Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam Szanownych Kolegów
Potrzebuję pomocy odnośnie wymiany uszczelki pod glowicą w w/w modelu.
Otóż z powodu przegrzania spowodowanego uszkodzeniem czujnika wentylatora uległa uszkodzeniu uszczelka, wymienilem ją, zastosowalem uszcz. Reintz i.... klops, puszcza kompresję w ukł. chłodzenia.
Wczesniej była uszczelka Elring i miała jakby silikonowe otoczki dookoła kanałów i tulei, natomiast ta była gładka.
Pytałem w sklepach i teraz uszczelki Erling też chyba są gładkie.
Proszę o podpowiedzi, sugestie, pomysły itd.
Aaa... głowicę planowałem przed montażem i dokręcałem kluczem dynamometrycznym w kolejności wskazanej na instrukcji dołączonej do uszczelki.
Może do tego silnika jest zalecana uszczelka jakiejś konkretnej firmy?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 09, 2022 07:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A czy jest możliwość, że mechanik źle splanował głowicę, można to wogóle popsuć?
kolejność dokręcania szpilek też jest inna w Reintz i Elring, czy może to mieć wpływ na zaistniałą nieszczelność?
Głowice oddaje się planowania do zakładu. Osobiście nie znam mechaników żeby to sami robili.
Na twoim miejscu taniej by wyszło silnik wsadzić inny niz bawić się w naprawę jak się silnik przegrzał :-( co do kolejności to byly takie same jak instrukcja rover podaję. Końcowe wartości bylt zawsze takie same a te są krytyczne czyli dociąganie o 90° srub. A byky sruby wymieniane może są rozciągnięte i dlatego nie trzyma ?
Widzę że z Przeworska jesteś. Jak byz potrzebował silnik lub coś daj znać.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Witaj Remigiusz
Głowicę oddawałem do zakładu który zajmuje się planowaniem, mój błąd, źle się wyraziłem pisząc o mechaniku, szpilki drugi raz użyte, kolejność na instrukcjach Reintza i Elringa jest różna natomiast jaka jest serwisowa dla Rovera niestety nie wiem jak możesz to proszę podaj mi.
Silnik ponad rok temu robiłem, trochę w niego zainwestowałem i szkoda mi go wymieniać, pozatym lubię wiedzieć co w nim mam a z używki niewiadomo ile popracuje.
Możliwe że sruby coś nie halo . Ja za każdym razem sruby wymieniałem też mimo że ich mierzyłem. Ściągnij jeszcze raz głowice kup nowa uszczelka i sruby I skręć.
Oryginalne to jest od środka kręcisz śrubami na zewnątrz głowicy.
1. 30nm
2. 65nm
3. 90°
4. Kolejne 90°
Dobrze jest między etapami 90° odczekać z 10min żeby się to ułożyło (taki typ o starego mechanika raz dostalem)
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
ok.
tak zrobię jak radzisz, siłę kluczem dyn. zastosowałem tak jak piszesz tylko nie czekałem pomiędzy 2 x 90.
Być może szpilki się rozciągnęły i puszcza, prawde mówiąc wolałbym to jak pęknięcie głowicy.
Jak mocno przegrzałeś ten silnik.
Blok dla pewności trzeba by liznąć.
Tak sprawdzisz czy blok prosty i głowica:
https://www.youtube.com/watch?v=4jmcNoay4w4
Ile głowica splanowana??, dobrać odpowiednia grubość, śruby to trzeba zmierzyć jeśli w normie to można użyć starych(ale to chyba dotyczy K-Serii: http://s-part.pl/files/ze...1.8-benzyna.pdf
Ostatnio zmieniony przez tomi_zog Wto Wrz 13, 2022 05:37, w całości zmieniany 1 raz
Remigiusz, prawdopodobnie masz rację, dziś po pracy podniosłem pokrywę zaworów i sprubowałem dokręcić śruby, okazuje się, że niektóre dają się dociągać bez większego oporu.
Głowicy nie podniosłem, mało czasu miałem, ale oby ta przyczyna a nie (pęknięcia)
[ Dodano: Pon Wrz 12, 2022 20:43 ]
dzięki Tomi za zainteresowanie moim problemem, doceniam to.
Mocno przegrzany nie był, zaraz wejdę w te linki które mi podesłałeś i przeglądnę.
Tak jak pisałem wcześniej, śruby dosyć lekko (niektóre) dają się dociągać, kupię nowe, uszczelkę już mam Elring, dla pewności głowicę dam do sprawdzenia i mam nadzieję że będzie ok.
A jeszcze jedno, to nie ja wtedy go przegrzałem, pojechałem wtedy po inne auto którym później wracalem a Roverkiem jechał córki chłopak
[ Dodano: Pon Wrz 12, 2022 21:22 ]
pożyteczny materiał Tomi, dzięki wielkie,..... tego drugiego linku mi nie otworzy niestety /błąd serwera / ale ten z YT przyda się z pewnością choćby do samodzielnego spr. bloku czy głowicy
witam
głowica zdjęta, śruby lekko poszły wszystkie, ewidentnie nie trzymały, zamowilem nowe z Elringa, uszczelkę już mam nową też Elring, mam nadzieję że jak wszystko poskręcam to będzie dobrze.
mam jeszcze jedno pytanie?
Mianowicie czy można dać coś pod uszczelkę typu smar, silikon, hermetyk delikatnie wokół kanałów olejowych i wodnych?
Wiem, że nie powinno się i pewnie narażę się na okrzan, ale zaryzykuję.
Może jest jakiś sposób który stosuje się w szczególnych przypadkach którego nie znam.
witam kolegów
Sory za tak długą nieobecność, i dziękuję za pomoc, posty, sugestie i wogóle za zainteresowanie moim problemem.
zastosowałem nową uszczelkę oraz szpilki (śruby), solidnie oczyściłem głowicę i blok, odtluscilem i jest ok.
W tej kwestii problem uważam za rozwiązany.
Pozostaje mi jeszcze kwestia kąta wtrysku oraz dawki paliwa.
Obecnie staram się poczytać na ten temat, auto w miarę dobrze się sprawuje ale..... "to nie jest zupełnie to", trochę wolno się wkręca z niskich obrotów, błędów brak, zczytalem sobie za pomocą "kabelka" i zmostkowania pinów w gnieździe diagnostycznym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum