Wysłany: Sob Sty 14, 2017 10:39 [R25] Nie wchodzi powyżej 4k obr!
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 2003
Witam,
Mój pierwszy post, niedawno stałem się posiadaczem R25 z silnikiem 1.1 z 2003 r. Problemów było kilka, ale sobie z nimi poradziłem, dusił się na benzynie (na zimnym nie dało się jechać), szarpał na gazie, podłączyłem go pod kompa i wymieniłem sondę lambda, świece i kable WN. Problemy znikneły. Został jeden, który zauważyłem po naprawie w/w usterek. Samochód świetnie jedzie, wkręca się na obroty, jest moc, ale tylko do 4k obrotów. Jeśli jadę na gazie, to sekwencja się wyłącza i piszczy, na benzynie tak jakby odcięcie zapłonu/paliwa. Panowie, co może być problemem? Co sprawdzić, co wymienić?
[ Dodano: Sob Sty 14, 2017 10:39 ]
Nikt nie ma żadnych pomysłów?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 14, 2017 10:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rudi59, dla mnie to wygląda na odcinanie mimo wszystko przez gaz.
Ustaw dla testu w sterowniku LPG np. 5tys. odcinkę i zobaczy czy na benzynie się zmieni.
Byłem u gazowników i stwierdzili reduktor do wymiany (nie daje wystarczającego ciśnienia). Więc sądzę, że raczej nie ma to wpływu na benzynę, do głowy przychodzi mi pompka, wtryski, ewentualnie przepustnica. Co o tym myślicie?
Jakie powinno być prawidłowe napięcie czujnika TPS? Dodam, że na biegu jałowym na problem nie występuje, zamyka obrotomierz, tylko pod obciążeniem nie wchodzi powyżej 4k.
Pod komputer był podpinany i pokazywal uszkodzenie lampki check engine i czujnik predkosci (chociaz z predkosciomierzem nie ma problemow). Zadnych innych bledow nie ma. To 5V to ma byc stale, czy powinno sie zmeniac w zaleznosci od obrotow?
rudi59, jest ze stabilizatora napięcia w ECU, tak więc jest stałem.
TPS to potencjometryczny dzielnik napięciowy, wchodzą do niego 3 przewody, gdzie dwa to +5V oraz GND zaś trzeci to sygnał, gdzie napięcie zależy od stopnia otwarcia przepustnicy.
Uważam że szukasz w złym miejscu. TPS zostaw w spokoju. R25 nie ma czegoś takiego jak kontrola lampki MIL. Pewnie błąd został źle odczytany a wskazywał na jakiś czujnik. Ja podejrzewam IAT lub MAP.
Markzo wtedy nie odpalił by silnika bo komputer nie ma zastępczego sygnału tego czujnika.
Jeśli już to czujnik położenia walka tyle że on też kręci się na jałowym dlatego ja go wstępnie odrzucam (kolega twierdzi że na jałowym kręci do 7k rpm).
Problem leży w odpowiednim zliczeniu mieszanki przez komputer dlatego pod obciążeniem ECU nie pracuje w trybie adaptacyjnym i odcina przy 4k rpm.
Powodem tego jest któryś z czujników. Na początek czujniki jakie wyżej podałem.
Co do czujników, to czyba przy uszkodzonym IAT powinienem mieć problem z odpaleniem, a coś takiego nie występuje, zawsze pali od pierwszego. MAP zamówię na allegro i podmienie, zobaczymy co z tego wyjdzie. Chociaż dzisiaj udało mi się wkręcić samochód na 6k obrotów, problem był między 3900 a 4500, musiałem trzymać pedał gazu w podłodze, od 4500 wkręcał się tak jak powinien, nie wiem czy to w czymś pomoże, ale podejrzewam, że uniwersalna lambda jest do dupy (90 zł), spróbuję kupić też używkę i podmienić. Tylko jeszcze pytanie, w którym miejscu znajduje się czujnik MAP? Co do błędu lampki MIL to by się zgadzało, bo lampka się nie zapala po przekręceniu zapłonu, albo spalona, albo ktoś ją wykręcił przed sprzedażą samochodu, będę miał chwilę na weekendzie to zajrzę do licznika.
czyba przy uszkodzonym IAT powinienem mieć problem z odpaleniem
Nie. Komp jest w stanie sczytać z mapy silnika zastępcze dane.
Czujnik MAP na początek przeczyść jakimś alkoholem zamiast kupować.
Nie wiem czy pompa paliwa, kiedy dogorywa nie powoduje takiego zachowania. Może nie podaje odpowiedniego ciśnienia przy wyższych obrotach. Niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni. Ale po czujnikach sprawdził bym też pompę paliwa.
Lambda też może też być przyczyną, bo przy zbyt bogatej mieszance jest za dużo spalin i być może komputer je ogranicza właśnie redukcją obrotów.
Ten potencjometr sprawdziłeś? Jest ok?
czemu nikt nie pomyslal o filtrze paliwa? Mi takie objawy powodowal stary brudny filtr paliwa ktory nie pozwalal pompie na dostarczenie odpowiedniej ilosci paliwa. bedzie taniej niz pompa, a nie zaszkodzi wymienic
_________________ Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
bo takie podstawy obsługi auta nie powinny być zaniedbywane dlatego mało kto bierze je pod uwagę.
To tak samo jakbyś zatarł silnik i dziwił się czemu nikt nie podpowiedział Ci, ze trzeba było wlać olej.
NoPe a ilu bylo juz takich szpecow co robili uszczelke a zostawiali stary termostat? Ilu jest takich co jeżdżą na wodzie w ukl.chlodzenia? Dla nas to oczywiste a dla części użytkowników forum nie.
_________________ Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum