Wysłany: Nie Mar 27, 2016 13:57 [R620] dymi na biało, dziwna część przy silniku
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam od kilku dni moj rover zaczał dymic na biało , po wizycie u mechanika i wymianie filtru oleju jak i samego oleju problem nie ustaje dodam iz dymi przy miejszych obrotach .
druga sprawa to dziwna czesc przy silniku do której sa podłaczone dwa wezyki widze cos takiegp po raz pierwszy i nie mam pojecia co to moze byc . Bede wdzieczny za pomoc .
[ Dodano: Nie Mar 27, 2016 14:57 ]
Zapomniałem dodac ze na owej czesci jest oznaczenie widoczne na zdjeciu.
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Mar 29, 2016 18:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 27, 2016 13:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odmę masz prawidłowo podłączoną?
Jesteś w stanie napisać co to są za przewody doprowadzone do tej części na zdjęciu? Od płynu chłodniczego? Odmy?
Wygląda jak pompa wody, tyle że nie jest niczym napędzana tutaj, widoczny wałek z trybem.
Może ktoś tego użył jako trójnika, by połączyć ze sobą przewody, a miał tylko to pod ręką
Odma jest podlączona prawidłowo a te przewody sa doprowadzone od ukladu chlodzenia i dzis zauwazyłem ze w zbiorniku od plynu chlodniczego jest czarna maź czy to mozye byc powód dymienia ?
Element który masz przypięty trytytkami powinien być umieszczony i przykręcony do skrzyni biegów. Jego rolą jest przekazanie prędkości obrotowej na panel deski rozdzielczej, jeżeli jest wyjęty i przymocowany opaską to najprawdopodobniej nie działa prędkościomierz.
Tu masz zdjęcie jak powinien być zamontowany, co prawda silnik nieco inny ale skrzynia ta sama :
Prędkosciomierz działa jak należy a ta cześć nie jest chyba nawet od tego modelu .myśle ze jest założona jako cześć przewodzaca płyn chlodniczy . Mechanik u którego bylem stwierdził ze jesli zmiana filtra oleju i wymiana oleju nie pomoże to do wymiany uszczelka głowicy lub zawor EGR jesli możecie to dajcie jakies rady żebym sie nie nadział na tym mechaniku , bo gdzieś czytałem że niektórzy specjalnie tak nabierają klientów.
Pozdrawiam .
[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 08:08 ]
a i ta część przypomina bardziej jakaś pompę bo widziałem na necie podobną część ale była ona z dwiema wtyczkami , których u mnie nie ma są tylko gumowe przewody do przeprowadzania płynu.
Przepraszam cię napisałem głupotę owszem to jest czujnik do pomiaru prędkości ale nie na deskę tylko służy do poprawnej pracy układu wspomagania kierownicy.
W rave znajdzesz dokładny opis w sekcji 600//Repairmanual/Rover 600 - Volume 2 - 2nd edition/steering
Pokrótce jego działanie ma wyglądać tak że ogranicza przepływ oleju pompy wspomagania wprost proporcjonalnie do prędkości pojazdu.
Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi
A co do podłączenia tych wężyków do układu chłodzenia to jest to masakryczna pomyłka, jeżeli jakikolwiek płyn powinien znajdować się w tych rurkach to tylko wyłącznie olej do wspomagania a nie płyn chłodniczy. Zweryfikuj to raz jeszcze czy oby na pewno, bo jeżeli tak jam mówisz w zbiorniku chłodziwa znajdują się resztki czarnej mazi to na pewno jest to źle podłączone. Ja na wszelki wypadek trzymałbym się od tego mechanika z daleka.
Wysłany: Sro Mar 30, 2016 08:09 [Rover 620 2.0 SDI dymi na biało, dziwna część przy silniku]
Zdjecia postaram się wrzucić póżniej bo jestem w pracy i nie moge wyjść a czy własnie to moze byc powodem dymienia bo gdy otworzy sie ten zbiorniczek na kilka minut to przestaje dymic ale po jakims czasie i miejszych obrotach zaczyna dymić momentami są kłęby dymu .
Może to być przyczyną ponieważ teraz układ chłodzenia w którym powinien znajdować się tylko i wyłącznie płyn chłodzący (borygo, petrygo, lub cokolwiek jest używane), został zabrudzony olejem ze wspomagania. Jeżeli teraz cały układ podgrzejesz do ponad 100 stopni to pytanie co stanie się z tym olejem ?
Nie sądzę aby parował ponieważ temperaturę wrzenia a tym bardziej parowania ma dużo wyższą, jakkolwiek wymieszanie tych dwóch płynów powinno zaowocować powstaniem zolu, który na pewno nie posiada właściwości typowych dla układu chłodzącego.
Pytanie jeszcze jak mocno powstała ciecz się rozpręża, bo jeżeli dość mocno może powodować przedmuchy, i tu pytanie w którym kierunku – wszystkie możliwe łączenia, w tym pod głowicą, i jeżeli resztki takiego płynu gdzieś są przedmuchiwane do komory spalania pod uszczelką stąd masz biały dym.
W sumie prawdopodobne. Na twoim miejscu po kolei sprawdziłbym:
- czy oby na pewno wisząca część nie pochodzi z twojego samochodu (podejrzewam na 99% że pochodzi)
- poprawnie ją zainstalował
- spuścił płyn chłodniczy i ocenił stopień jego zanieczyszczenia a docelowo wymienił na nowy. Przy dość silnym zabrudzeniu dobrze by było przepłukać układ chłodzenia, nie masz pewności jak resztki oleju wpłyną na pompę wody, termostat, nagrzewnicę, chłodnicę itd.
- sprawdził poziom oleju w zbiorniku od wspomagania (lewa strona komory naprzeciw paska wieloklinowego, za przednią lampą od strony pasażera)
Zapytam jeszcze czy wiesz jakim olejem był zalany silnik przed wymianą i jakim po wymianie ?
Przed wymiana nie wiem jaki był wlewany bo był jeszcze po starym właścicielu a po wymianie wlewany platinuim classic mineralny do diesla
[ Dodano: Pią Kwi 01, 2016 10:29 ]
Witam ponowie dzis po odpaleniu i przejechaniu ok 20 km auto zaczeło mocno dymic a płyn chłodniczy gotował się w zbiorniczku czy to może być wina termostatu ?
Bardzo prawdopodobne, jeżeli wcześniej olej z podłączonego speed sensora zanieczyścił układ chłodzenia to przy okazji też termostat który nie był w stanie się otworzyć, jeździłeś na krótkim obiegu i ugotowałeś płyn.
Zrób te zdjęcia całej komory kilka i dobrej jakości to zobaczymy czy jest to prawidłowo podłączone. Dla lepszych zdjęć można wyjąć filtr powietrza to nie jest trudne.
To dobrze że wszystko ustąpiło, a co z tą wiszącą częścią ? Dzisiaj byłem w garażu i dokładnie obejrzałem oba silniki. I jakie było moje zdziwienie kiedy w dieslu nie znalazłem regulatora przepływu od prędkości, a w benzynce owszem (to co wysyłałem wcześniej na zdjęciach). Czyli wniosek jest taki że ktoś zamontował u ciebie część pochodzącą z benzynowego silnika do diesla i to jeszcze w złe miejsce ! Rewelacja !
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 07:30 [Rover 620 2.0 SDI dymi na biało, dziwna część przy silniku]
Dowiedziałem sie ze ta czesc jest zamontowana jako czesc przeplywowa do systemu chlodzenia tz. zastepcza poprzedni wlasciciel ja zamontował i tak zostala ale bede to zmieniał w najblizszym czasie dzieki za pomoc .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum