściłem i nic - lecz niestety czy jest włączony czy odłączony to nie ma różnicy, obroty się nie zmieniają ! Został teraz u mechanika, ma podjechać gość z komputerem i zobaczyć co jest !

[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 20:00 ]
Witam !
Po podpięciu do komputera pokazał uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ale czekając na wyniki poszukiwania czujnika sam zacząłem przegląd i okazało się, że jeden z przewodów we wtyczce do tego czujnika wisi sobie luzem, po wypięciu wtyczki znalazłem jeszcze w rurce ochraniającej przewód dwa miejsca w których były łączone przewody, wyciąłem to wszystko, polutowałem wtyk i samochód odpalił - nie wiem tylko jaki może mieć wpływ na działanie to, że brakuje tam ze 20 cm ekranu bo przewód do wtyczki jest ekranowany ! Jak na razie jeździ, ma od czasu do czasu takie delikatne skoki obrotów, a silnik krokowy też już teraz reaguje !
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 21:40   

Ekran chroni przed zakłóceniami elektromagnetycznymi ponieważ przebieg elektryczny z tego czujnika jest na niego wrażliwy.

Może występować zjawisko przestawiania czasów zapłonu/wtrysku, wypadanie zapłonu itd.
 
 
 
kalosze 



Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 16



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 09:06   

Dzięki za pomoc, jak zdobędę nową wtyczkę to przy wymianie założę mu ekran na przewód !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 1.6 16V] Problem z odpalaniem
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 05, 2010 19:42
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Prosze o pomoc
Lukciu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sro Paź 29, 2008 16:06
roverka
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
Majdan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Pon Lis 25, 2013 21:37
dawidd
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 06, 2008 16:27
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z odpalaniem
robert.luczka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Gru 12, 2012 20:52
Spid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink