Wysłany: Czw Maj 18, 2017 19:30 [R75] Alarm uzbrojony, pilot i zamek nie działa.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich odważnych posiadaczy R75
Zielony lotniskowiec mam od miesiąca, od zakupu nie działa zamek kierowcy i kluczyk obraca się o 360 więc auto zamykałem tylko z pilota.
Okazało się że pilot przestał działać, winny okazał się odbiornik (zgnił), zakupiłem więc używany. Po podłączeniu 4x przycisk otwarcia i pilot od razu się sparował.
Dwa dni cieszyłem się zasięgiem około 5m, auto bez problemu otwierało się i zamykało.
Dziś rano zrobiłem małe zakupy i było okej. Około godziny 12 chciałem znowu jechać a tu klops, pilot znów nie działa. Auto zaryglowane, alarm uzbrojony, kluczykiem nie otworze.
Działa kluczyk w klapie bagażnika i wtedy włącza się wyjec... tylko to nic chyba nie da bo przez bagażnik nie wejdę do środka ?
- pomocy, jak odryglować samochód
- jak wejść do środka
- odbiornik pilota leży sobie wyciągnięty (ale w plastikowej obudowie) pod dźwignią ręcznego (miałem zamiar zamontować go w podłokietniku żeby miał sucho), czy to możliwe że coś mu się stało od temperatury - auto stało na słoćnu a dziś ładnie paliło.
Ps. W pilocie świeże baterie, miga czerwona dioda. Próbowałem nawet skakać wokoło auta z pilotem bez obudowy.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 18, 2017 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zamówiłem klamkę EU kierowcy, planuje podmienić bębenek, czy muszę wyciągać cały zamek czy wystarczy tylko klamkę, ewentualnie jakby ktoś miał namiar na jakiś poradnik ze zdjęciami lub jakieś rysunki poglądowe byłbym wdzięczny.
Swoją drogą ciekawe co poszło nie tak z pilotem, zamówiłem już następny odbiornik.
Założę się że przyślą bez bębenka zamka Przerobiłem to na sobie, bębenek wtedy kosztował ponad 300 bez klucza a z kluczem 400-500. Nie jest ci potrzebny zestaw z kluczem bo to sobie przełożysz potrzebujesz ten koszyczek w którym siedzi mechanizm od kluczyka. ja znalazłem od anglika bez kluczyka za to z całym mechanizmem z linkami który napędza zamek ten na dole w drzwiach (razem z klamką chromowaną i zaślepką wokół bębenka dałem 20pln hihi)
[ Dodano: Pią Maj 19, 2017 14:24 ]
Aha na forum nie ma żadnego poradnika ani fotek dotyczących tego tematu przekopałem wszystko i sam to musiałem rozkminić jak będę miał czas to może jakiś mały poradnik sklece razem z fotkami bo mam te elementy gdzieś
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pamiętaj że żeby zdjąć chromik wokół bębenka najpierw odepchnij druciany zatrzask w drzwiach który rygluje go na miejscu. Rysunek 1 w rave dla mnie był mało zrozumiały i pierwszy chromik połamałem.
[ Dodano: Pią Maj 19, 2017 14:43 ]
Potrzebujesz element w którym jest osadzona wkładka, wkładkę masz w kółku na rysunku, niestety nigdzie nie znalazłem foto tego "koszyczka" w którym siedzi. Zmartwię cie ale na allegro dziś nie znalazłem żadnej aukcji z tym elementem co potrzebujesz, ani razem z klamką, ani osobno, nawet w zestawach do odpalenia nikt tego nie ma.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dzięki wielkie za porady, jak tylko przyjdą części zdam relacje co i jak. Na aukcji była cała klamka z zamkiem bębenkiem i tym "czymś" pod kątem 90 stopni do klamki co tak w dół wystaje więc mam wielkie nadzieje że będzie okej, w ostateczności zobaczę co tam jest nie tak i jak będzie trzeba w ruch pójdzie drukarka 3D...
taką sama zamówiłem i dostałem wszystko oprócz tego co potrzeba. koniec końców kupiłem za 20pln to co masz na foto. przygotuj się że przed rozebraniem tego będziesz musiał wymoczyć w specyfikach do odrdzewiania itp. ten bębenek bo wyjęcie wkładki z niego to jest wyzwanie.
[ Dodano: Pią Maj 19, 2017 15:33 ]
Przy okazji sprawdź stan plastikowego cypelka co otwiera drzwi bo może czas już sie zająć jego wymianą. W zięcia aucie wymieniliśmy 3 szt jak robiliśmy zamki
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czołem ! Pobyt w szpitalu trochę opóźni moje działania ale jutro wymieniam klamkę. Całe szczęście ta co zamówiłem jest w 100% kompletna ! , o jakich cypelkach mówisz dokładnie?
Pytanie - czy ktoś mógłby mi potwierdzić jakie śrubki (2szt) trzymają klamkę - czy są to M3 ?
Chodzi o ten plastikowy element w którym siedzi cięgno zaznaczone kółkiem na fotce tutaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=411238#411238
śrubki na 99% są M3 ale nie mam teraz na wierzchu kasety z klamką żeby ci sprawdzić
[ Dodano: Czw Maj 25, 2017 19:32 ]
Aha a rozebrałeś już koszyczek w którym siedzi bębenek zamka bo jak nie to ostrożnie i sukcesów bo łatwo nie będzie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
No super, masz wszystko rozebrane i całe, nasmaruj to potem jakąś oliwą najlepiej do zamków albo smarem silikonowym (Ja mam oliwkę do wiertarek Hilti ale też dobrze robi taka do drukarek komputerowych)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Faktycznie koszyczek dolny bębenka zmienił stan skupienia na "okruchy" , Cała operacja zajęła mi około godziny, warto mieć kilka spinek do boczków przy sobie.
Przede wszystkim nie ma opcji zrobienia tego bez wyjęcia szyby, co jest dziecinnie proste, wystarczy popuścić dwie śruby M10, szyba trzyma się na dwóch łapkach uzbrojonych w gumki, trzeba zwrócić uwagę żeby były na miejscu przy wkładaniu szyby.
Mały tip przy montażu części łączącej przekładnie linkową z zamkiem, jest to tak jakby dwustronna buława. polecam robić to lewą ręką, lepiej można ułożyć dłoń. Można stanąć od zewnętrznej strony drzwi lub przełożyć głowę i prawy bark przez drzwi (tam gdzie była szyba.. inaczej się nie da )
Pamiętać też należy żeby przepiąć dwie prostokątne spinki środkowe z powrotem na boczek (po demontażu zostają w drzwiach) bez tego nie ma opcji żeby prawidłowo złożyć wszystko.
a teraz..
DALEJ NIE MAM ZAMYKANIA Z PILOTA - HELP, sprawdziłem dwa moduły odbiorcze i nic, w kluczyku świeża bateria, nic się nie chce parować. Naciskam po 4 razy przyciski, po 4 razy dwa na raz i nic. Gdzie grzebać, wskażcie mi drogę pliss
Ps. Sknerko jesteś wielki bardzo mi pomogły twoje posty ! my Hero hehe.
Naciskam po 4 razy przyciski, po 4 razy dwa na raz i nic. Gdzie grzebać, wskażcie mi drogę pliss
bo trzeba chyba 5 razy ale nie jestem pewien. ja jak paruję pilota to naciskam tyle razy aż zaskoczy.
[ Dodano: Pią Maj 26, 2017 19:21 ]
i zawsze naciskam jeden przycisk od zamykania ale robię to na otwartych drzwiach i tylko zapadkę zamka zapinam żeby udawały zamknięte bo już mi sie zdarzyło w Freelanderze że po sparowaniu zamknął drzwi ale nie chciał otworzyć więc teraz jestem ostrożny
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
naciskałem miliardy razy na wszystkie sposoby i cisza, jak wymieniłem poprzednio odbiornik pilota to załapał od razu (4x przyscisk otwarcia),dwa dni później gdy auto stało na słońcu zamykanie z pilota przestało działać, myślałem że padł znów odbiornik (leżał między siedzeniami bo planowałem go zaadoptować do podłokietnika, myślałem że się ugotował) więc włożyłem następny sprawdzony ale jak widać coś innego chyba poszło, kwestia gdzie szukać przekaźnika, bezpieczników modułu alarmu ?
Po naprawie zamka jak zamykam auto kluczykiem to uzbraja się alarm, auto do mnie mruga kierunkami i zaczyna migać czerwona dioda na zegarach więc alarm sam w sobie chyba działa... jutro będę dalej męczył temat przy aucie ale wszelkie sugestie i wskazówki będą jak zawsze bardzo cenne
Ps. mam nazwę na to autko ... USS KREDENS (USS bo jest jak lotniskowiec, KREDENS- kuzyn jak wsiadł pierwszy raz i zobaczył tyle drewna powiedział "Co ty kur.. za kredens kupiłeś " )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum