Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] automat czasem szarpie (zmiana oleju??)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] automat czasem szarpie (zmiana oleju??)
Autor Wiadomość
siekiera 



Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 81



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 23:10   

Wsteczny wchodzi normalny jak na moje.... olej wymienialem na orginalny land rovera za 78zl za 1 litr wlali mi 4L Bo powiedzimi ze tyle wchodzi wedlug ksiazki i Pojechalem na kanal odpalone auto biegi od gory do dolu i od dolu gory odrecilem korek spostowy i wylecialo 1.3L otem jeszce przebieralem chwile i wyclecilo jesze max setka....olej ciemny...Chodzi mi jeszce co moge zrobic z tymi sterownikiami i czemu brak sportu? i gdzie moge znalesc jaki to model skrzyni jak znalazlem tylko te numery ktore juz wczesniej wpisywalem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 02, 2012 23:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
chdn 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 45

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 04, 2012 17:52   

Udało mi się dostać sterownik skrzyni od CDTI z 2005r. Zmiana biegów miodzio :) Zmienia biegi przy niższych obrotach i o wiele szybciej reaguje na kick down i normalne nie kick down-owe dodanie gazu i redukcję np z 4na3. Polecam :)
 
 
siekiera 



Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 81



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 13:33   

Wczoraj w trasie 2 razy przy rozpedzaniu wszedl mi n a luz o czyms to moze siwadczyc?
 
 
chdn 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 45

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 21, 2012 07:49   

U mnie korka nie zlokalizowałem tak jak piszecie :( tam gdzie powinien być korek jest łeb śruby, która wygląda na nigdy nie ruszaną. Śruba wygląda tak samo jak wszystkie inne wkręcone w skrzynie. Chyba nie będę ryzykować z odkręcaniem

Czy u Was przy spokojnej jeździe skrzynia zmienia 10 razy bieg?? Wydaje mi się że są jakieś półbiegi
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 21, 2012 14:24   

siekiera napisał/a:
Wczoraj w trasie 2 razy przy rozpedzaniu wszedl mi n a luz o czyms to moze siwadczyc?


Siekiera pisalem ci juz to skrzynia do remontu przykro mi :(

Korka tutaj nie ma korek jest pod filtrem powietrza .

Od spodu skrzyni sa tylko sruby Jedna od Nadmiaru Oleju a druga od Kosza lepiej ich nie pomylic :D

ps. Jestem znowu online :D
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 21, 2012 14:26   

może w tych nowych modelach już nie montowali śruby na imbus tylko tak jak u ciebie widać na najzwyklejszy klucz, bo umiejscowienie śruby jest w tym samym miejscu

Cytat:
Czy u Was przy spokojnej jeździe skrzynia zmienia 10 razy bieg?? Wydaje mi się że są jakieś półbiegi
czasem mam wrażanie jakby powyżej 100 km/h wrzucał 6 bieg :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SlawekG 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Budzyń



Wysłany: Wto Sie 21, 2012 15:30   

Chdn - sam pisałeś wcześniej, że po wymianie sterownika skrzyni biegi zmienia przy niższych obrotach. Stąd pewnie częstsze zmiany przy spokojnej jeździe - których nie powinno być. Jak jedziesz ze stałą prędkościa po równej drodze - to po co miałby zmieniac biegi na niższe? U mnie po zmianie sterownika faktycznie odczułem różnicę. Wcześniej nie wiedziałem, że do skrzyń były montowane różne sterowniki i przez rok - po wymianie skrzyni - jeździłem praktycznie bez 'czwórki" z której to momentalnie przerzucał na "piątkę' i przy zmianie z 2 na 3 na zimnym silniku szarpał. Po wymianie sterownika na nowszą wersję skrzynia pracuje inaczej - dłużej "ciągnie" na poszczególnych biegach no i w końcu wykorzystuje :czwórkę" :) . Półbiegów żadnych nie ma a wrażenie włączania "szóstki" może sprawiać załączający się zawór VIS :)
_________________
R75 2.0 KV 1999r automat gaz
Mitsubishi Eclipse 2.0 1992r - było
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 22, 2012 23:50   

Temat bardzo ciekawy. Muszę sprawdzić u siebie jaki mam nr skrzyni oraz jaki mam nr sterownika.
Skrzynia na bank była wymieniana i nie jest oryginalna bo... obudowa mojej skrzyni jest niebieska :shock:
Więc jesli ktoś wymieniał skrzynię wcześniej a nie wymienił sterownika to by wyjaśniało szarpnięcia takie jak ma tutaj zdecydowana większość ludzi - z 2 na 3.
Gdzie znajdę nr skrzyni? gdzieś na górze chyba, co? musiałbym zdjąć obudowę filtra powietrza czyli dobrać się jak do korka do wlewu oleju...
czy się mylę?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 23, 2012 17:00   

pod T4 można zaktualizować sterownik, a najlepiej wgrać od nowa oprogramowanie komputera silnika i skrzyni. Podobno po takiej procedurze kilka osób bardzo chwali sobie zmianę biegów. Niestety ja wgrałem tylko program do sterownika skrzyni i nie pomogło :sad: za to odzyskałem tryb sport.

ps. według T4 mam problem z komunikacją między sterownikiem skrzyni a sterownikiem silnika, czy ktoś coś może podpowiedzieć, dlaczego tak jest?? Co mogę sprawdzić??

jeszcze takie błędy w skrzyni zostały znalezione, ale T4 pokazało je i powiedziało :mrgreen: zapamiętane ale nie występują aktualnie

P1785 Clutch timing solenoid short...
P0702 GND return short circuir to batta...
P1605 EEPROM error flag set

coś to komuś mówi ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kapusniaczek 



Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 1



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 14:31   

Witam, mam Roverka 75 2.0 V6, kiedy chce wyprzedzić i np zredukować z 4 na 3 i daje gazu wtedy następuje mocne szarpnięcie, prawie uderzenie jakby z przodu. Zastanawiam się czy to normalne, to mój pierwszy samochód.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 02, 2014 05:30   

Kapusniaczek, nie jest to normalne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 04, 2014 20:57   

Kapusniaczek napisał/a:
Witam, mam Roverka 75 2.0 V6, kiedy chce wyprzedzić i np zredukować z 4 na 3 i daje gazu wtedy następuje mocne szarpnięcie, prawie uderzenie jakby z przodu. Zastanawiam się czy to normalne, to mój pierwszy samochód.


podjedz do kogos na diagnostykę sterownika skrzyni .

Może jakiś elektro-przekaznik nawala tylko :/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lip 06, 2014 13:26   

Kapusniaczek,zacznij od odłączenia na noc bezpiecznika F4 pod maską
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
antek124 



Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 76
Skąd: czeremcha



Wysłany: Czw Mar 03, 2016 21:45   

Witam! A gdzie znajdę oznaczenie (numer ) skrzyni automatycznej? W którym miejscu znajduje się oznaczenie typu TGD.......... . SeniorA podał listę z numerami skrzyń, ale nie mogę się doszukać i jaka u mnie jest przypisana do sterownika.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Mar 03, 2016 21:50   

Na górze skrzyni
 
 
antek124 



Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 76
Skąd: czeremcha



Wysłany: Pią Mar 04, 2016 19:08   

Znalazłem tego typu oznaczenie PR000 9635783, a druga to PR001 9833962. A żadnych oznaczeń typu TGD..... .
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 15:06   

Mam pytanie wymienilem sterownik skrzyni ogolnie duza poprawa jak chodzi o dzialanie dynamike Itp .niestety do momentu gdy odlaczylem aku na cala Noc. Teraz nie wiem dlaczego skrzynia dziala podobnie jak na starym sterowniku moze troche lepij. I zastanawiam sie czy da sie to poprawic na kompie czy kupic sterownik o innych numerach..?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 16:06   

mi zmiana sterownika bardzo pomogła
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Nie Wrz 11, 2016 10:23   

Mi tez pomogla ale do momentu gdy na Noc odlaczylem aku to tak jak by problem powrocil. Zastanawiam die bad innym sterownikiem o innym numerze

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2016 10:23 ]
Moze wiecie czym moze to byc..?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 11, 2016 13:06   

spróbuj wyciągnąć przekaźnik pod maską R4 i nawet podmień miejscami z innym. Wyciąg na 1h
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automat szarpie....
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 15 Pią Maj 28, 2010 22:21
RaD256
Brak nowych postów [R75] Automat szarpie nierozgrzany??
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sie 12, 2016 09:42
Bieri13
Brak nowych postów [R75 ] Skrzynia automat szarpie
columbo Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 03, 2013 14:37
columbo
Brak nowych postów [R75] Zmiana ze skrzyni manualnej na automat
GaDo Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Wrz 26, 2012 13:17
Robert8610
Brak nowych postów [R75] Rozrusznik czasem kręci, a czasem nie ma prądu....
lukaszlepak Rover serii 75, MG ZT 49 Sob Kwi 30, 2011 15:06
lukaszlepak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink