Forum Klubu ROVERki.pl :: r25 TYLKO !! czy ktoś zamiana kata na tłumik, strumienice ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
r25 TYLKO !! czy ktoś zamiana kata na tłumik, strumienice ?

R25 ma 2 sonde za katem - nie wiem czy zwariuje czy nie
Autor Wiadomość
borysj5 



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 09:13   r25 TYLKO !! czy ktoś zamiana kata na tłumik, strumienice ?

Witam.
Chce wymienic katalizator na tłumik w obudowie kata ale druga sonda jest 5cm za katalizatorem i po wymianie odczyt napewno bedzie zmieniony tylko pytanie w jakim stopniu ?
Jesli spalanie wzrosnie o 0,5l/100 to jest do przyjecia jesli pogorszy i tak dupowate osiągi silnika to nie do przyjęcia.

Rover 25 1.4 16V , 62KW, 2002r
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 20, 2008 09:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 10:32   

obawiam się, że wywalenie kata może mieć negatywny wpływ na pracę silnika, ale niech fachowcy się wypowiedzą :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
borysj5 



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 10:43   

No właśnie bez opinii użytkowników albo kogoś kto jeżdzi r25 bez katalizatora nie chce nic robic.
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 15:58   

ja bym nie radzil przynajmniej mi kolo gadal ze jak jest sonda w kacie albo za nim to nie warto go wycinac ;) ..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 17:07   

jest sposob na ominiecie tego. Gdzies czytalem ze robi sie jakies obejscie... nie pamiertam gdzie:(
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
borysj5 



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 19:25   

Tak sie zastanawiam czy\:
1 = jeśli wymienie kata na tłumik w obudowie od katalizatora to przepływ spalin bedzie przyspieszony i sonda wzbogaci mieszanke paliwa wiec auto ma prawo wiecej spalic i wariowac WIEC
2 = wiec chce dodatkowo wymienic przepustnice z 48mim na 52mim z rovera 2.0 co powinno wzbogacic z kolei mieszanke o dodatkowe powietrze i uelastycznic prace silnika
Po mojemu silnik powinien pracowac normalnie , ewentualnie przepali z 0,5l
Co Wy na to ? ?
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 19:55   

jak juz to przepustke od mg zr 160
po drugie z sonda lambda nie jest tak chop siup :/ poszukaj na elektrodzie moze beda jakies schematy
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Mar 20, 2008 20:06   

jak masz starego przepalonego kata to nie powinno sie nic zmienić...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 22:16   

dobryziom napisał/a:
jak masz starego przepalonego kata to nie powinno sie nic zmienić...


Nie do końca tak. Katalizator najczęściej się zapycha, a nie przepala. W takim wypadku przepływ spalin jest b. utrudniony i często prowadzi do poważnej demolki silnika (np. przegrzania i w efekcie przejarania uszczelelki pod głowicą - sic! - tak załatwiłem escorta :( )
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Mar 20, 2008 22:25   

zapycha? niby czym ja akurat nie spotkałem sie z takim przypadkiem osobiście a z przepalonym jak najbardziej ( ceramika sie wypala i masz pusta puszkę kata) koło 90% przypadków.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Mar 20, 2008 22:32   

To ciekawe, bo ja zawsze widziałem zasyfione tak, że nie było przelotu. Jak widać doświadczenia są różne...
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 10:32   

sachar dobrze prawi... rozwalalem takiego kata w escorcie, audi, megane :) W megane to nam nawet kostka katalizatora polama sie i w zaleznosci od polozenia zapychala wydech :/


Ja u siebie tez mam teraz zapchany jak przegonie autko do odcinki na kazdym biegu to smierdzi jajami jak szlak :/
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
borysj5 



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 9
Skąd: szczecin



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 20:43   

Teraz chyba was zaskocze :)
Chcemy z kolesiem wyjąć kolektor wydechowy aż do 1 tłumika wywiercic dziure miedzy katalizatorami wsypac metalowe opilki, opilki aluminum, nadmanganian potasu i wlac gliceryne na koniec i bedziemy patrzec co sie stanie hahah .Robiliśmy w ten sposób niezłe bomby .
Mam jjuz druga rure z katem tak ze sie nie martwie a to albo przepcha albo rozwali :]


A i dodam ze nie trawie tego auta rover to jednak kupa złomu .
Ciesze sie że jeździ bo służy żonie ale takiej porażki nigdy nie miałem.
Silnik chodzi jak w diesel aaaa szkoda gadać.
A ten rover to 62KW z 2002r z najbogatrzym wyposażeniem (dlatego go przywiozłem),UFF teraz mi lżej na sercu hahahahbuha
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 21:52   

a jakimż to cudem na kołach się poruszasz :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 21:57   

pewnie biemdablju :] Mysle ze nie tylko Rover moze pracowac jak diesel , znam pare przypadkow samochodow ktore tez tak pracowaly, a byly z wyzszej pólki.
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Mar 22, 2008 10:38   

borysj5 napisał/a:

A ten rover to 62KW


Co to za silnik?? :shock:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 22, 2008 10:47   

zouza napisał/a:
Co to za silnik?? :shock:

Nieznajomość tematu się kłania, ojj ojj :razz: :mrgreen:
Zerknij proszę: http://www.roverki.pl/article.php?sid=440
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Mar 22, 2008 10:52   

Szymon napisał/a:
zouza napisał/a:
Co to za silnik?? :shock:

Nieznajomość tematu się kłania, ojj ojj :razz: :mrgreen:
Zerknij proszę: http://www.roverki.pl/article.php?sid=440


Nie oglądam się za niczym co ma poniżej 100Km :P
I dlatego potem nie płaczę, że auto nie jeździ :cool:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Mar 22, 2008 12:37   

Nie no 80KM w R100 juz by nawet ladnie jezdzilo, a jakby srodek wyjac to nawet ladniej niz ladnie :P
 
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Sob Mar 22, 2008 17:54   

Kamil Luczak napisał/a:
Nie no 80KM w R100 juz by nawet ladnie jezdzilo, a jakby srodek wyjac to nawet ladniej niz ladnie :P

odezwał się ten co ma 2x tyle kucy i w dodatku jeszcze bez środka :wink:
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 96r 1,6 16V] modyfikacja kąta wyprzedzenia zaplonu
dawidd Tuning mechaniczny 1 Sob Cze 12, 2010 09:08
ADI-mistrzu
Brak nowych postów zamiana silnika 1,4 8v na 16v
raper1987 Tuning mechaniczny 14 Czw Sty 10, 2008 22:44
kolin
Brak nowych postów Zamiana 1.8i na 1.8VVC
Zamiana 1.8i na 1.8VVC czy to jest mozliwe??
piotrek1987 Tuning mechaniczny 33 Czw Lip 12, 2007 21:09
freestyler
Brak nowych postów zamiana silnika 1.4 na 1.8 serii K
Gość Tuning mechaniczny 27 Czw Paź 18, 2007 15:27
kolin
Brak nowych postów Zamiana silnika [Rover 420]
Leo90 Tuning mechaniczny 2 Nie Sty 09, 2011 20:08
Leo90



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink