Wysłany: Pią Sie 19, 2016 16:54 [R75] Sterowanie szyb DALEJ nie działa - Brak pomysłów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Szyby z panela kierowcy (4 guziki) się w ogóle nie otwierają...
Już nie wiem gdzie mam szukać problemu, TOAF wskazał błąd magistrala sterowania szybami - Uszkodzona, Idąc tym tropem zamówiłem z allegro panel, podłączam i dalej nic...
Pierwsza myśl - niesprawny!
Zamówiłem drugi u AdaskoC - który zdemontował z działającego samochodu, podmieniam panel i dalej kicha...
Kolejny pomysł, sprawdzę przez TOAF otwieranie się szyb i....BUM Otwierają się wszystkie przez program!
Inne panele (drzwi pasażera, i oba tylne) - sprawne: szyby się w tych drzwiach otwierają, ale jeśli polecenie do którejś szyby idzie z panela kierowcy to lipa...
Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu?
Bo już mam dość
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 19, 2016 16:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Pią Sie 19, 2016 19:30
Jak wpinałeś wtyczki do tego panelu sterowania, Nie zagiął się któryś pin,
Mi kiedyś w tej małej wtyczce się zagiął, wtyczka normalnie się wsunęła, ale nie działało prawe lusterko, też długo szukałem przyczyny.
Tylko wtedy w sumie przez Toaf szyby też by nie działały..
Panowie, taki problem. Przestał działać panel szyb kierowcy. Wszystkie pozostałe działają szyby idą w górę i w dół. Mój też działał jeszcze kilka godzin temu, a teraz nie chciał nawet podnieść opuszczonej kawałek szyby.
Podłączyłem TOAF-a i za jego pomocą podniosłem szybę. Wniosek - nie jest to raczej przekaźnik w BCU, bo on zarówno opuszcza jak i podnosi szybę. Za każdym razem.
Nie jest to też panel w drzwiach, bo podmieniłem na drugi (mam jeszcze mój stary, bez składania lusterek) i on też nie reaguje (nie słychać nawet "pykania" przekaźników w BCU). Poza tym oba panele sterują lusterkami, w tym ten z przyciskiem składania również je składa.
W TOAF BCU losowo zgłasza błąd "9A - Magistrala sterowania szybami uszkodzona". Po usunięciu błąd nie powraca od razu. Dopiero kilkukrotne włączeniu/wyłączeniu zapłonu.
Przy BCU sucho.
Domyślam się więc, że problemem będą przewody, ale... czy ktoś z Was już taki problem przerabiał i może podpowiedzieć, jak się do tego najlepiej zabrać?
-- EDIT --
Zbaraniałem. Gdy przytrzymać przycisk opuszczania/podnoszenia szyby w trakcie przekręcania kluczyka na zapłon to szyba się całkowicie opuści lub podniesie, po czym przestaje reagować i dalej d@#$. To to może jednak BCU? O.o
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Musisz sprawdzić połączenie wtyczki w panelu sterowania szybami od strony kierowcy (pin 1) biało-czarny kabel, z wtyczką BCU (środkową) pin 33. Jeśli przejścia brak lub jest znikome musisz znaleźć przyczynę tego stanu. Zwykle będzie to problem z kostką w drzwiach kierowcy. Rozłącz ją i sprawdź czy nie zaśniedziały Ci styki. Dodatkowo oczywiście zalecam sprawdzenie punktów masowych na słupkach.
Rozumiem, że pozostałe przyciski szyb działają prawidłowo? A np. zablokowanie otwierania szyb z tyłu na panelu kierowcy, nie przynosi efektu i szyby z tyłu można sobie otwierać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, wszystkie pozostałe panele szyb działają dobrze, z TOAF-a można też bez problemu sterować szybą kierowcy. Jak przytrzymam kluczyk w drzwiach w skrajnych pozycjach to też się wszystkie ładnie i równo otwierają i zamykają.
Co więcej, krótko po przekręceniu stacyjki na zapłon panel kierowcy też działa ładnie, wszystkie szyby opuszcza i podnosi i po kilku chwilach.... przestaje.
Punkty masowe na słupkach zeszłego lata były wszystkie wewnątrz zakonserwowane (oczyszczone i potraktowane smarem miedziowym), gdy miałem wyjętą wykładzinę i kokpit.
Jutro popatrzę na te wtyczki... Profilaktycznie (i z rozpędu) zamówiłem drugie BCU na podmianę.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Myślę, że drugie BCU nie zmieni tutaj niczego, ale można spróbować.
Masz 10 min roboty, żeby dostać się do BCU wyciągnąć wtyczkę, włożyć spinacz w pin 33 (ale nie za gruby bo potem nie będzie kontaktu w ogóle) i sprawdzić przejście. Potem sprawdzasz sobie instalację w słupku. Nawet teraz z latareczką byś to ogarnął
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum