Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] 2.0sdi uszczelka pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] 2.0sdi uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



  Wysłany: Pią Wrz 09, 2022 07:38   [R400] 2.0sdi uszczelka pod głowicą
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam Szanownych Kolegów
Potrzebuję pomocy odnośnie wymiany uszczelki pod glowicą w w/w modelu.
Otóż z powodu przegrzania spowodowanego uszkodzeniem czujnika wentylatora uległa uszkodzeniu uszczelka, wymienilem ją, zastosowalem uszcz. Reintz i.... klops, puszcza kompresję w ukł. chłodzenia.
Wczesniej była uszczelka Elring i miała jakby silikonowe otoczki dookoła kanałów i tulei, natomiast ta była gładka.
Pytałem w sklepach i teraz uszczelki Erling też chyba są gładkie.
Proszę o podpowiedzi, sugestie, pomysły itd.
Aaa... głowicę planowałem przed montażem i dokręcałem kluczem dynamometrycznym w kolejności wskazanej na instrukcji dołączonej do uszczelki.
Może do tego silnika jest zalecana uszczelka jakiejś konkretnej firmy?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 09, 2022 07:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 156
Skąd: Lędziny



Wysłany: Pią Wrz 09, 2022 09:18   

uszczelka do wymiany:
tutaj se porównaj:
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID003297
 
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Pią Wrz 09, 2022 11:07   

Ok tomi
aaa.. gdybym znowu Elring założył ?, mam już zamówioną, ewentualnie mogę odwołać (mam nadzieję).
Głowicy ponownie planować nie trzeba ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 09, 2022 20:29   

A cyz cyasem blok nie jest krzywy? Mialem elring i Reinza I obydwie trzymają :-) tak że nie wiem, chyba że faktycznie zmienili konstrukcje uszczelki
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Sob Wrz 10, 2022 09:50   

A czy jest możliwość, że mechanik źle splanował głowicę, można to wogóle popsuć?
kolejność dokręcania szpilek też jest inna w Reintz i Elring, czy może to mieć wpływ na zaistniałą nieszczelność?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 11, 2022 09:18   

Głowice oddaje się planowania do zakładu. Osobiście nie znam mechaników żeby to sami robili.

Na twoim miejscu taniej by wyszło silnik wsadzić inny niz bawić się w naprawę jak się silnik przegrzał :-( co do kolejności to byly takie same jak instrukcja rover podaję. Końcowe wartości bylt zawsze takie same a te są krytyczne czyli dociąganie o 90° srub. A byky sruby wymieniane może są rozciągnięte i dlatego nie trzyma ?

Widzę że z Przeworska jesteś. Jak byz potrzebował silnik lub coś daj znać.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Nie Wrz 11, 2022 20:00   

Witaj Remigiusz
Głowicę oddawałem do zakładu który zajmuje się planowaniem, mój błąd, źle się wyraziłem pisząc o mechaniku, szpilki drugi raz użyte, kolejność na instrukcjach Reintza i Elringa jest różna natomiast jaka jest serwisowa dla Rovera niestety nie wiem jak możesz to proszę podaj mi.
Silnik ponad rok temu robiłem, trochę w niego zainwestowałem i szkoda mi go wymieniać, pozatym lubię wiedzieć co w nim mam a z używki niewiadomo ile popracuje.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 11, 2022 21:43   

Możliwe że sruby coś nie halo . Ja za każdym razem sruby wymieniałem też mimo że ich mierzyłem. Ściągnij jeszcze raz głowice kup nowa uszczelka i sruby I skręć.

Oryginalne to jest od środka kręcisz śrubami na zewnątrz głowicy.
1. 30nm
2. 65nm
3. 90°
4. Kolejne 90°

Dobrze jest między etapami 90° odczekać z 10min żeby się to ułożyło (taki typ o starego mechanika raz dostalem)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Pon Wrz 12, 2022 05:01   

ok.
tak zrobię jak radzisz, siłę kluczem dyn. zastosowałem tak jak piszesz tylko nie czekałem pomiędzy 2 x 90.
Być może szpilki się rozciągnęły i puszcza, prawde mówiąc wolałbym to jak pęknięcie głowicy.
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pon Wrz 12, 2022 09:47   

Może blok krzywy?
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Pon Wrz 12, 2022 19:24   

a czy można to samemu jakoś zdiagnozować, sprawdzić?
może natrzeć olejem i położyć szybę?
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 156
Skąd: Lędziny



Wysłany: Pon Wrz 12, 2022 19:30   

Jak mocno przegrzałeś ten silnik.
Blok dla pewności trzeba by liznąć.
Tak sprawdzisz czy blok prosty i głowica:
https://www.youtube.com/watch?v=4jmcNoay4w4
Ile głowica splanowana??, dobrać odpowiednia grubość, śruby to trzeba zmierzyć jeśli w normie to można użyć starych(ale to chyba dotyczy K-Serii: http://s-part.pl/files/ze...1.8-benzyna.pdf
Ostatnio zmieniony przez tomi_zog Wto Wrz 13, 2022 05:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Pon Wrz 12, 2022 20:22   

Remigiusz, prawdopodobnie masz rację, dziś po pracy podniosłem pokrywę zaworów i sprubowałem dokręcić śruby, okazuje się, że niektóre dają się dociągać bez większego oporu.
Głowicy nie podniosłem, mało czasu miałem, ale oby ta przyczyna a nie (pęknięcia)

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2022 20:43 ]
dzięki Tomi za zainteresowanie moim problemem, doceniam to.
Mocno przegrzany nie był, zaraz wejdę w te linki które mi podesłałeś i przeglądnę.
Tak jak pisałem wcześniej, śruby dosyć lekko (niektóre) dają się dociągać, kupię nowe, uszczelkę już mam Elring, dla pewności głowicę dam do sprawdzenia i mam nadzieję że będzie ok.
A jeszcze jedno, to nie ja wtedy go przegrzałem, pojechałem wtedy po inne auto którym później wracalem a Roverkiem jechał córki chłopak

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2022 21:22 ]
pożyteczny materiał Tomi, dzięki wielkie,..... tego drugiego linku mi nie otworzy niestety /błąd serwera / ale ten z YT przyda się z pewnością choćby do samodzielnego spr. bloku czy głowicy
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 12, 2022 21:49   

No to masz przyczynę coś poszło nie tak w dokręcaniu albo sruby już nie trzymają.

Kup nowa uszelke i nowe sruby I dokręć to wszystko od nowa. Chyba że gwint zerwany w bloku ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 156
Skąd: Lędziny



Wysłany: Wto Wrz 13, 2022 05:50   

link poprawiony, a tu artykuł o śrubkach K-series:
https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html
 
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Czw Wrz 15, 2022 12:05   

witam
głowica zdjęta, śruby lekko poszły wszystkie, ewidentnie nie trzymały, zamowilem nowe z Elringa, uszczelkę już mam nową też Elring, mam nadzieję że jak wszystko poskręcam to będzie dobrze.


mam jeszcze jedno pytanie?
Mianowicie czy można dać coś pod uszczelkę typu smar, silikon, hermetyk delikatnie wokół kanałów olejowych i wodnych?
Wiem, że nie powinno się i pewnie narażę się na okrzan, ale zaryzykuję.
Może jest jakiś sposób który stosuje się w szczególnych przypadkach którego nie znam.
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Nie Wrz 18, 2022 18:19   

Niektórzy dają MR3020
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 19, 2022 07:53   

Nic nie dawaj. Fabrycznie tam też nic nie było I trzymało :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bogdan7014 




Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Pantalowice



Wysłany: Czw Paź 27, 2022 20:09   

witam kolegów
Sory za tak długą nieobecność, i dziękuję za pomoc, posty, sugestie i wogóle za zainteresowanie moim problemem.
zastosowałem nową uszczelkę oraz szpilki (śruby), solidnie oczyściłem głowicę i blok, odtluscilem i jest ok.
W tej kwestii problem uważam za rozwiązany.
Pozostaje mi jeszcze kwestia kąta wtrysku oraz dawki paliwa.
Obecnie staram się poczytać na ten temat, auto w miarę dobrze się sprawuje ale..... "to nie jest zupełnie to", trochę wolno się wkręca z niskich obrotów, błędów brak, zczytalem sobie za pomocą "kabelka" i zmostkowania pinów w gnieździe diagnostycznym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r400]Uszczelka pod głowicą.
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lip 25, 2011 20:27
kasjopea
Brak nowych postów [R400] Czy to uszczelka pod głowicą?
Kysior Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Lut 08, 2008 13:40
Kysior
Brak nowych postów [R400] Uszczelka pod głowicą
greeg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Gru 17, 2007 15:31
piter34
Brak nowych postów [R400] Uszczelka - Głowica
peepsiko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Maj 07, 2008 14:58
piter34
Brak nowych postów [r400]Problem z uszczelka pod głowica.
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Mar 27, 2011 12:29
ultraviolet_30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink